کد خبر: ۶۸۵۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا:

شهرداری شیراز می خواهد 312 هکتار از باغات قصرالدشت را قربانی منافع مالی کند!

اصلاح طرح باغات قصرالدشت باید یکی از موضوعات مطرح در سفر رئیس جمهور به فارس باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا باغات شیراز را عظیم‌ترین منابع سرمایه گذاری گردشگری این شهر دانست وگفت: ضوابط طرح باغات قصردشت باعث از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های سرمایه گذاری شده است.

احمدرضا نقیب‌زاده در نود و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود تصریح کرد: ۱۴۰۰هکتار باغات قصردشت موجود در شهر شیراز میراث گران‌بهای به جا مانده و جزو سرمایه ملی است که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه به خصوص موضوع حفاظت و نگهداری از آن در دهه‌های اخیر مورد توجه بوده است تا آنجا که به منظور دور نگهداشتن آن از امواج توسعه شهری و حفظ ساختار سبزآن مجموعه را به عنوان حوزه استحفاظی ویژه از محدوده شهری خارج ساختند و طرح را برای آن به عنوان ساماندهی باغات قصردشت تهیه و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رساندند.

وی عدم اعتماد به بخش خصوصی و باغداران را بزرگ‌ترین اشتباه در تعریف راهبرد این طرح مبنی بر تملک باغ‌ها توسط شهرداری دانست و ادامه داد: شهرداری جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز قربانی کردن منطقه‌ای به مساحت ۳۱۲ هکتار را در لوحه اهداف طرح قرار داده است که با این اقدام با وجود تخریب بخشی از باغ‌های شیراز، منافع کارآمدی برای شهر ایجاد نشده است و در شرایط کنونی توقف اجرای این طرح به منظور تجدید نظر در آن برای نجات این منطقه حیاتی است.

این عضو شورا اعتماد به بخش خصوصی و باغداران و حمایت از آن‌ها به همراه تعریف راهبرد کلان ایجاد منطقه گردشگری را تنها راه حفظ این منطقه عنوان و اظهار کرد: توسعه گردشگری در ایجاد اشتغال و درآمد می‌تواند بسیار موثر باشد و لازمه تحقق چنین رویداد بزرگی در سطح شیراز تغییر نگاه کلیه مدیران و دست اندر کار موضوع باغات است.

وی ضمن اشاره به تجربه گذشته که ناشی از نگاه حفاظت به روش انفعالی بوده و عامل تخریب و آتش سوزی مکرر در باغات است، اظهار امیدواری کرد که با بازنگری در این طرح شاهد تحولی اساسی در این منطقه و ایجاد فضاهای منحصر به فرد گردشگری در آن باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا تاکید کرد: با اصلاح طرح ساماندهی باغات قصردشت، محدوده این باغات می‌تواند به عنوان موتور محرکه توسعه گردشگری شهر شیراز و استان فارس، تحولات عظیمی در عرصه اقتصادی ایجاد کند.

نقیب‌زاده طی مراحل بازنگری طرح ساماندهی باغات را مانعی برای ایجاد شرایط توسعه در این منطقه عنوان و اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت فرصت مناسبی برای تصویب فرآیندی است که در یک دوره زمانی کوتاه این بازنگری به نتیجه برسد بنابراین اصلاح طرح باید یکی از موضوعات مطرح در این سفر باشد.

این عضو شورا به مسئولین استانداری پیشنهاد داد که با توجه به عنایت استاندار فارس به توسعه گردشگری و لزوم تعیین تکلیف باغات قصردشت، اصلاح و بازنگری این طرح از اولویت‌های مصوبات پیشنهادی برای شهر شیراز باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
همین مونده شهرداری شل بگیره به باغداران درعرض یک سال باغی نمیمونه همش میشه آپارتمان