کد خبر: ۶۸۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

افزایش 14 درصدی کرایه تاکسی در شیراز/ دولت: افزایش کرایه ها در کشور ممنوع است

مصوبه افزایش نرخ تاکسی در شیراز به تایید و تصویب فرمانداری این شهر رسیده و با ابلاغ آن حکم اجرایی شدن دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز با اشاره به افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در این شهر اظهار کرد: براساس مصوبه شورای شهر شیراز نرخ هر کورس تاکسی گردشی در این شهر از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش یافت.

مسافت هر کورس تعیین شد

احمدرضا نقیب‌زاده در حاشیه نود و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسافت هرکورس در شیراز ۱۵۰۰ متر است، افزود: مصوبه افزایش نرخ تاکسی در شیراز به تایید و تصویب فرمانداری این شهر رسیده و با ابلاغ آن حکم اجرایی شدن دارد.

فعالیت 12 هزار تاکسی در شیراز

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار تاکسی در شهر شیراز فعال است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ تاکسی گردشی هستند و در سطح شهر نسبت به جابجایی شهروندان اقدام می‌کنند.

افزایش 20 دردصدی نرخ کرایه تاکسی راه آهن و فرودگاه

این عضو شورای شهر همچنین خبر داد: نرخ تاکسی‌های فرودگاه و راه‌آهن نیز بر اساس مصوبه شورای شهر ۲۰ درصد افزایش یافت و این مصوبه نیز ابلاغ و اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر افزود: ورودی تاکسی‌های تلفنی نیز از هزار و ۸۵۰ تومان به دو هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت و به ازای هر کیلومتر پیمایش از ۳۷۰ تومان به ۴۲۵ تومان رسید.

نقیب‌زاده گفت: نرخ ورودی کرایه تاکسی‌های فرودگاه و راه آهن نیز از سه هزار تومان به سه هزار و ۶۰۰ تومان و به ازای هر کیلومتر پیمایش از ۳۷۰ تومان به ۴۵۰ تومان افزایش یافت.

تهران کرایه تاکسی را گران کرد ما هم گران می کنیم!

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شیراز در پاسخ به سوالی درمورد ممنوع شدن افزایش نرخ‌ کرایه‌ها در کشور با توجه به ابلاغ نهاد ریاست جمهوری گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی در تهران نیز اعمال شده است و این مصوبه تناقضی با ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری ندارد!

بنابراین گزارش در حالی که طی روزهای گذشته جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرده بود امسال هیچگونه افزایشی در نرخ‌ها نباید تصویب و اجرا شود مگر به کمیسیون تخصصی نرخ‌گذاری ارجاع داده شده باشد، شورای اسلامی شهر شیراز،‌ نرخ‌های جدید کرایه تاکسی را جهت ابلاغ تایید کرد.

این درحالی بود که فرمانداری طی نامه‌ای مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص که سال گذشته انجام شده بود را برای بررسی مجدد به شورا بازگردانده بود اما اعضا با بررسی نامه فرمانداری، با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های موجود به استناد به اینکه اعتراض فرمانداری بعد از زمان قانونی انجام شده است، این مصوبه را برای ابلاغ تایید کردند.

سفر برخی از اعضای شورای شهر به ایتالیا

گفتنی است انتخاب رضا محمدیان به عنوان ناظر شورا در کمیته برنامه ریزی و نظارت بر ورزش همگانی در سطح شیراز و معرفی رضا محمدیان و مظفر مختاری برای عضویت در هیات امنای بنیاد زائر امام رضا(ع) استان فارس از دیگر مصوبات شورای شهر در صحن علنی بود. علاوه بر آن در شورای شهر تصویب شد که رئیس کمیسیون حمل و نقل نیز به همراه هیاتی از کار‌شناسان شهرداری و قطار شهری به ایتالیا سفر کنند.

ساختمان شورا هفته آینده منتقل می شود

همچنین رئیس شورای شهر شیراز در این جلسه خبر داد: این آخرین جلسه‌ای است که شورا در این ساختمان برگزار می‌کند و از هفته آینده جلسات صحن علنی شورای شهر شیراز در ساختمان جدید در بافت تاریخی برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
خیلی وقت ها کرایه 500ت میگیرند