کد خبر: ۶۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

مشاوره روان درمانی برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شیراز اجباری شد

امیدواریم با راه اندازی و انتقال این مرکز بتوانیم به تمامی اقشار جامعه خدمات روان درمانی ارایه دهیم.
به گزارش شیرازه، رئیس مرکز مشاوره درمانی دانشگاه شیراز با اعلام اینکه تشکیل پرونده های مشاوره ای در بدو ورود دانشجویان این دانشگاه اجباری شده، گفت: ۱۴ درصد دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه نیازمند مشاوره هستند.

به نوشته خبرگزاری مهر، چنگیز رحیمی در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: سالانه به طور میانگین بیش از ۱۵۰ دانشجو از مرکز مشاوره روان درمانی دانشگاه شیراز بصورت رایگان مشاوره دریافت می کنند که بر اساس آمارها بیش از ۱۴ درصد دانشجویان دانشگاه شیراز در بدو ورود به دانشگاه شیراز نیاز به مشاوره دارند.

این مقام علمی با تاکید براینکه کلاس های مشاوره مختصی دانشجویان نخواهد بود، گفت: این مرکز تلاش دارد برای تمامی اساتید بصورت کارگاه های دو روزه  با عنوان آشنایی بیشتر با مشکلات دانشجویان برگزار می کند.

 وی با اعلام اینکه برای اکثر دانشجویان، تحصیل در دانشگاه دورانی توام با نگرانی و احساس فشار  همراه است، افزود: اکثر دانشجویان بیشتر نیازمند مشاوره تحصیلی هستند و امیدواریم با راه اندازی و انتقال این مرکز بتوانیم به تمامی اقشار جامعه خدمات روان درمانی ارایه دهیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز آدرس جدید این مرکز را خیابان نشاط جنب شرکت تعاونی  مصرف کارکنان دانشگاه  با نام مرکز مشاوره وران درمانی معرفی کرد و گفت: این مرکز سعی دارد بر اساس سیاست گذاری که در پیش دارد علاوه بر جامعه هدف خود که دانشجویان هستند به سایر اقشار جامعه با کمترین مبلغ  فعالیت خدمات مشاوره ای داشته باشد.

رحیمی باتاکید براینکه در علم روانشانسی کلمه درمان به معنی مشاوره و مشکلات به معانی مشاوره های مختلف قرار می گیرد، تصریح کرد: کنترل خشم ،روش مطالعه برقراری ارتباط و سایر موارد از جمله برنامه های مشاوره ای این مرکز است.

رئیس مرکز مشاوره روان درمانی دانشگاه شیراز با تاکید براینکه خوشبختانه هم اکنون در جامعه دید مردم نسبت به نام مشاوره روان درمانی و روانشناس تغییر یافته، گفت: این موضوع سبب شده بتوانیم مشاوره های بیشتری به افراد جامعه ارایه دهیم تا بتوانیم مشکلات افراد را مرتفع سازیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز آموزش کنترل خشنوت در تمامی اقشار جامعه را مهمترین موضوع دانست و گفت: ضروری است دانشگاه شیراز بتواند با فراهم بودن آموزش برای معرفی روش های کنترل خشونت بتواند این معضل را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: این مهم در شهرداری شیراز شکل گرفته تا بتوانیم برای رانندگان و سایر افراد جامعه این مهم را عملیاتی کنیم.

 رحیمی ضمن معرفی این مرکز گفت: مرکز مشاوره ای روان درمانی دانشگاه شیراز قادر خواهد بود با داشتن اساتید توانمند روانشناسی بتواند در تمامی زمینه های مشاوره ای وتشخیص زمینه های استعدادیابی کودکان فعالیت داشته باشد.

نظرات بینندگان