کد خبر: ۶۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس منصوب شد

امروز در مراسمی با حضور مسئولان استانی و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی، کوروش کمالی سروستانی به عنوان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس معارفه شد و از خدمات محمدعلی رنجبر تقدیر و تشکر شد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور مسئولان استانی و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی کوروش کمالی سروستانی به عنوان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس معارفه و از خدمات محمدعلی رنجبر تقدیر و تشکر شد.

کوروش کمالی سروستانی که پژوهشگر عرصه زبان و ادبیات فارسی است پیش از این رئیس مرکز سعدی‌شناسی بوده است.

وی در این مراسم با اشاره به تاریخ کتابخانه ملی اظهار داشت: تاریخ کتابخانه ملی ایران فراز و نشیب‌های بی‌شماری را پشت سر گذاشته است و این مرکز در طول سالیان بسیار محل حفظ و نگهداری اسناد و میراث مکتوب این سرزمین بوده است.

کمالی سروستانی با بیان اینکه رسیدن به توسعه پایدار در گرو توسعه فرهنگی است، گفت: حفظ میراث فرهنگی و اسناد مکتوب یکی از راهکارهای توسعه فرهنگی است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس خاطرنشان کرد: تبدیل مرکز اسناد استان فارس به اندیشگاه یکی از برنامه‌هایی است که در آینده دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه ملی استان فارس نشانه‌ای از هویت فرهنگی ما است، تصریح کرد: باید این منابع در اختیار نسل جوان قرار  گیرد تا با خلاقیت این نسل هویت فرهنگی واکاوی شود.

کتابخانه ملی و مرکز اسناد استان فارس در سال 1385 با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهور وقت و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد و تاکنون تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانستند از این مرکز استفاده کنند.

این مرکز شامل کتابخانه، مرکز اسناد، تاریخ شفاهی و غیره است و بیش از 1200 نسخه نفیس چاپ سنگی در این مرکز نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان