کد خبر: ۶۸۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
یک عکاس پاکستانی حاضر شد برای گرفتن یک عکس بسیار زیبا از یک شیر نر از فاصله بسیار نزدیک جان خود را به خطر بیندازد.
تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
شیرازه: مجله مهر نوشت؛ «عطیف سعید» عکاس پاکستانی که در سال 2012 در پارک حیات وحش لاهور در حال رانندگی بود.  شیر نر بسیار زیبایی را نزدیک خود دید که برایش بسیار جذاب بود. یک شیر بالغ با موهای گردن تیره و یال هایی پر عظمتی که عطیف را برای عکس گرفتن از این حیوان زیبا بیشتر ترغیب می کرد.

به نظر شما عکاس این عکس زنده است؟

عطیف با دیدن شیر نتوانست به دیدنش قانع شود پس به پایین پرید دوربین عکاسی خود را روی لنز تله 500 میلی متر تنظیم کرد و در چمن دولا دولا به سمت شیر حرکت کرد. او در آن زمان متوجه حرکت احمقانه خود شد اما این کار را تنها راه برای گرفتن یک عکس کاملا طبیعی از عظمت یک شیر می دانست. صدای شاتر دوربین عطیف شیر را به سمت صدا تحریک کرد تا سراغ عطیف بیاید اما او حتی دلیرتر از قوی ترین شکارچیان خونسردی خود را حفظ کرد و چند عکس زیبا از شیر گرفت و بعد از آن به سمت ماشین خود دوید و به سرعت در را بست.

عطیف می گوید که خودش را منتظر هرگونه آسیب و جراحتی کرده بود و حالا حرف زدن  ازاین تجربه بسیار خطرناک و وصف ناپذیر برایش لذت بخش است. حالا این عکس برای عکاس پاکستانی تبدیل به یک داستان بزرگ در زندگی اش شده است و احتمالا دوست دارد داستان آن روز را بارها برای خودش و دیگران تکرار کند « لحظه نزدیک شدن یک شیر عصبانی به سمت دوربین چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را توصیف کرد من شاهد کوچکترین جزئیاتی بودم که هیچ عکس و فیلمی قدرت نشان دادن آن را ندارد»

این عکس بسیار زیبا عکاس گمنام اما شجاع پاکستانی را بسیار مشهور کرد. عطیف توانسته بعد از گرفتن این عکس از چنگ سلطان جنگل جان سالم به در ببرد. احتمالا این اعتماد به نفس به او جرات کارهای بزرگتر دیگر هم می دهد.
نظرات بینندگان
احسان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
آره زنده است
نظرات بینندگان