کد خبر: ۶۸۴۶۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
در آستانه سفر استانی دولت تدبیر و امید شیرازه گزارش می دهد:

همه روسای جمهوری که به فارس آمدند + تصاویر

با آغاز فعالیت دولت یازدهم، سفرهای استانی علی رغم مخالفت های حجت الاسلام روحانی ادامه یافت، البته به گفته محمد نهاوندیان در قالب برنامه «پایش و پویش استان‌ها».

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سفرهای استانی هیات دولت با محوریت شخص رییس‌جمهور یکی از شیوه‌های برقراری ارتباط مستقیم میان دولت‌ و مردم محسوب می‌شود. سفرهای این چنینی این امکان را فراهم می آورد تا از نزدیک در جریان مشکلات استان‌های کشور و میزان پیشرفت پروژه‌های مختلف قرار بگیرند و برای حل این مشکلات تصمیم‌گیری کنند.

سفرهای استانی رییس جمهور به همراه اعضای هیات دولت در همه دولت‌های گذشته کم و بیش وجود داشته است. این سفرها در دولت نهم و دهم احمدی‌نژاد جایگاه ویژه ای پیدا کرد. سفرهایی که علی رغم دستاورهای بسیار با انتقادات صریحی نیز مواجه شد. با آغاز فعالیت دولت یازدهم، سفرهای استانی علی رغم مخالفت های حجت الاسلام روحانی ادامه یافت، البته به گفته محمد نهاوندیان در قالب  برنامه «پایش و پویش استان‌ها».

به هر حال رییس جمهور روحانی، این بار نه به همراه تمام اعضای هیات دولت، بلکه با تعدادی از معاونین و وزرا تاکنون به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم و گیلان سفر کرده است.

آن طور که از خبرها پیداست مقصد شانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید فارس است. شیرازه در گزارشی به بررسی سفرهای روسای جمهور ادوار مختلف به استان فارس پرداخته است.

سفرهای آیت الله خامنه ای (سومین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به فارس)

رهبر انقلاب که در دهه 60 دو دوره رئیس جمهور بودند دوبار به استان فارس سفر کردند. بار اول در سال 62 و بار دوم در سال 67.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در سال ۱۳۶۷ زمانی که مسئولیت ریاست جمهوری کشور را برعهده داشتند، در جریان شرکت در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله صدوقی دیداری از آثار باستانی استان فارس داشتند و پس از آن در دستنوشته ای را مرقوم کردند.

بسم الله الرحن الرحیم
فتلک بیوتهم خاویه بما ظلموا
صدق الله العلی العظیم
دو نقطه روشن را در کنار یکدیگر در بازدید از آثار تخت جمشید دیدم. نخست هنر و ذوق و استعداد درخشانی را که از موادی طبیعی بدون کمک ابزار پیشرفته و فقط با همت و قدرت بشری، آثاری پدید آورده که پس از گذشت دهها قرن برای بشر امروزی اعجاب انگیز است، و سپس در کنار آن سلطه و جبروت ظالمانه را که از آن سرچشمه ی جوشان، نخست قدرتی ساخته و بر آن بالا رفته و از آن بر کبریایی ...















سفرهای هاشمی رفسنجانی به فارس

آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز 5 اردیبهشت سال 72 وارد شیراز شد و تا 11 اردیبهشت ماه در فارس ماند. او در این سفر، تقریبا به اکثر شهرستان های فارس از جمله، فسا، نیریز، فیروزآباد، استهبان و فراشبند... سفر کرد.

روسای جمهور که به فارس آمدند + تصاویر

وی در 29 مهرماه سال 82 هم یک بار دیگر به شیراز سفر کرد. او گفت که  در این سفر، دو، سه برنامه دارم که اوّلین آنها مراسم بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش است که من سخت به این نیروها علاقه‌مند هستم و با عشق به اینجا آمدم. مذاکراتی با آقایان علما و مسؤولان استان خواهم داشت و از دو، سه طراحی که مورد علاقه‌ی من است، بازدید می‌کنم.

سفرهای محمد خاتمی به فارس

سید محمد خاتمی در 4 نویت به فارس سفر کرد. او در اسفندماه سال 75، تیرماه سال 86 و اسفندماه 87 به شیراز آمد و یک بار هم در 8 سال ریاست جمهوری اش.

محمد خاتمی در اسفندماه 87 که برای تبلیغات انتخاباتی خود به شیراز سفر کرده بود اولین میتینگ انتخاباتی خود را در شیراز برگزار کرد و عصر روز پنجشنبه در حالي كه با سخنراني وي در شاهچراغ از سوي توليت اين آستان مورد مخالفت قرار گرفته بود، در جمع برخی از هواداران خود در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز سخنراني كرد.

