کد خبر: ۶۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

سیاه‌ ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل چگونه رقم خورد + تصاویر

پایگاه خبری صهیونیستی واللا وابسته به محافل جاسوسی این رژیم در گزارشی به ابعاد ناشناخته و جدید در زمینه ربوده شدن آرون شاوول نظامی صهیونیستی در تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه پرداخت.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق نیوز، پایگاه خبری صهیونیستی واللا وابسته به محافل جاسوسی این رژیم در گزارشی به ابعاد ناشناخته و جدید در زمینه ربوده شدن آرون شاوول نظامی صهیونیستی در تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه اشاره کرد. در حالی ‌که برخی منابع نظامی اعلام می‌کنند که وی کشته شده است و بخش‌های کوچکی از جسد وی را در اختیار دارند، اما خانواده‌ای نظامی اسرائیلی این روایت را رد کرده و می‌گویند که وی زنده است. طرف مقابل این معادله گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) است که همچنان سکوت کرده و هیچ اطلاعات مجانی در این زمینه به اشغالگران نمی‌دهد.


جزئیات ربوده شدن اولین نظامی اسرائیلی
این گزارش برای اولین بار تصاویری از منزلی که درگیری‌هایی که منجر به ربوده شدن این نظامی صهیونیست در آن انجام شد را منتشر کرد. این تصاویر همچنین شامل تصویر تونلی که به ادعای این گزارش، نظامی اسرائیلی از طریق آن ربوده شده نیز می‌شود.

امیر بوحبوط تحلیلگر نظامی در گزارشی که تهیه کرده، می‌نویسد که موجی از نگرانی در محافل فرماندهی و عناصر ارتش رژیم اسرائیل قبل از آغاز حمله زمینی به غزه ایجاد شده بود، آن‌ها می‌دانستند که بیشتر مردم حی الشجاعیه در فلسطین درخواست‌های آن‌ها برای خروج از منازلشان را رد کردند، این موضوع از لحاظ امنیتی نگرانی‌ها و عواقب وخیمی به دنبال داشت.

تحولات سیاه ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل
براساس این گزارش نظامیان تیپ گولانی از وجود چندین تونل در این منطقه اطلاع داشتند، اما این اطلاع مانع از اتفاقی نشد که بر اساس این گزارش در "سیاه ترین شب تاریخ گولانی" رخ داد. البته این‌ها تنها اشتباهات ارتش اسرائیل نبود. فرمانده تیپ منتظر صدور دستور ورود به غزه بود، وی این سوال را در ذهن خود آورد که اگر حماس موشک هایی را به بخش های تجمع نظامیان اسرائیل پرتاب می کرد، چه اتفاقی می افتاد؟ هیچ کدام از افسران میدانی پاسخی برای این سوال نداشتند.
این گزارش صهیونیستی می‌ افزاید که ارتش در عملیات ورود به الشجاعیه از نفربرهای زرهی فرسوده و مدرن به صورت مخلوط استفاده کرد. در برخی از این نفربرها 16 نظامی جا داده شده بودند، این در حالی است که ظرفیت هر کدام از این نفربرها 13 نفر است و به این ترتیب نظامیان در شرایطی ناامن به منطقه وارد شدند. 
 

