کد خبر: ۶۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
نماینده مردم لار، خنج و گراش:

استانی‌شدن انتخابات باعث افت شور و نشاط سیاسی می شود

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس گفت: اجرای طرح ‌استانی‌شدن انتخابات سبب می‌شود مردم تأثیر رأی خود را در تعیین نماینده منطقه کمرنگ ببینند.
به گزارش شیرازه، جمشید جعفرپور نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات در مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی‌شدن انتخابات نمایندگان مجلس از کارهای خرد منطقه‌ای فاصله می‌گیرند و می‌توانند در بحث کلان منطقه‌ای و کشوری وارد شوند، چراکه افراد می‌توانند علاوه بر شرکت در حوزه‌های انتخابی خود به عنوان نماینده استانی نیز نامزد شوند.

به گزارش تسنیم، این نماینده مجلس، در مورد شیوه انتخاب افراد برگزیده تصریح کرد: باید افراد در حوزه انتخابی خود حداقل ۱۵ درصد آراء را اخذ کنند و با توجه به آراء منطقه باید در بین کاندیداهای حوزه انتخابی بیشترین رأی را کسب کنند.

وی درباره اصلاحات این طرح گفت: طرح برای اصلاح به کمیسیون مربوطه ارجاع داده‌شده است و باید به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و بهترین پیشنهاد به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های موجود در این طرح عنوان کرد: با توجه به نقاط محروم در استان فارس این نگرانی وجود دارد که با تبلیغات کاذب و وعده‌های دروغین، افراد سودجو بتوانند نظر مردم را جلب کنند.

وی با اشاره به کم‌رنگ شدن نشاط سیاسی با اجرای این طرح در استان‌ها بیان کرد: از آن‌جا که مردم تأثیر رأی خود را در تعیین نماینده منطقه کمرنگ می‌بینند، این فرضیه وجود دارد که از شور و نشاط سیاسی در انتخابات مجلس کاسته شود.

جعفرپور تصریح کرد: باید تمام نمایندگان مجلس در اصلاح این طرح مشارکت کنند و طرح پویا و مفیدی به‌منظور افزایش نشاط سیاسی و حضور فعال مردم در انتخابات ارائه دهند.
نظرات بینندگان