کد خبر: ۶۸۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
دکتر ایمانیه:

پزشک خانواده کشوری شد/ هیئت دولت 100 میلیارد تومان به علوم پزشکی کمک می کند

تصمیم بر آن است که پزشک خانواده در شهرهایی مانند تبریز، مشهد و شهرری اجرا شود
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال شهرهای زیر 50 هزار نفر و حاشیه شهرهای بزرگ کشور با حدود 9 میلیون نفر جمعیت، زیر پوشش پزشک خانواده خواهند رفت.

محمدهادی ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم بر آن است که این امر اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهایی مانند تبریز، مشهد و شهرهای حاشیه جنوب تهران مانند شهرری اتفاق بیفتد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در استان فارس خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر رفاه درخواست کرده است تا اجازه داده شود، برنامه پزشک خانواده به‌طور کامل در تمام کشور به اجرا درآید و مردم استان فارس نیز اگر خواستند به‌طور مستقیم به متخصص مراجعه و مانند استان مازندران فرانشیز 30 درصدی در این مورد پرداخت کنند، اما هنوز از وزارت رفاه در این باره پاسخی در یافت نشده است.

وی در باره طرح دندانپزشک خانواده نیز گفت: هفته پیش اقدامی در این زمینه انجام گرفت اما بحث فعلی دندانپزشک خانواده بیشتر به پیشگیری بازمی‌گردد و در این زمینه خدمات درمانی انجام نمی‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه در حال حاضر 38 مرکز دندانپزشک خانواده در استان فارس فعال است، تاکید کرد: درمان‌های دندانپزشکی در طرح دندانپزشک خانواده 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین بیان کرد: در سفر احتمالی رئیس جمهور به شیراز نزدیک به 100میلیارد تومان  اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت این استان کمک خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به اینکه هفته ملی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود، یادآوری کرد: امسال با کاربرد شعار «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» برنامه‌های متنوعی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تفاوت نحوه برگزاری هفته سلامت امسال، توزیع نمایشگاه‌های مربوط به این امر در سراسر شیراز است تا تمام نقاط شهر رنگ‌وبوی هفته سلامت به خود گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه نظارت بر ایمنی غذا بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد:  تمام سازمان‌ها و ادارات در زمینه ایمنی غذا باید به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خیاط نودان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سلام .از تلاشها ، پیگیریها و خدمات ارزشمند جناب دکتر ایمانیه مدیری ارزشمند ، ولایی ، توانا ، مومن ، متعهد که واقعاً در حوزه بهداشت و درمان دلسوزانه خدمت نموده است و موفقیتهای بزرگی کسب نموده قدردانی مینماییم