کد خبر: ۶۸۵۱۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
حجت الاسلام انجوی نژاد در بازدید از شیرازه:

نقش دولت در توهم پیروزی بعد از بیانیه لوزان/ حرفهای هاشمی بخاطر کهولت سن است!

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز ضمن بازدید از دفتر پایگاه تحلیلی - خبری شیرازه در خصوص مسایل روز نیز اظهار نظر کرد.

شیرازه؛ سرویس سیاسی: مسئول کانون رهپویان وصال درخصوص واکنش‌ها نسبت به مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان گفت: فکر می‌کنم بحث همدلی و همزبانی دولت و ملت سایه سنگینی روی سر مسئولین گذاشت که همه به نوعی این اقدام دولت را تایید کردند و می‌خواستند سریع همدلی خود را نشان دهند اما متن بیانیه لوزان نشان می‌داد که هنوز اتفاقی نیفتاده است ولی به هرحال عده‌ای فقط از زحمات تیم مذاکره کننده تشکر کردند که این خوب است اما اینکه تعدادی پیروزی را تبریک گفتند آقا خیلی رک گفتند که تبریک گفتن وقتی هنوز اتفاقی نیفتاده چیزی بی‌معنی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد انجوی نژاد در جریان بازدید از دفتر پایگاه تحلیلی - خبری شیرازه با بیان اینکه به نظر می رسد دولت و تیم مذاکره‌کننده هم در ایجاد توهم پیروزی خیلی نقش داشتند، تصریح کرد: بهتر بود وقتی آقای ظریف در فرودگاه با استقبال مردم روبرو شد، می‌گفت که اکنون وقت جشن و پایکوبی نیست بلکه وقت دعا کردن است که توفیقاتمان بیشتر شود و بتوانیم به یک نتیجه ای برسیم.

مصاحبه انجوی نزاد

وی مبنای مقام ولایت را بر اعتماد به دولت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را تایید کردند و گفتند که فرزندان انقلاب هستند و مبنای خود را بر اعتماد گذاشتند و این اعتماد را هم بیان کرده‌اند؛ هم امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و هم امام خمینی(ره) در سخنرانی‌های خود مبنا را بر حمایت از دولت‌ها گذاشتند، کما اینکه وقتی امام فرمودند من از اول هم با بنی‌صدر موافق نبودم برخی تعجب کردند!

این فعال فرهنگی مذهبی با اشاره به تبریک گفتن برخی خواص جامعه برای پیروزی هسته‌ای در حالی که هیچ اتفاقی نیفتاده بود، گفت: ما همیشه به موضع‌گیری برخی که به مقام معظم رهبری نزدیک‌تر هستند و به طور منطقی باید مواضع آن‌ها هم به معظم‌له نزدیک باشد، اعتماد می‌کردیم اما به نظر می‌رسد درمورد موضع‌گیری اخیر پشت‌پرده‌ای وجود دارد که در هر صورت فاجعه بزرگی اتفاق نیفتاده و یک تبریک نابجا بود که گذشت.

خاطرات آقای هاشمی تمامی ندارد!

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در پاسخ به سوالی با اظهار تاسف از صحبت‌های اخیر آقای رفسنجانی مبنی بر اینکه امام یک ماه پس از قبول قطعنامه 598 گفته‌اند تلخی آن حالا شیرین شد، گفت: متاسفانه ایشان خاطرات بی‌انتهایی دارند و به بدترین نوع از این خاطرات استفاده می‌شود و این درحالی است که امام قبل از اینکه از دنیا بروند، گفتند ملت هیچ چیز منتسب به مرا قبول نکنند و بارها تذکر داده‌اند که اگر من حرفی زده باشم، وقتی سند است که کارشناسان تایید کنند که دستخط من است و یا صوت و سندی از من باشد اما کسی که جزو سه یار اول امام بود، اینگونه سخن امام را نقض می‌کند و ما از این انتسابات ناراحتیم و آن را پای عوارض کهولت سن می‌گذاریم زیرا بنا نیست به امام خمینی(ره) چه راست و چه دروغ انتساباتی داده شود.

