کد خبر: ۶۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

علمای اهل سنت جنوب کشور: عربستان فورا حمله به یمن را متوقف کند

علما و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت جنوب کشور، ضمن ابراز انزجار از اوضاع پیش آمده در یمن، اطراف منازعه را به مصالحه فرا خواندند.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن؛ علما، روحانیون و تشکلات ائمه جمعه و جماعات اهل سنت جنوب کشور، در بیانیه ای با محکوم کردن حملات به یمن، خواستار ترک مخاصمه و راه حل مسالمت آمیز اختلافات در منطقه شدند.

در این بیانیه که دفتر خبر خنج منتشر کرده، آمده است:

جهان اسلام دستخوش آشوب و تلاطم ناشی از هجوم مستقیم و غیرمستقیم استکبار جهانی است، امری که امنیت و آرامش خاورمیانه را بر هم زده است. دشمنان اسلام پس از روشن کردن آتش فتنه و جنگ در میان مسلمین با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ، به تناوب با دستان مرئی و نامرئی خود، امت اسلامی را علیه همدیگر تجهیز و تسلیح می کنند تا جنگ و خونریزی میان آنان طولانی تر شود.

در چنین هنگامه ای که ابرهای تیره فتنه، بر آسمان کشورهای اسلامی سایه افکنده و اتحاد خواسته و ناخواسته دشمن دانا و دوست نادان علیه مصالح اهل قبله، عقلای امت را سخت نگران کرده، شایسته آن بود که عقلا، علما و دولتمردان، اصل قرآنی میانجی گری و ارائه متد اصلاح را دنبال می کردند و به برکت آن، فتنه ها را مهار و وحدت و برادری را بر جوامع اسلامی حاکم می نمودند.

در این راستا، ائمه جمعه و جماعات، علما، مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت و جماعت جنوب کشور (هرمزگان، فارس و بوشهر)، ضمن ابراز انزجار از اوضاع پیش آمده در یمن و محکوم کردن وضعیت موجود، خواهان پایان دادن به حمله نظامی عربستان بوده و اطراف منازعه را به مصالحه فرا می خوانند.

شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب ایران
تشکل مرکزی ائمه جمعه اهل سنت و جماعت جنوب ایران



نظرات بینندگان