کد خبر: ۶۸۵۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

شهردار و رئیس شورای شهر سگ کشی در شیراز را تکذیب کردند/ انتساب این ماجرا به شیراز یک توطئه است

رئیس شورای شهر شیراز خواستار رفع شبهات توسط مراجع قضایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، شهردار شیراز انتساب فیلم موسوم به سگ‌کشی در شهر شیراز به دستگاه‌های مختلف این شهر از جمله شهرداری را تکذیب کرد و این کار را اقدامی مغرضانه دانست.

علیرضا پاک‌فطرت در نود و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: موج ایجاد شده براساس فیلم معدوم‌سازی تعدادی سگ توسط عده‌ای مجهول‌الهویه در مکانی غیرمشخص، ناعادلانه بوده و یک توطئه‌ علیه مردم بافرهنگ شیراز است.

شهردار شیراز با بیان اینکه مردم شیراز به فرهنگ‌وری، مهرورزی، میهمان‌نوازی و پیشتازی در انجام امور خیر و پرداخت زکات، شهره بوده و هستند، تصریح کرد: این فیلم در حالی منتشر شده است که شهرداری با همراهی و حمایت شورای شیراز پا را از وظیفه فرا‌تر گذاشته و بسیاری از اقدامات برزمین‌ مانده را نیز به سامان رسانده است.

وی تلاش شهرداری و شورای شهر شیراز در احیای فضاهایی نظیر دارالسلام، مسجد جامع عتیق و مدرسه خان را خارج از حیطه وظایف این دستگاه عنوان و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر سالن‌های ورزشی متعدد، کمک به هیئت‌های مختلف ورزشی و ساخت مرکز ساماندهی و نگهداری معتادین و دیگر اقدامات را در راستای ساختن شهری زیبا و الگو انجام داده‌ایم.

شهردار شیراز با بیان اینکه در فیلم یاد شده مکان، زمان، چهره‌ افراد و دیگر مشخصه‌ها برای انتساب کار به یک شهر یا دستگاهی خاص مشخص نیست، تصریح کرد: مطرح کرده‌اند که به ازای هر لاشه ۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شده، سوال اینجاست که کدام پیمانکار حاضر است که با دریافت این مبلغ، سگ‌ها را جمع‌آوری به نقطه‌ای منتقل و با هر روشی معدوم کند؟ از طرفی طبق کدام قرارداد این اقدام انجام شده و چه کسی قرارداد را امضا کرده است؟ هرکدام از این موارد در خصوص این مسئله قابل پیگیری است.

پاک‌فطرت تاکید کرد: انتصاب این موضوع به شهرداری و تمام سازمان‌های وابسته به شهرداری شیراز را قویا تکذیب می‌کنم و به تمام کسانی‌که ‌سوار بر موج ایجاد شده قصد تخریب شیراز و شهرداری این شهر را دارند تذکر می‌دهم که اجازه نمی‌دهیم پایتخت فرهنگی را زیر سوال ببرید.

رئیس شورای شهر شیراز هم در این باره گفت: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که معدوم‌سازی سگ‌ها به روش تزریق ماده سمی، در شیراز انجام شده و انتصاب آن به شهرداری شیراز یک تهمت ناجوانمردانه‌ای است.

غلام‌مهدی حقدل تصریح کرد: کسانی‌که اقدام به انتشار فیلم معدوم‌سازی سگ‌ها و انتساب آن به شیراز کرده‌اند، افرادی مغرض هستند و شورا این موضوع را به‌ شدت تکذیب می‌کند.

وی با تاکید براینکه کشتن سگ‌ها به‌روش تزریق ماده سمی را اقدامی ناجوانمردانه بوده است، گفت: شورا و شهرداری هیئت تحقیق تشکیل داده و موضوع را بررسی کرده است؛ تمام مدیران مجموعه شهرداری نیز ضمن ابراز انزجار از چنین حرکتی آن را محکوم و دخالت در چنین اقدامی را نیز تکذیب کرده‌اند.

حقدل گفت: متعجبم که چرا رسانه‌ها چنین موضوعی را بدون داشتن سند و مدرک و در حالی‌که همه مسئولان مرتبط با دستگاه‌های مختلف آن را تکذیب کرده‌اند، دامن زده و افکار عمومی را علیه شیراز و شهرداری این حساس کرده‌اند.

وی شیراز را شهری فرهنگی دانست که بزرگ‌ترین پارک حیات وحش در حاشیه آن قرار دارد و گفت: مردم این شهر در مواجهه با حیوانات همواره با مهربانی و ملاطفت رفتار کرده‌اند.

حقدل با تصریح اینکه شورای شهر هم اقدام انجام شده در موضوع معدوم‌سازی سگ‌ها با روش تزریق سم را محکوم می‌کند، تاکید کرد: امروز که شهرداری از کار بزرگ پذیرایی و میزبانی میهمانان نوروزی سربلند بیرون آمده و در کشور اول شده است، برخی با عناد موضوعی را هدایت کرده‌اند تا به شیراز صدمه بزنند.

رئیس شورای شهر خواستار توجه رسانه‌ها به این موضوع شد و گفت: در آستانه سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به شیراز، باید به‌دنبال مطالبات مهم شهر و استان فارس باشیم.

حقدل با گلایه از برخی رسانه‌ها، انعکاس اخبار بدون توجه به صحت آن را موجب تشویش افکار عمومی دانست و گفت: به‌هیچ عنوان از روی فیلم منتشر شده نمی‌توان تایید کرد که چنین اقدام غیرانسانی در شیراز حادث شده است.

رئیس شورای شهر شیراز خواستار پیگیری این موضوع و رفع شبهات ایجاد شده توسط مراجع قضایی شد.

بنابراین گزارش چند روز قبل در فضای مجازی فیلمی منتشر و ادعا شده بود که برخی پیمانکارانشهرک صنعتی از طریق تزریق اسید و کشتن سگهای ولگرد به ازای هر لاشه ۱۵ هزار تومان دریافت می کنند که این موضوع واکنش های متعددی را در پی داشت و گرچه هنوز این ادعا ثابت نشده است اما هواداران و مسئولین محیط زیست نیز در این خصوص موضع گیری کردند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
شیرازه جان خودت دم این سگها را ول کن ...از بس دل مردم از نسل کشی مسلمانها خون نشده...شما افتادی دنبال سگها از بیکاریت است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
شيرازه جان به مسولين بگو بيان سگهاي ولگرد شهرك فجر دوكوهك را جمع آوري كنند
مردم را ذله كردند