کد خبر: ۶۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
رئیس سازمان حفظ آثار استان فارس:

سال گذشته ۱۴۰۰ یادواره شهدا در استان فارس برگزار شد

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۴۰۰ یادواره شهدا در سطح استان فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، سردار مجتبی مینایی‌فرد از برگزاری 600 یادواره شهدا در شهرستان شیراز خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این 600 یادواره، نزدیک به 800 یادواره نیز در سطح استان فارس برگزار شد که در مجموع در سطح استان فارس در سال گذشته 1400 یادواره شهدا برگزار شده است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های امسال سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره محلات از مهم‌ترین برنامه‌های سال جدید این نهاد است و یادواره‌های محلات امسال در قالب طرحی با عنوان «آبروی محله» برگزار می‌شوند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه در طرح «آبروی محله» یادواره شهدای هر محله با حضور خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود تصریح کرد: علاوه بر برگزاری یادواره‌های شهدای محلات یک سری برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز برگزار می‌شود.

سردار مینایی‌فرد از افتتاح مجموعه ورزشی رسول اعظم(ص) در اواخر اردیبهشت ماه امسال در شهر شیراز خبر داد و عنوان کرد: در این مجموعه فیلم‌های دفاع مقدس اکران می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای برگزاری یادواره شهدای انقلاب استان فارس برنامه‌ریزی شده است بیان کرد: برای برگزاری نخستین یادواره شهدای انقلاب استان فارس برنامه‌ریزی شده و کارها بین بنیاد شهید استان فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس تقسیم شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس افزود: جمع‌آوری عکس، زندگینامه، وصیت‌نامه و آثار شهدای انقلاب استان فارس و انتقال آنها به فضای مجازی بر عهده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس نهاده شده است.

سردار مینایی‌فرد با بیان اینکه برای شناسایی مبارزان سال‌های 1342 تا 1357 در استان فارس کانونی تشکیل شده است اظهار داشت: این کانون در مورد تعداد محدودی از شهدای انقلاب و ترور استان فارس به صورت تخصصی کار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره و آئین تجلیل از مقام شهید آیت‌الله ربانی شیرازی به عنوان یکی از شهدای ترور استان فارس که در سال گذشته در شیراز برگزار شد گفت: این شهید بزرگوار از مبارزان انقلابی استان بودند که در راستای تحقیق و جمع‌آوری موارد مربوط به شهید آیت‌الله ربانی شیرازی و معرفی مقام ایشان بخش عمده‌ای از تاریخ مبارزاتی مردم استان فارس نیز مشخص و روشن شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه تجلیل از علمای استان فارس از جمله آیت‌الله سیّد نورالدین حسینی‌الهاشمی نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای امسال است خاطرنشان کرد: اگر این برنامه تصویب شود امسال عملیاتی می‌شود.

سردار مینایی‌فرد تصریح کرد: پرداختن به شخصیت آیت‌الله سیّد نورالدین حسینی‌الهاشمی سبب روشن شدن سابقه مبارزاتی استان فارس و چگونگی شکل‌گیری مبارزات مردم و نقش مردم استان فارس به ویژه مردم شیراز در سال‌های 42 تا 57 می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان