کد خبر: ۶۸۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

مدیرکل فرودگاه های فارس هم دو ساعت تاخیر کرد/ سیدی: پروازهای ما سال آینده دوبرابر می شود

حمیدرضا سیدی پیش‌بینی کرد که تعداد پروازهای روزانه فرودگاه شهید دستغیب به ۱۲۰ پرواز در روز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: همزمان با بازدید رئیس‌جمهور و هیئت‌دولت در سفر به استان فارس از فرودگاه شهید دستغیب، ترمینال پروازهای داخلی و بخشی از پروژه‌های این فرودگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدرضا سیّدی با بیان اینکه ترمینال پروازهای خارجی از نیازهای پایتخت فرهنگی کشور است، گفت: ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز نیز در زمان حضور هیئت دولت در استان فارس کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه ترمینال پروازهای داخلی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع با هزینه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ۹ هزار مترمربع از این ترمینال با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است.

سیّدی تصریح کرد: اطراف ترمینال پروازهای داخلی به مساحت نزدیک به ۹۰ هزار مترمربع با هزینه‌ای نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال محوطه‌سازی شده است.

وی ضمن اشاره به ساخت موتورخانه و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی فرودگاه شیراز با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال، اظهار کرد: ۸ دستگاه خودرو خدماتی و ایمنی آتش‌نشانی نیز با هزینه ۸۰ میلیارد ریال خریداری و تعدادی از خودروهای قدیمی این واحد‌ها بازسازی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اعلام اینکه امسال ساخت ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و ساختمان پلیس فرودگاه شیراز به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع به پایان می‌رسد، گفت: پارکینگ هواپیما‌ها به مساحت ۳۳ هزار مترمربع و ۲ باند، ۱۵ تاکسی‌وی و ۹۰ هزار مترمربع پارکینگ کنونی هواپیما‌ها با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال بازسازی شده و توسعه می‌یابد.

سیّدی با اشاره به اینکه امسال سیستم سوئیچینگ برج مراقبت پرواز با هزینه بیش از ۴۷۰ هزار یورو خریداری شده است، اظهار کرد: تجهیزات فیبرنوری برای اتصال به دو مرکز شهید مدرس و شهید فیاض‌بخش و دیگر تجهیزات و سیستم‌های داخلی و سیستم VOIP و غیره با بیش از ۱۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی خودرو‌ها به مساحت ۲۹ هزار مترمربع شامل ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع تجاری و ۴ طبقه پارکینگ با گنجایش ۷۵۰ خودرو با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود، گفت: ساخت این پارکینگ توسط بخش خصوصی به روش BOT با مدت بهره‌برداری پنج ساله از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس ساخت ترمینال خارجی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع در سه طبقه با موتورخانه و تأسیسات مستقل از ترمینال، محوطه‌سازی و پارکینگ خودرو‌ها، ۴ دستگاه پل هوایی در مجموع با اعتبار مصوب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای اداره‌کل فرودگاه‌های استان فارس برشمرد و از کلنگ‌زنی این پروژه در سفر هیئت‌دولت به استان فارس خبر داد.

سیّدی با اشاره به اینکه مناقصه ساخت ترمینال خارجی اواخر سال گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه با قراردادی به مبلغ ۹۴۷ میلیارد ریال در حال تجهیز کارگاه است و بر اساس این قرارداد پیمانکار موظف است در مدت ۳۰ ماه این پروژه را به بهره‌برداری برساند.

به گفته وی، تجهیزات تکمیلی ترمینال و پارکینگ‌ها طی قراردادهایی جداگانه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور خریداری می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با تصریح اینکه به جز ترمینال پروازهای خارجی، سایر پروژه‌ها در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند، اعلام کرد: ظرفیت فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز امسال دو برابر می‌شود.

سیّدی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شهید دستغیب شیراز انجام می‌شود، پیش‌بینی کرد که با اقدامات انجام شده توسط بخش‌های دولتی و خصوصی تعداد پروازهای روزانه این فرودگاه به ۱۲۰ پرواز در روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ساخت ترمینال فرودگاه لامرد به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های اداره‌کل فرودگاه‌های استان فارس بوده است، اظهارامیدواری کرد که این فرودگاه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اینکه هزینه تمام پروژه‌های ذکر شده از محل اعتبارات داخلی شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین شده است، گفت: هزینه مربوط به پارکینگ خودرو‌ها و ۹ هزار مترمربع از ترمینال داخلی توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

استقرار پایگاه یک شرکت هواپیمایی در شیراز، تجهیز فرودگاه به سیستم‌های راداری و کمک‌ناوبری، مشارکت با بخش خصوصی برای ساخت هتل فرودگاهی، جایگاه تشریفات CIP و مجموعه تجاری و تفریحی را از پروژه‌های آتی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس بود که سیدی به آن‌ها اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: عمر هواپیماهای فرودگاه شهید دستغیب شیراز بین 10 تا 30 است.

نقدی بر برگزاری نشست خبری مدیرکل فرودگاه/ تاخیر پروازها به نشست خبری مدیرکل فرودگاه هم رسید

بنابراین گزارش، ممکن است با شنیدن هرکلمه‌ای، کلمات و مفاهیمی در ذهن انسان تداعی شود و«تأخیر» یکی از کلماتی است که پس از شنیدن نام «فرودگاه» بلافاصله در ذهن شنوندگان تداعی می‌شود. گویا تأخیر ویروسی است که ظاهرا غیرقابل درمان است و تأخیر در ساعت پرواز هواپیما اکنون به نشست خبری مدیرکل فرودگاه‌ شهید دستغیب شیراز هم رسید.

نشست خبری سیدی، مدیرکل فرودگاه شهید دستغیب که حدود شش‌ماه از آخرین نشست خبری وی می‌گذشت، قرار بود رأس ساعت 8 و 30دقیقه صبح برگزار شود اما پس از نیم ساعت انتظار خبرنگاران در دفتر مدیرکل فرودگاه و حضور نیافتن وی، استواری مدیرکل روابط عمومی فرودگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و از آن‌ها خواست از پروژه‌های فرودگاه بازدید کنند که البته با مخالفت خبرنگاران روبرو شد چرا که آن‌ها خواستار برگزاری هرچه سریع‌تر نشست خبری بودند تا بتوانند سایر برنامه‌های خبری را نیز پوشش خبری بدهند اما ظاهرا به دلیل عدم آمادگی در برگزاری نشست در ساعت مقرر و یا حتی با نیم ساعت تاخیر، خبرنگاران بدون حضور مدیرکل برای بازدید از پروژه‌ها به محوطه فرودگاه رفتند.

ساعت 9 خبرنگاران به وسیله چهار خودروی سواری از ساختمان مدیریت به سالن پرواز داخلی رفتند که پرسنل مشغول آماده کردن مقدمات برای افتتاح سالن در سفر هیئت دولت به فارس بودند. سپس از محل احداث ترمینال پروازهای خارجی بازدید کردند؛ پروژه‌ای که پیمانکار و تمام پرسنل و حتی کارگران آن از اصفهان آمده بودند و قرار است در سفر رئیس‌جمهور به فارس کلنگ‌زنی شود.

در محوطه فرودگاه شهید دستغیب یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 ایرلاین تازه تاسیس سپهران دیده می‌شد که به تازگی‌ در فرودگاه شیراز مستقر شده و البته گفته می شود نام این شرکت تغییر خواهد کرد.

نهایتا مدیرکل فرودگاه‌های استان حدود ساعت 10 در محوطه فرودگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به دادن دو برگ گزارش مکتوب، اکتفا کرد و وقتی با اعتراض خبرنگاران مواجه شد، گفت تمام اطلاعات در برگه ها هست و هر سوال دیگری باشد در خدمت شما هستم!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
عالی بود.ازاینکه تاخیر ویروسی است در فرودگاه ها