کد خبر: ۶۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

فرماندار قیروکارزین: سال گذشته تعامل خوبی بین قوا نداشتیم!

فرماندار قیروکارزین در جلسه شورای اداری شهرستان قیروکارزین با دفاع از برنامه دولت در پرونده هسته ای خواستار تعامل بیشتر بین مجلس و دولت شد.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون، اشکان کاظمی فرماندار قیروکارزین در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به موضوع هسته ای کشور گفت: دلایل اصلی تحریم هایی که علیه کشور اجرا شده است موضوع هسته ای است و ما باید با قدرت و در عین حال تعامل در مذاکرات قابلیت استفاده از این انرژی را برای خود نگهداریم.

وی افزود: در گذشته این موضوع در پای میز مذاکرات حل نشد و بعضا دست به اقداماتی زده شد که باعث گردید تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب شود. کاظمی گفت: اما تیم جدید مذاکره کننده در سال گذشته توانستند در یک فضای تعاملی با کشور های جهان به یک توافق دست پیداکنند که رسیدن به این توافق در کنار سخت کوشی و تلاش تیم مذاکره کننده بود که در عین حال نشان از قدرت بالای تیم مذاکره کننده هسته ای بود که به دنیا ثابت کرد که ما باید از انرژی هسته ای استفاده کنیم.

کاظمی اظهار داشت: در این توافق ما همه کارهایی که قبلا در زمینه هسته ای انجام می دادیم و بلکه بیشتر انجام خواهیم داد و این مهم در سایه رهنمود های مقام معظم رهبری و همچنین توجهات ریاست محترم جمهور و پشتیبانی مردم صورت گرفت.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که با مذاکره کردن با آمریکا خوشبین نیستم اما امسال ایشان بطور ویژه گفتند که در این مورد با آمریکا مذاکره می کنیم که این حمایت به عنوان نقطه قوتی برای تیم مذاکره کننده بود که بتوانند با قدرت بیشتری به مذاکره ادامه دهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند و ما امیدواریم در سال جدید از شدت سخنان تخریب گرایانه عده ای که شاید بواسطه دیدگاه های حزبی و گروهی خود نخواهند طرف مقابل این موضوع را به نتیجه برساند بر اساس همدلی و همزبانی کاسته شود و نقد منصفانه بر اساس حفاظت از منافع و بر اساس چارچوب های نظام انجام شود.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تذکرات نمایندگان مجلس به وزرای دولت گفت: ما در سال گذشته تعامل خوبی بین قوا نداشتیم و یکی از نمونه های آن 4670 مورد تذکر بوده که توسط نمایندگان مجلس به وزرا داده شد و شاید بیشترین مورد تذکر در یک سال باشد که توسط نمایندگان به یک دولت داده می شود.

وی ادامه داد: به زعم برخی از نمایندگان مجلس بسیاری از وقت نمایندگان پیرامون همین تذکرات صرف شده است و در عین حالی که حق نمایندگان دادن تذکر به وزرا است اما امیدواریم نگرش های منفی که در مجلس در مقابل دولت وجود دارد در سال جدید از بین برود.

نظرات بینندگان