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد با بیان اینکه در نظام اسلامی از اختیارات ولی‌فقیه و حاکم شرع است که روش صلح امام حسن(ع)، قیام امام حسین(ع) یا شرایط امام صادق(ع) را قبول و اجرا کند، خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی یک نمونه از شرایط صلح امام حسن(ع)، قطعنامه 598 که جزو اختیارات امام بود و آن‌را قبول کرد و تلخی اش را هم رک گفتند؛ امام خمینی(ره) معتقد بودند انقلاب اسلامی باید آرمان هایش را از کربلا به سمت قدس صادر کند بنابراین قبول قطعنامه یک عقب گرد بود و ایشان رسما گفتند که به دلیل مسائل خاصی من مجبور شدم حرف های درستم را پس بگیرم.

وی تصریح کرد: در زمان قبول قطعنامه رزمنده‌ها در جبهه‌های جنگ گریه می‌کردند و پیروزی و تبریک و خوشحالی وجود نداشت اما بعدا با سیاست‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت توانستیم در بحث حمله آمریکا به عراق و روی کار آمدن دولت کنونی عراق به لطف خدا به پیروزی‌هایی برسیم.

مصاحبه انجوی نزاد

شرایط زمان صلح امام حسن نیست

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات هسته‌ای همواره بر حفظ منافع ملت تاکید کرده‌اند، گفت: اکنون برای توافق هسته‌ای اصلا در شرایط صلح امام حسن(ع) قرار نداریم که بخواهیم این کار را بکنیم حتی بخاطر لغو تحریم ها هم نباید امتیازات زیادی بدهیم چون ما را برای چندین گزینه از جمله حقوق بشر، به رسمیت نشناختن همجنس‌بازان، اتحاد با سوریه و غیره تحریم کرده‌اند و درصد کمی از تحریم ها هسته ای است بنابراین باید ارزش اینکه ما بخواهیم کوتاه بیاییم مشخص شود که به نفع ملت و مملکت است یا نه؟

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد با تصریح اینکه از نظر ما ولی‌فقیه باید ارتباطاتی ماورای ارتباطات انسانی هم داشته باشد که بتواند ولی باشد، اظهار کرد: اگر در مملکت برخی بخواهند با اظهارنظر و موضع‌گیری‌های خود جوسازی کنند، این جو الزاما ولی‌فقیه را در منگنه نمی‌گذارد و در مشروعیت بیانات ولی‌فقیه تاثیری ندارد اما در پذیرش و مقبولیت سخنان وی تاثیرگذار خواهد بود.

تکلیف کسانی که منتظرند ببینند آقا چه تحلیلی می کند بعد موضع بگیرند چیست؟

وی این عقیده که جامعه سکوت کند مبادا بعدا آقا صحبتی کنند که برخلاف صحبت‌های مطرح شده باشد را محافظه‌کاری بی‌دلیل دانست و افزود: باید نسبت به وقایع تحلیل داشته باشیم و اعلام نظر کنیم و اگر آقا گفتند اشتباه است، خیلی راحت اشتباهمان را بپذیریم و عذرخواهی کرده و سعی کنیم اشتباهمان را مانند برخی افراد تکرار نکنیم.

مسئول بزرگ‌ترین هیات مذهبی شیراز بر اظهارنظر متخصصین و برگزاری مناظرات درخصوص مذاکرات هسته‌ای تاکید و تصریح کرد: دولت باید در این زمینه شفاف‌سازی کند و فرهیختگانی که با استدلال منطقی بتوانند مردم را قانع کنند، نظر خود را بیان نمایند.

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد با اشاره به سخنان آقای روحانی که منتقدان را بی‌سواد خطاب کرده بود، تصریح کرد: مردم خودشان در مناظرات با شنیدن استدلال‌ها و صحبت‌های منتقدان و موافقان مذاکرات هسته‌ای در این خصوص قضاوت می‌کنند و متوجه حقیقت می‌شوند.