سیاه ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل چگونه رقم خورد
  سایت واللا در بیان جزئیات این اتفاق می‌نویسد: در ساعت 10 شب  20 جولای دستور ورود به منطقه الشجاعیه به فرمانده تیپ گولانی رسید. به این ترتیب خودروهای زرهی و نفربر ها به آرامی حرکت کردند. با ورود این کاروان به اطراف منطقه فلسطینی، نظامیانی که در داخل خودروهای زرهی بودند صدای صحبت مبارزان فلسطینی به زبان عربی و تیراندازی ‌های گسترده  را می شنیدند.
نیروهای محور پشتی این عملیات اخبار مربوط به ربوده شدن 1 نظامی اسرائیلی را شنیدند و اطلاعات زیادی از کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیستی به آن‌ها رسید. نیروهای نجات جهت تلاش برای عقب کشیدن زخمی‌ها و جنازه کشته‌ها در اوج درگیری‌های شدید و خشن وارد منطقه شدند. عملیات عقب کشیدن زخمی ها و جنازه ها با سختی زیاد همراه بود. در این میان یکی از خودروهای زرهی "نمر" نیز خراب شد که شک و تردید بیشتری را در نزد صهیونیست ها ایجاد کرد.
تیم نجات تیپ گولانی با استفاده از نقشه‌های دیجیتال از مناطق هدف قرار گرفته وارد عمل شد، اما با تیراندازی گسترده و شلیک موشک‌های ضد زره از یکی از منازل و مسجدی در فاصله حدود 150 متری مواجه شد.
همچنین یک خودروی زرهی النمر به یکی از ساختمان های فلسطینی برخورد کرد تا آن را پاکسازی کند. یکی از نظامیان نارنجکی را به داخل منزل پرتاب کرد. بلافاصله درگیری‌ها شروع شد و فرمانده تیپ در این درگیری‌ها زخمی شد و تعدادی از نظامیان دیگر از جمله فرمانده یگان اطلاعات و مسئول بخش عملیاتی تیپ کشته شدند.
در صبح روز دوم و در حالی که عملیات نیروهای زمینی در منطقه حی الشجاعیه ادامه داشت، افسران و نظامیان اسرائیلی با مشکل دیگری مواجه شدند، آن‌ها حوادث موجود در میدان را درک نمی‌کردند، چرا که بیشتر نظامیانی که در خودروهای زرهی هدف قرار می‌گرفتند، کشته ‌شده بودند. در ساعت 4 صبح آن روز صحبت‌هایی در مورد ربوده شدن یک نظامی مطرح شد. عصر همان روز حماس از اسارت اورن شاوول نظامی اسرائیلی خبر داد.
  اذعان صهیونیست ها به اسارت دو نظامی در عملیات غزه / سیاه ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل چگونه رقم خورد
آرون شاوول
  یگان مهندسی و برخی یگان‌های نجات برای شناسایی اولیه منزلی که درگیری‌ها در کنار آن ادامه داشت، احضار شدند. بیشتر افسران و نظامیان کشته شده بودند، یگان‌های مذکور اقدام به جمع‌آوری جنازه‌ها کردند. بعد از ظهر یکشنبه و در لحظات جستجوی تونلی که بنا به ادعای صهیونیست ها جسد اورن از آن منتقل شده است، تیمی از خاخام های نظامی اسرائیل برای تعیین هویت نظامیان وارد منطقه شدند.
نظامیان اسرائیلی در جستجو و حفر این تونل به علت عمق زیاد آن با مشکل مواجه شدند. این در حالی بود که عناصر حماس همچنان به صورت گسترده منطقه را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار می‌دادند. روز دوشنبه با کشف نهایی این تونل، اجساد نظامیان کشته شده جمع‌آوری شد و در کیسه‌های سفید قرار گرفت.
این گزارش صهیونیستی می‌افزاید که حوادث مصیبت‌بار منطقه حی الشجاعیه علامت سوال های زیادی را به جای گذاشت که همچنان باقی است، چرا که افسران تیپ گولانی توجیهات مطرح شده در مورد اهمیت ورود زمینی به این جنگ را قانع کننده نمی‌دانند.
  اذعان صهیونیست ها به اسارت دو نظامی در عملیات غزه / سیاه ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل چگونه رقم خورد
تونل اسارت آورن شاوول
  جزئیات اسارت دومین نظامی اسرائیل
روزنامه صهیونیستی معاریو در شماره روز سه شنبه گذشته جزئیات جدیدی از حادثه ربوده شدن هدار گولدن افسر صهیونیستی در جریان عملیات صخره سخت را منتشر کرده است.
به نوشته این روزنامه در ساعت 8 صبح روز اول آگوست آتش بسی بین اسرائیل و حماس ایجاد شد. این در حالی بود که نظامیان ارتش صهیونیستی همچنان در داخل نوار غزه بودند و فعالیت‌های خود را دنبال می کردند. بنیا شرال فرمانده تیپ جفعاتی نیروهایی را که در جنوب نوار غزه در نزدیکی رفح بودند، رهبری می کرد.
