کد خبر: ۶۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

شمع و گل و پروانه و بلبل آباده ای ها در زادروز سعدی شیرازی

چندسالی است به مناسبت روز سعدی مراسمی ادبی در شهرستان آباده برگزار می شود.
شیرازه: اول اردیبهشت ماه هر سال از سوی بنیاد فارس شناسی در تقویم ملی ایرانیان یاد روز سعدی نام گرفته و چندسالیست به این مناسبت مراسمی ادبی در شهرستان آباده برگزار می شود.

به گزارش  آباده نما بزرگداشت شیخ اجل در آستانه زاد روز وی، امسال نیز با هدف شناخت جایگاه این شاعر گرانمایه در شعر و ادبیات فارسی و احساس نیاز جامعه امروز در پرداختن به اندیشه‌های استاد سخن و با حضور ادیبان، نویسندگان و شاعران و همچنین جمعی از مسئولین شهرستان آباده در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

رونمایی از کتاب شعر «شمیم باران»، برنامه امسال را کمی متفاوت تر کرده بود. این کتاب که به قلم سکینه سبیلی نگارش شده است، اولین کتاب ادبی نویسندگان آباده در سال 94 است که در اولین برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می شود.

این مراسم با سخنرانی محمدرضا زارع فرماندار آباده در خصوص تاثیر اشعار سعدی در جامعه امروز، دکتر محمود فرخی با موضوع زیباشناسی در اشعار سعدی، استاد علی نعمت الهی بهمنی با موضوع سعدی و عرفان، همراه بود.

اجرای موسیقی سنتی گروه مهرورزان، تصویرنگاری شمایل شیخ اجل سعدی توسط هنرمند آباده ای و خطاطی اشعار کتاب گلستان سعدی توسط خوشنویسان جوان آباده ای از دیگر برنامه های این مراسم بود.

بزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آبادهبزرگداشت روز سعدی در آباده


نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان