کد خبر: ۶۸۶۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

تجمعات صنفی معلمان در کشور/ مراقب باشید خوراک رسانه های بیگانه نشوید

در باب ارزش و مقام معنوی معلمان بارها و بارها گفته و شنیده ایم؛ اما ارزش معلمی آیا فقط به حقوق آن است؟!

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون در هفته گذشته عده ای از معلمان شهرستان قیروکارزین در یک تجمع صنفی در مقابل مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند و اعتراض خود را نسبت به «اجرانشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت» و اعمال تبعیض بین کارکنان بخش های مختلف دولت ابراز داشتند.

در اسفندماه نیز این تجمع با حضور تعداد اندکی از معلمین برگزار شد که معلمان شرکت کننده در این تجمع ها خواستار بهبود وضعیت حقوق و مزایای خود و نیز برگرداندن منزلت و جایگاه معلم در جامعه بودند و از آنجا که تجمع معلم ها یک مسئله صنفی است و نه سیاسی، آنها خواستار توجه دولت تدبیر و امید و وزیر آموزش و پرورش به وضعیت معلمان شده اند.

این روزها روزهای نزدیک شدن به ایام گرامیداشت روز و هفته استاد و معلم هستیم که یادآوری زحمات و تلاش معلمین دلسوزی است که از جان و مال خود برای شاگردانشان مایه گذاشتن و خود همچو شمعی فروزان سوختند.

تجمعات صنفی معلمان در کشور/ مراقب باشید خوارک رسانه های بیگانه نشوید

معلمی عشق است؛ معلمی هنر آموختن است؛ آموختن دانش و مهارت های زندگی به فرزندان این کشور؛ معلم سازنده نسل های آینده هر کشوری می باشد. این شغل یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین مشاغل در دنیا به حساب می آید. شغل معلمی یکی از سخت ترین کارها می باشد. معلم با دانش آموزان مختلف که هر کدام فرهنگ، رفتار، استعداد و توان یادگیری متفاوتی دارند، سر و کار داشته و استرس های زیادی را باید تحمل کند. او همزمان کارهای زیادی را باید انجام  دهد: تدریس، کنترل و حفظ آرامش دانش آموزان ، مشاوره، ایجاد ارتباط نزدیک و دوستانه با دانش آموزان به خصوص دانش آموزان کم انگیزه و.... کار معلمی فقط یک شغل نیست زیرا با روح، فکر و ذهن انسان ها در ارتباط است.

با این اوصاف ذکر چند مورد حضور اساتید و معلمین عزیز لازم و ضروری می نماید:

1- معلم باید مسایل و مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و ... خود را کاملا کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه ای مناسب وارد کلاس درس شود؛ او نباید اجازه دهد این موارد، ذره ای روی کیفیت کار او در کلاس تاثیر منفی بگذارد.

2- یک دبیر آموزش و پرورش که در هفته 24 ساعت تدریس می کند، باید 20 ساعت هم به مطالعه مرتبط با تدریس، کارهای پژوهشی، گفت و گوی خارج از کلاس با دانش آموزان و اولیای آنها، طراحی سوال، تصحیح اوراق امتحانی و سایر کارهای جانبی بپردازد در صورتیکه ما می بینیم که برخی از معلمان به سوی انتخاب شغل دوم رفته که معمولا سنخیتی با شأن فرهنگی معلم ندارد و همین تضاد باعث شده راندمان کاری معلم در مدرسه پایین بیاید و همچنین انتخاب برخی از مشاغل به شخصیت فرهنگی معلم آسیب می رساند. اما از طرفی بسیاری از دوستان معلم از این فرصت گرانبهای معلمی برای کسب مدارک بالاتر استفاده نموده و بیشتر به تحصیلات آکادمیک خود می پردازند.

3- در این شرایط بد اقتصادی کشور که نیاز به همدلی و همکاری همه است دوستان معلم نسبت به مواردی اعتراض می کنند که آب به آسیاب دشمن می ریزند و خود را خوراک رسانه هایی میکنند که ظاهرا برایشان دل می سوزانند و باطنا از آنها برای مقاصد خود استفاده می کنند. معلمین قشر فرهیخته و تحصیلکرده جامعه بوده و هستند و همیشه سخن از این مطلب است که معلمی شغل انبیاست  و در باب ارزش و مقام معنوی معلمان بارها و بارها گفته و شنیده ایم؛ اما ارزش معلمی آیا فقط به حقوق آن است؟!

4- یکی دیگر از خواسته های معلمین در این تجمع برگرداندن منزلت و جایگاه معلمی بود. به نظر شما می شود به مردم گفت به زور به کسی احترام گذاشت یا باید شخص خود به گونه ای رفتار کند که هم ارزش جایگاه شخصی و هم ارزش جایگاه حقوقی خود را حفظ نماید؟ منزلت معلم را بعضی کارها توسط بعضی معلم نماها کم ارزش می کند که در شان و جایگاه معلمی نیست. اشخاص معلم نماشغل شریف معلمی را کم ارزش کرده اند نه جامعه و دانش آموز.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
معلم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
ای معلمان اینقدر ناشکر نباشید من خود نیز معلمم و در یکی از شهرستانهای استان فارس تدریس میکنم با اینکه کار بخصوصی انجام نمیدم و خوب فقط یه تدریسه اما حقوق مزایا تفریح کارت طلایی و امثالهم نه فقط من بلکه همه معلمان کشور دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
بابا خوراک بیگانه ها شمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
دیگه دستوری برای معلمان ندارید
حمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
فکر کنم هنوز پیش زن وبچه ات شرمنده نشدی که این چنین اظهار فضل میکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
حقوقت درماه چنده که اینجوری فلسفه می بافی؟