براساس این گزارش در ساعت 9 و 6 دقیقه صبح عناصر حماس از داخل یک تونل ظاهر شده و به سمت شرال، گولدن و لئور شلیک کردند. آن ها در طی چند ثانیه جنازه گولدن را برداشته و به داخل تونل بازگشتند. تحقیقات نشان می‌دهد که آن‌ها با دقت و توانمندی زیادی این عملیات را انجام دادند. 
  سیاه ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل چگونه رقم خورد
هدار گولدن
  این در حالی است که تحقیقات انجام ‌شده نشان می‌دهد که سلاح های شخصی شرال و جدعونی تیرهای زیادی داشته است و آن ها حتی فرصت تیراندازی نیز نداشتند [یا اینکه از ترس عناصر حماس نتوانسته اند تیراندازی کنند.]
تحقیقات همچنین نشان داد که ارزیابی‌های اولیه از زنده بودن گولدن حکایت دارد، گفته می‌شود وی پس از حادثه به بیمارستانی در رفح منتقل شده است. به همین علت ارتش اسرائیل مجموعه اقداماتی را در راستای مانع ‌تراشی در روند تحرک حماس انجام داد تا شاید مانع از خروج عناصر مبارز از تونل ها شود و در عملیات انتقال گولدن از محل ربوده شدن جلوگیری کنند که این کار نیز ناکام ماند.
به این ترتیب همچنان پرونده اسارت دو نظامی اسرائیل در عملیات حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2014 در ابهام قرار گرفته و گردان‌های القسام نیز هیچ اطلاعاتی از آن درز نمی دهند.
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به تشریح عملیات شکست خورده رژیم اسرائیل در حی الشجاعیه پرداخته است. پایگاه خبری المیادین در این رابطه می‌نویسد: کسی آغاز حمله زمینی خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در جریان تجاوز اخیر را فراموش نمی‌کند. درگیری هایی در منطقه الشجاعیه صورت گرفت که به یک نماد تبدیل شد و چهره جنگ را به کلی تغییر داد.
  اذعان صهیونیست ها به اسارت دو نظامی در عملیات غزه / سیاه ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل چگونه رقم خورد
شهر الشجاعیه در زمان عملیات ناکام صهیونیست ها
  شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه به نقل از یکی از نظامیان اعلام کرد: من خیلی ترسیدم  و نمی‌دانستم در اطرافمان چه اتفاقی می‌افتد. من در الشجاعیه تنها بودم و حتی فراموش کردم که خودروی دیگری نیز در آنجا وجود دارد.
در تاریخ 9 ژولای 2014 کاروان نظامی رژیم اسرائیل در الشجاعیه به مقبره نظامی ارتش تبدیل شد. در این شب دو خودروی زرهی صهیونیست‌ها متشکل از عناصر یگان ویژه تیپ گولانی وارد منطقه الشجاعیه شدند. صدای خنده و شادی نظامیان حاضر در خودروهایی که به علت زرهی بودن فکر می کردند در امان هستند، خیلی زود به گریه و داد و بیداد تبدیل شد.
یکی دیگر از نظامیان در این رابطه می‌گوید: خنده و شادی ما خیلی زود به وضعی تبدیل شد که می‌گفتیم: مقداری آب به من بدهید. گلویم خشک شده است. وی می افزاید: همه جدی شده بودیم و فهمیدیم که بازی آغاز شده است. صدای خمپاره هایی که در اطراف خودروهای زرهی به زمین می‌خورد، نظامیان را ترسانده بود، آن‌ها از این که جایی را نمی‌دیدند بیشتر وحشت زده شده بودند. ارتباط آن‌ها قطع شده بود و یکی از خودروهای زرهی نیز خراب شده بود. شب تاریک صهیونیست ها با یک موشک ضد زره روشن شد، این موشک خودرو را هدف قرار داد، نتیجه این حمله زخمی شدن 7 نظامی بود و جنازه نفر هشتم مفقود شد.
  سیاه ترین شب تاریخ ارتش اسرائیل چگونه رقم خورد
منزل محل اسارت آرون شاوول
  بنا به شهادت کسانی که از معرکه نجات یافتند، شلیک متمرکز نیروهای مقاومت فلسطین به آن ها اجازه تحرک نمی داد و قدرت آن ها برای پاسخ را از بین برده بود: ناگهان ترس وجودت را می گیرد. پاهایت می لرزد و متوجه می شوی که اتفاقی در حال وقوع است. این جملاتی که است که یکی از نظامیان از لحظات آن معرکه می گوید.
شبکه دو تلویزیون اسرائیل اذعان کرد که معرکه الشجاعیه تاثیر عمده ای در عملکرد ارتش اسرائیل گذاشت و علامت های سوال مهمی را در مورد مقدمات و نتایج این جنگ ایجاد کرد.
یائیر ناویه معاون سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اختلال ایجاد شده در عملکرد ارتش اسرائیل در این عملیات را به صورت خلاصه توضیح می دهد و می گوید که حوادث تلخ الشجاعیه در نتیجه فقدان فهم عملیاتی درست از واقعیت جنگ در این منطقه از سوی نیروهای اسرائیلی بود.

 


نظرات بینندگان