وی با اذعان به اینکه تا کنون گمان می‌کردیم مقام معظم رهبری در جریان تمام جزئیات مذاکرات هستند و به نوعی خیالمان راحت بود، گفت: حضرت آقا در سخنرانی اخیر خود اعلام کردند که در جزئیات دخالت نمی‌کنم بنابراین ضرورت دارد در خصوص جزئیات نیز مباحث علمی و دقیق با حضور کارشناسان انجام شود.

مسئول بزرگ‌ترین هیات مذهبی شیراز تاکید کرد: خیلی خوشحال می‌شویم که در مذاکرات هسته‌ای گشایشی ایجاد شود و مردم به رفاه برسند اما به دهم تیرماه زیاد خوشبین نیستم و همانگونه که حضرت آقا فرمودند به طرف مقابل اعتماد نداریم چراکه بسیار حیله‌گر هستند.

ائمه برای افزایش محبوبیت امامت نکردند

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا برخی خواص سکوت اختیار کرده و از محبوبیت و اعتبار خود برای موضع‌گیری و اظهارنظر خرج نمی‌کنند، گفت: در مواردی که محبوبیت و نفوذ اصل و مبنا قرار گیرد، حقیقت ذبح می‌شود درحالی که امامان و پیشوایان ما برای محبوبیت، امامت نکردند.

وی با بیان اینکه برخی خواص که در فتنه 88 اعلام نظر کردند درصدی از محبوبیت خود را از دست دادند، اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری جلوی فتنه 88 محکم ایستاد، در انتخاب آقای روحانی هم محکم ایستاد اما چرا این ایستادگی در سال 92 محبوبیت بیشتری نسبت به سال 88 دارد؟!

سید محمد انجوی نژاد

مسئول کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال شیراز به تشریح آفت رفاه‌زدگی در بین خواص پرداخت و گفت: اینکه ما عبا و قبا را جمع کنیم که به خارو خاشاک و آلودگی‌های جامعه گیر نکند از خصوصیات رفاه‌زدگی است.

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد رفاه جسمی را موجب ایجاد رفاه روحی دانست و افزود: وقتی انسان از نظر شکم، خانه و مرکب در رفاه بود، این رفاه جسمی به رفاه روحی منجر می‌شود و رفاه روحی یعنی آرامش و اعتبار خود را برای آرمان‌های اسلام و انقلاب هزینه نکنیم.

وی با بیان اینکه عافیت‌طلبی از عافیت جسمی شروع می‌شود، گفت: امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(ره) در توصیه‌های خود به مسئولین راجع به مسائل رفاهی بسیار تذکر داده‌ و بر ساده‌زیستی مسئولین تاکید کرده‌اند.

این مقام فرهنگی مذهبی یادآور شد: طلحه و زبیر در لشکر پیامبر(ص) مثمرثمرتر از ابوذر بودند اما ابوذر بخاطر داشتن زهد، ابوذر ماند و لطحه و زبیر گرفتار رفاه‌طلبی شدند و شاید اگر ابوذر هم در کاخ معاویه بود، نمی‌توانست در خدمت و وفاداری به اسلام عملکرد درخشانی داشته باشد.

خواص بصیری هستند که در عافیت طلبی گیر کرده اند!

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد با اظهار تاسف از اینکه برخی خواص به دلیل عافیت‌طلبی جسمی به عافیت‌طلبی روحی دچار شده‌اند، گفت: اکنون بسیاری از خواص جامعه، دیگر طعم فقر و گرسنگی، پیاده راه رفتن و طعم گرما و سرما را نمی‌چشند و گاهی سلوک و آداب روحانی و مباحث اخلاقی به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه سفره‌های رنگینی که در مهمانی‌ها پهن می‌شود اثرات سوء دارد، تصریح کرد: ممکن است برخی مسئولین از نظر شرایط امنیتی لازم باشد که همیشه با ماشین رفت‌وآمد کنند اما این درحالی است که امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و بسیاری از مسئولین برای تزکیه خود شرایط زهد ایجاد کرده‌اند.

