کد خبر: ۶۸۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
خطیب جمعه بوانات خواستار شد؛

فکری به حال مهمترین عامل عقب افتادگی بوانات کنید

امام جمعه بوانات گفت : مهمترين خواست مردم شهرستان بوانات از هیئت محترم دولت، چهاربانده شدن جاده مواصلاتي بوانات به خرمبيد است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز جمعه این هفته به سفر هیئت دولت به استان فارس در هفته آینده اشاره کرد و اظهار داشت : هرچند برخی مصوبات سفرهای دوره های قبل ریاست جمهوری در شهرستان بوانات بطور کامل اجرائي نشد و گاهي ناپختگي بعضي از طرحها و گاهي کوتاهي مسئولين و عدم پيگيري منجر به اجرائي نشدن آن طرحها شد که مي توان نمونه بارز عدم پيگيري را طرح جاده بوانات - صفاشهر در شهرستان بيان کرد که از مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری دولت دهم به فارس بود.

امام جمعه بوانات با اشاره به مصوبه هیئت دولت و قرار گرفتن طرح جاده بوانات – صفاشهر در طرح های ملی ، پیگیری و محقق شدن این مهم را خواسته مردم دانست و اذعان داشت: مهمترين خواست مردم شهرستان، چهاربانده شدن جاده مواصلاتي بوانات به خرمبيد است که عامل اصلي عقب افتادگي شهرستان و بي رغبتي سرمايه گذاران در اين شهرستان است، که انتظار مردم اين شهرستان اقدام عاجل دولت در اين زمينه است.

زارع همچنین به مشکل بهداشت و درمان شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: خواست ديگر مردم بوانات حل معظل بزرگ بهداشت و درمان است که البته طبق وعده وزير محترم بايد همين روزها شاهد افتتاح بيمارستان باشيم که اميدواريم سفر نماينده دولت در هفته جاري به شهرستان همراه با افتتاح کامل بيمارستان با تجهيزات کامل ان باشد.

خطیب جمعه بوانات به مصوبات سفر استاندار نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان بوانات ظرفيت بسيار ايده آلي براي احداث نيروگاه بادي دارد و تابحال از اين نعمت خدادادي هيچ استفاده اي نشده و يکي از پيشنهادهاي استاندار در سفر به شهرستان بوده که مي تواند جزء مصوبات ملي در اين شهرستان باشد.

وی همچنین به صنعت توریست و گردشگری نیز اشاره کرد و افزود:  باتوجه به ظرفيت و پتانسيل بسيار بالاي شهرستان در امر جذب گردشگر، بايد عرض کنم که هيچگونه زيرساختي در اين زمينه وجود ندارد، نيازهاي مهمي چون هتل و کمپهاي اقامتي، پمپ بنزين و ديگر نيازهاي ضروري گردشگري در شهرستان وجود ندارد که مشکل جایگاه سوخت مشکل این روزهای کامیونهای عبوری به سمت بندرعباس و مرکز کشور در این مسیر می باشد.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به هجوم بی رحمانه دولت سعودی به مردم بی دفاع یمن اشاره کرد و گفت: عربستان سعودي در اين جنگ نابرابر و يك ‏طرفه‏اي كه به مردم مظلوم يمن تحميل كرد، بنا داشت با استفاده از حربه تهديد و اهرم نظامي، حركت استقلال ‏طلبانه و اسلام‏ خواهانه مردم يمن را متوقف و از به ثمر رسيدن انقلاب مردمي يمن ممانعت كند.

خطیب جمعه بوانات همچنین محقق نشدن وعده های مسئولین در دوره های قبل را باعث مهاجرت مردم بوانات و عقب ماندگی این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به سال «دولت و ملت، همدلي و همزباني» عملياتي شدن وعده هاي سابق مسئولين که متأسفانه زمان زيادي از وعده سپري شده ولي عملياتي نشده مي تواند زمينه بيشتر همدلي مردم و دولت را در اين شهرستان در پي داشته باشد.

وی مشکلات مهم و وعده های عملی نشده مسئولین را چنین برشمرد: وعده هائي همچون گازرساني به بخش مزايجان، دهستان سيمکان، دهستان باغصفا و روستاهائي که در ديگر قسمتهاي شهرستان هستند و شرائط قانوني براي گازرساني دارند و تابحال به حقوق مسلم خود دسترسي پيدا نکرده اند، موضوع راهسازي هاي داخل شهرستان خصوصاً محور سروستان به مزايجان و سوريان به جعفرآباد و ديگر خواسته هائي که ساليان سال منتظر اجرائي شدن آنها هستيم.

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
يكي از دلايل مهم عقب ماندگي بوانات در حوزه بهداشت - برخورد نامناسب مسئولين شهر و بيمارستان با متخصصين و بد حسابي هاي مالي است به گونه اي كه هر كس طرحش تمام شد حتي حاضر نيست يك روز هم انجا بماند و حتي مواردي در وسط طرح هم انجا را ترك مي كنند