روسای جمهور که به فارس آمدند + تصاویر

خاتمی در این سفر با جمعی از چهره های اصلاح طلب شیراز دیدار کرد. خاتمی صبح جمعه به زیارت شاهچراغ(ع) رفت. به محض ورود او فردی فریاد زد برای نابودی منافقان صلوات که جمعیت صلوات فرستادند؛ توقف خاتمی در شاهچراغ خیلی کوتاه بود.

همزمان با سفر محمد خاتمی به شیراز ۱۰ تشکل دانشجویی دانشگاه های شیراز با انتشار بیانیه ای خواستند به دور از ناراحتی و عصبانیت به سؤالات پانزده گانه آنان در زمینه پاسخ به منتقدان خود، تحمل مخالف، تاسیس بنیاد باران، دست دادن با زنان اجنبی در ایتالیا و... پاسخ دهد اما خاتمی هیچ پاسخی به این درخواست دانشجویان نداد.

سفرهای محمود احمدی نژاد به فارس

در ادامه سفرهاي استاني دولت نهم، 27 فروردين سال 1386 استان فارس و شهر شيراز ميزبان هيات دولت بود.


رييس جمهوري، در سفر پنج روزه به استان فارس با مردم 24 شهرستان شيراز، مرودشت، سپيدان، نورآباد ممسني، کازرون، خنج، لامرد، مهر، اقليد، بوانات، آباده، پاسارگاد، ارسنجان، صفاشهر، ني ريز، لار، داراب، زرين دشت، فسا، استهبان، جهرم، فيروزآباد و قير و کارزين ديدار و علاوه بر سخنراني در جمع آنان، مشکلات مردم را از نزديک بررسي کرد.


اين جلسه 271 مصوبه و 28 توافق براي پيشرفت و آباداني هرچه بيشتر استان فارس تصويب شد. 

روسای جمهور که به فارس آمدند + تصاویر

در پنجاه و هشتمين سفر استاني هيات دولت، استان فارس روزهاي 9 و 10 ارديبهشت 1388 ميزبان رييس جمهوري و هيات دولت بود.


همچنين تعدادي از مصوبات دور اول سفر به ويژه در زمينه سدسازي و پتروشيمي با حضور وزرا در شهرستان هاي مختلف مورد بهره برداري قرار گرفت.


هيات دولت در نشست عصر روز پنج شنبه 10 ارديبهشت که حدود شش ساعت به طول انجاميد، 323 مصوبه و 68 توافق براي تسريع در روند توسعه و آباداني اين استان تصويب کرد.
اين تعداد مصوبه در دور دوم سفرهاي استاني دولت به فارس، 10 درصد بيشتر از مصوبات سفر استاني دور اول هيات دولت به استان فارس است. 


احمدی نژاد در ادامه دور سوم سفرهای استانی خود در اوایل دی ماه سال 88 به فارس سفر کرد. تشکیل کارگروه فرهنگی، دیدار با ایثارگران، نخبگان، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری نشست هیئت دولت از محورهای برنامه کاری رئیس جمهور در این سفر محسوب بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
معتدل منصف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
من قبولش ندارم اما سفرهای احمدی نژاد واقعا کاری بود و نتیجه داشت.
ناشناس
آقای منضف کمی میشه مستند بگویید از نتایج سفر ایشان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
حالا یعنی چی میخواید استقبال از احمدی نژاد رو نشون بدید با هزینه بیت المال از شهرستان ها که با زور از ادارات دولتی پول می گرفتن برای بردن مردم به مرکز استان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
احمدی نژاد در چند مرحله برای بزرگداشت حافظ و سعدی به استان فارس آمدند.
در اولین سفر استانی نیز دو مرحله به فارس آمدند... که فکر کنم یک روز ان مصادف شد با 29 فروردین و ایشان به رژه نیروهای مسلح رفتند و عصر هم در یک استان دیگر و غروب مجددا به فارس برگشتند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
ممنونم که شیرازه بدون جهت گیری گزارشی کار کرد... درود به شما... منتظر سفر رئیس جمهور در راستای کلام آقا همدلی دولت و ملت هستیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
عکس کار شده برای سفر هاشمی رفسنجانی مربوط به سفر ایشان به شهرستان کاشان و فردی که کنار ایشان نشسته است آیت الله مرحوم یثربی امام جمعه فقید کاشان می باشد. در انتشار تصاویر دقت بیشتری بخرج دهید.
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
خاتمی محبوب فارس وایران است محبوبیت راخدامیدهداین رابفهمیدتخریب شما نمیتواندچهره رحمانی اسلام وعزت خاتمی رامخدوش کند
ب
منظور الف سید احمد خاتمی است
والا محمد خاتمی فتنه گر اگر مردم چشم دیدنش رو داشتند جرات می کرد بیاد در اجتماعات مثل 22 بهمن و ...
خاتمی ماس ماس
یعنی کلش آم پاس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
عکس سران فتنه رو حذف کنید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
0
سر کاریم همه