کد خبر: ۶۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
امام جمعه کازرون:

وضعیت مالی شهرداری اسفبار است/ اعضای شورا از حاشیه سازی و تنگ نظری دست بردارند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: عملکرد شورای اسلامی و شهرداری کازرون رضایت‌بخش نبوده بنابراین باید از این وضعیت خارج شوند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با گرامی‌داشت نهم اردیبهشت‌ماه سالروز شوراهای اسلامی و هفته شهر و شهروندی در سخنانی اظهار داشت: شوراهای اسلامی ازجمله یکی از ظرفیت‌ها و امتیازهای مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده که مردم امور مربوطه به شهر و بخش و روستاها را به نمایندگان خود سپرده‌اند.

وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید با همدلی و هماهنگی با مسئولان به وظایف اصلی خود که همان ارائه خدمت به مردم است بپردازند و از هرگونه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، سیاسی و دسته‌بندی‌های جناحی پرهیز کنند.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری شوراها باید به وظایف قانونی، گزینش و نظارت بر عملکرد شهرداران، توجه به مختصات شهر، خالص کردن نیت در راستای خدمت به مردم، فرهنگ‌سازی، ایجاد تفاهم و همدلی، تسهیل کار مردم و استفاده از روش‌های علمی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خرسند عملکرد شوراهای اسلامی شهر کازرون را رضایت‌بخش ندانست و تصریح کرد: باوجود زحمات اعضای این شورا، به‌طورکلی عملکرد این نهاد باگذشت 1.5 سال از عمر تصدی اعضای آن به‌عنوان نمایندگان مردم قابل‌قبول نبوده و به مسائل حاشیه‌ای بیشتر از خدمت‌رسانی‌شان به مردم پرداخته‌اند.

وی بابیان اینکه امسال که به‌نام «همدلی و هم‌زبانی» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده بنا ندارم گلایه و انتقادها را در نخستین بار در تریبون نماز جمعه مطرح کنم و سعی دارم مسائل را با تذکر و نصیحت حل‌وفصل کنم.

امام‌جمعه کازرون وضعیت شهرداری کازرون در مسائل مالی را بسیار اسفبار و غیرقابل‌قبول توصیف کرد و افزود: توسعه شهری در این شهر متوقف‌شده و حقوق کارگران پنج تا شش ماه پرداخت‌ نشده و شهرداری در بدهی بسیار غوطه‌ور شده است.

خرسند از اعضای شورای اسلامی شهر کازرون خواست به‌دوراز مسائل حاشیه‌ای و تنگ‌نظری به وظایف اصلی خود بپردازند و تدبیری را برای وضعیت نابسامان شهری و شهرداری این شهر بیندیشند.

وی ادامه داد: دور از انصاف است شهر کازرون که قدمتی 100 ساله بلدیه را یدک می‌کشد به وضعیت ناب‌سامان و غیرقابل ‌قبول دچار شود.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: افراد متمکن و ثروتمند در این شهر فراوان است که باید اعضای شورای اسلامی شهر تلاش کند در سایه اتحاد و همدلی فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنند و به‌دوراز تنگ‌نظری به استقبال آنان بروند.

خرسند به پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست مفتضحانه تفنگ‌داران آمریکایی در صحرای طبس اشاره کرد و اذعان داشت: تفنگ‌داران آمریکایی در سال 59 با بالگرد و هواپیماهای غول‌پیکر به‌طور مجهز و آماده با هدف آزادسازی گروگان‌های خود وارد صحرای طبس شدند که مدد اللهی تمام آنان را زمین‌گیر کرد.

وی تصریح کرد: این شکست باعث شد که کارتر در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد.

امام‌جمعه کازرون حادثه صحرای طبس را پیروزی بزرگ برای نظام مقدس اسلامی با کمک و مدد اللهی عنوان کرد و گفت: باید از این وقایع درس عبرت بگیریم و به وظایف خودمان عمل کنیم و بصیرت لازم را داشته باشیم.

خرسند با گرامی‌داشت هفته نظام سلامت، اجرای طرح نظام سلامت توسط دولت یازدهم را یکی از طرح‌های موفق و خوب این دولت برشمرد و افزود: این دولت به یکی از دغدغه‌های مهم سلامت مردم که همان تأمین هزینه‌های درمانی توسط بیماران بود پایان داد که جای تقدیر دارد.

وی، تأمین دارو و بیمه شدن مردم نقاط مختلف کشور، تأمین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، دسترسی به اقلام دارویی در بیمارستان‌ها، حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و ایجاد کلینیک‌های ویژه برای بیماران و تشویق زایمان‌های طبیعی را ازجمله اقدامات مهم و موفق طرح نظام سلامت دولت یازدهم برشمرد.

امام‌جمعه کازرون در پایان گفت: اجرای طرح نظام سلامت در شهر کازرون در بحث ساماندهی بیمارستان و مبلمان و زیبایی آن توجه شده و امیدواریم تا نیمه سال جاری طبق قول‌هایی که داده‌شده شاهد راه‌اندازی بیمارستان امام علی(ع) کازرون باشیم.

نظرات بینندگان