کد خبر: ۶۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در فارس:

استفاده از ظرفیت های فارس در سفر هیئت دولت مورد توجه باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: استفاده و توسعه ظرفیت های موجود استان فارس مانند گردشگری در سفر هیئت دولت مد نظر مسئولین باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد:  در آستانه سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس هستیم. انتظاری که از برادران و خواهران هم استانی است اینکه حضور چشمگیر تر از گذشته در مراسم استقبال از رئیس جمهور داشته باشند چون رهبر معظم انقلاب همدلی و همزبانی را سفارش کردند و حضور شما مردم باید تبلور این همدلی و همزبانی باشد.

وی ادامه داد: استقبال مردم گیلان از رئیس جمهور در اولین سفر سال جاری نشان داد که چگونه کلام رهبری و سخن پیشوای بزرگ ما رهبر معظم انقلاب در دل و فکر و اندیشه مردم نقش بسته و طبعاً مردم استان فارس هم در استقبالی بی نظیر و باشکوه این همدلی و همزبانی را به تماشا خواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مسئولین برنامه ریزی لازم را برای این سفر داشته باشند، گفت: سیاست کلی دولت اتمام طرح های نیمه تمام و سیاستی است بسیار خوب و پسندیده اما در استان فارس به خاطر مشکلات و مسائلی که از گذشته بود طرح های نیمه تمام کم است و ما طرح های زخمی شده ای که بالای ۵۰ درصد باشد نسبت به استان های دیگر کمتر داریم ، من از مجموعه هیأت دولت و رئیس جمهور درخواست دارم که این کمبود استان را در عرصه های دیگر جبران کند.

امام حمعه شیراز تصریح کرد: استعداد و ظرفیت استان در امر گردشگری بسیار بالا است و بارها این نکته را به مسئولین تذکر داده ام، گردشگری نیازی به اعتبار خاصی ندارد حضور بخش خصوصی و تسهیلات بانکی همراه با یک برنامه علمی، برنامه مبتنی بر دانش و خرد جمعی می تواند اشتغال را در سطح استان به میزان قابل ملاحظه ای بالا ببرد.

وی افزود: گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی به خاطر آثاری که در طبیعت استان فارس است، گردشگری در آثار باستانی و تاریخی، گردشگری برای مفاخر ملی این استان ، گردشگری پزشکی به خاطر پزشکان زبده ای که در این استان هستند و مراکز درمانی پیشرفته ، همه این ها برای استان یک موقعیت استثنایی را رقم می زند که امیدوارم در این سفر به طور علمی با این مسئله برخورد لازم انجام شود .

آیت الله ایمانی تصریح کرد: مسئله خشکسالی در فارس با توجه به سال های متمادی خشکسالی مشکلاتی هم در آب کشاورزی و هم در آب برای صنعت و حتی آب برای شرب شهرهای بزرگ به وجود آورده که امیدوارم با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده این مشکل از سر راه استان برداشته شود .

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه میزبان حرم سوم بودن الزاماتی می خواهد، گفت: امیدوارم این الزامات مورد توجه رئیس جمهور، هیأت دولت، هم مسئولین استان و هم نمایندگان باشد الزامات تحقق سومین حرم اهل بیت را در اینجا فراهم کنند و مسائل فرهنگی استان، قطب قرآنی بودن ، فعالیت هایی که در عرصه قرآن در استان فارس دارد شکل می گیرد همه اینها فضای رشد و بالندگی را برای استان در عرصه های حوزه های علمیه ، فعالیت های قرآنی و کارهای فرهنگی و هنری فراهم می سازد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه تاکید کرد:دهم ماه رجب سال ۱۹۵ با تولد امام جواد (ع) مصادف است، امام جواد (ع) در دوران زندگیش آغاز مسائل و مشکلات خاص شیعه بود، شیعه به برکت فرهنگ امام باقر(ع) و امام صادق (ع) در تمام نقاط عالم اسلام ریشه زده بود و شاخ و برگ پیدا کرده بود و حکومت از قدرت شیعه در هراس بود.

وی ادامه داد: پنجم اردیبهشت ماه همه ساله یادآور خاطره حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس برای نجات جاسوس های است و آن شکست مفتضحانه ای که توسط شن های بیابان و طیر ابابیل بر لشکر نمرود زمان وارد شد، آمریکا آنقدر از این شکست متأثر بود و هست که بعد از سی و چند سال هنوز ذائقه تلخ شکست طبس در فکر و اندیشه دولتمردان آمریکا باقی و پایدار است و این نشان می دهد تا ما در راه خدا هستیم ، مقاومت توام با بصیرت همراه با اخلاص حول محور ولایت شعار ما و کار و فعالیت ما بوده و هست این عنایات الهی هم شامل حال ماست که چه بسیار از آن زمان تا به امروز دست لطف پروردگار این انقلاب را از عقبه های سخت و شکننده نجات داد

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در این ایام نگارش متن توافقنامه بین تیم مذاکره کننده ایران و مذاکره کنندگان ۱+۵ آغاز شده و طبعاً تیم مذاکره کننده با تبعیتی که از رهبر معظم انقلاب دارند و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند از ابهام گویی، مبهم نویسی و نکاتی که فردا دست آویزی برای دشمن قرار بگیرد پرهیز خواهند کرد.


نظرات بینندگان