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه داشتن بصیرت سیاسی به تنهایی کفایت نمی‌کند، گفت: با بصیرت سیاسی به تنهایی نمی‌توان آدم بصیری ماند بلکه انسان باید از نظر مباحث دینی، اخلاقی و عرفانی سختی‌هایی را متحمل شود لذا می‌بینیم برخی دانشجویان که دارای روحیه تهاجم، انقلابی‌گری و عدم انفعال هستند اما به نقطه بالاتری که می‌رسند بخاطر فراموش کردن روحیه ساده‌زیستی، عافیت‌طلب می‌شوند.

حجت‌الاسلام انجوی نژاد با اظهار تاسف از اینکه خواص و مردم به سمت اشرافی‌گری پیش می‌روند، تصریح کرد: اشرافی‌گری یعنی جای خواب همیشه نرم و غذا همیشه چرب باشد و در هر قسمتی که دچار اشرافی‌گری شویم، روی دیدگاه‌ها تاثیر می‌گذارد و انسان دیگر نمی‌تواند توهین و مخالفت‌ها را تحمل کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید شرایط زهد و ساده‌زیستی را برای خود فراهم کنند، گفت: کسانی که عافیت‌طلب شدند دیگر نمی‌توانند وسط گود باشند و چه بسیارند کسانی که بصیرت سیاسی دارند اما بخاطر عافیت‌طلبی اهل ریسک و اظهارنظر نیستند.

همدلی و هم زبانی نگفتن عیب ها نیست، درست کردن نیت ها است

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به معنای همدلی و همزبانی گفت: مشکل همدلی و همزبانی انتقاد کردن یا نکردن نیست بلکه مشکل ما گیر کردن در یک جناح و صفر و صدی دیدن مسائل است.

سید محمد انجوی نزاد

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد توضیح داد: اینطور به نظر می‌رسد که برخی در تعصب‌های جناحی گیر کرده‌اند و وقتی از جناح مقابل کسی برسر کار می‌آید از توفیقات دولت ناراحت می‌شوند و می‌خواهند به هر قیمتی که شده اگر پرچمی در ایران بالا برده می‌شود توسط جناح آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه انتقاد واقعی موجب اصلاح امور می‌شود، گفت: فرق بین انتقاد و تخریب در نیت است و چون نیت دیده نمی‌شود ممکن است کسی با نیت تخریب انتقاد کند که این موجب می‌شود همدلی از بین برود در حالی که در روایات داریم که بهترین دوست کسی است که عیب‌های شخص را در جهت اصلاح به او بگوید.

گره زدن حیثیت دولت به مذاکرات اشتباه است

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز گره‌زدن همه مسائل به مذاکرات را اشتباه استراتژیک دولت روحانی عنوان و اظهار کرد: نباید تمام توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و خارجی کشور و حیثیت دولت را به مذاکرات گره زد و ای کاش به جای این همه پرداختن به مذاکرات به حمایت از تولیدات داخلی و تغییر فرهنگ مردم و ایجاد تعصب ملی نسبت به تولید داخلی می‌پرداختیم.

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: این انتقاد به دولت وارد است که مذاکرات هسته‌ای را سر جای خود انجام دهید اما سایر مسائل را به آن گره نزنید و با استفاده از ظرفیت اندیشمندان داخلی و اجرای طرح‌های اقتصادی و بهره گرفتن از توانمندی نیروهای بومی مشکلات را حل کنید.

وی با بیان اینکه انتقاد کردن از نظر اخلاقی مقدمه و موخره دارد، گفت: هنگام انتقاد کردن انسان باید اول محاسن و نکات مثبت را عنوان و سپس معایب و بدی را بیان کند و در آخر هم با موازنه محاسن و معایب نتیجه‌گیری کند که اگر محاسن بیشتر است، آن‌ها را تقویت و اگر معایب بیشتر است، مراقبت کند اما همه چیز را سیاه یا سفید دیدن درست نیست.

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در پاسخ به سوالی درخصوص تفاوت نظر خواص جامعه با ولی‌فقیه تصریح کرد: در مورد مذاکرات هسته‌ای نظر ولی‌فقیه متفاوت نبود بلکه تکمیل‌کننده بود و ایشان سایرین را از مورد اشتباه تبریک گفتن پرهیز دادند.

ولایت فقیه امتحان برای ظهور است

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد با بیان اینکه در صدر اسلام و اوایل بعثت پیامبر(ص) مردم زیاد اهل فکر نبودند و بیشتر تقلید می‌کردند، گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) که مردم تحلیلشان شروع شد، گرایش‌های مختلف و تحلیل‌های غلط خودش را نشان داد و اگر این جریان در طول تاریخ نبود که امام معصوم به غیبت نمی‌رفت.

وی با بیان اینکه باید 313 نفر از خواص و یاران حضرت در بین ستون‌ها و ارکان جامعه باشند و تکمیل شوند تا مقدمات ظهور فراهم شود، گفت: بحث ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی یک امتحان برای ظهور است و اگر روزی جامعه به جایی برسد که خواص بتوانند خیلی نزدیک و همراه با ولی‌فقیه تحلیل کنند، این امتحان خوبی برای ظهور می‌شود و لازمه‌اش این است که مبناها را رعایت کنیم و به اطلاعات علمی، اعتقادی و سیاسی نباید بسنده کنیم.

سبک زندگی ها که عوض شود قحط الرجال می شود!

این فعال فرهنگی و مذهبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رعایت سبک زندگی اسلامی، گفت: اگر کسی زندگی تجمل‌گرایی داشته باشد، هرچقدر هم که بصیرت داشته باشد اما مردم در مواجهه با وی دچار مشکل می‌شوند بنابراین باید بر روی سبک زندگی، رفتار و گفتارمان بسیار اندیشه کنیم.

وی از اینکه تفکر و سبک زندگی مقام معظم رهبری در میان خواص خیلی رهرو مناسبی ندارد، اظهار تاسف کرد و افزود: اگر اکنون قحط‌الرجالی داریم به این دلیل است که سبک زندگی ما با مرامی که امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بر آن تاکید داشته‌اند، همخوانی ندارد.


سید محمد انجوی نزاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سلام .
خیلی کار جالبی بود از سوی شیرازه .
احسنت بر حاج آقا انجوی
حسام دادجو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
احسنت ، نکات جالبی رو گوشزد کردن .
ارسنچونی
-
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
اقای انجوی انصافا مطالب برحقی را گفتند
کنعان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
مثل همیشه روشنفکرانه.و برحق
رسول احمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
تشکر
مطلب خوبی بود
شاکر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سجده شکر شما در پیروزی اجمدی نژادی که 11 قهر گرد رفتارش باعث مظلو م نمایی رژیم کودک کش صهیونیستی شد و خلاصه در دامنش رجیمی ها و خاوری ها و... با بیت المال ان کردند که همگان میدانند ناشی از چه بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
1
ایشون تحصیلات یا تجربه سیاسی هم دارند یا دارند گرم می کنند برای انتخابات مجلس؟ عجب دوره ای شده!!!!
علیرضا
Germany
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
اگه خودتون از خودتون تعریف کنید،ازدید شما هرکسی مخالف کارها وبرنامه های دولت حرف بزند روشنفکر وبرحق هست،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
مردم قضاوت می کنند و می دانند دولت در مذاکرات هسته ای حرف دل انها راشنیده است و برای همین جشن می گیرند .
حرکت خودجوش یعنی همین جشنی که مردم گرفتند.
لطفا قبول کنید...
بچه مذهبی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
تشکر،مطالب خوبی بود
خدا حفظشون کنه.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
با سلام خدمت همگي
رويكرد استحاله فرهنگي غرب در جنگ نرم با ابزار ماهواره و ديگر رسانه ها حتي در نگرشهاي سياسي و اجتماعي ما نيز تاثير گذاشته ميبينيم آرمانهاي انقلاب و امام در برخورد با غرب در بين عوام و گروه به اصطلاح روشنفكر اطلاح طلب نفوذ كرده شايد اين خوشحالي از دل بود كه اگر باشد بايد گفت دشمن يك قدم به جلو حركت كرده اين تلنگري است به ما.............