کد خبر: ۶۸۶۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
در جمع اصحاب رسانه

استاندار از زمان و برنامه های سفر دولت؛ جایگاه سخنرانی رئیس جمهور؛ لزوم استقبال مردم و ختم مادر روحانی گفت

در این سفر رئیس‌جمهور در شیراز و وزرا در شهرستان‌ها حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس زمان سفر رئیس‌جمهور به این استان و شهر شیراز را چهارشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه جاری اعلام و تاکید کرد که برای جلوگیری از پراکندگی و تفرق اطلاعات، اطلاع‌رسانی استانی درخصوص برنامه‌های سفر رئیس‌دولت تنها از طریق وی انجام خواهد شد.

دکتر سید محمد احمدی در جمع خبرنگاران برنامه‌های سفر دکتر روحانی و هیئت دولت در شانزدهمین سفر استانی که قرار است به فارس انجام شود را تشریح و اظهار کرد: شانزدهمین مقصد کاروان تدبیر و امید به ریاست رئیس‌جمهور و به همراه معاونین و وزیران وی استان فارس خواهد بود که صبح چهارشنبه، نهم اردیبهشت وارد شیراز خواهند شد و اولین برنامه زیارت بارگاه حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) و سخنرانی در جمع مردم خواهد بود.

استاندار فارس با بیان اینکه رئیس‌جمهور دو روز در شیراز خواهد بود، گفت: صبح چهارشنبه ملاقات مردمی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) انجام می‌شود و عصر چهارشنبه رئیس‌جمهور طی جلسه‌ای با اقشار مختلف مردم از جمله نخبگان، فرهنگیان، روحانیون و سیاسیون دیدار می‌کنند و پس از آن در یکی از سالن‌های شهر رئیس‌جمهور به همراه وزرای اقتصاد و صنعت و همچنین مسئولین بانک مرکزی طی جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخل و خارج از کشور از جمله کشورهای آمریکا، کانادا و کویت در جریان مشکلات صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری در استان فارس قرار می‌گیرند.

احمدی با تصریح اینکه روز پنجشنبه مراسم چهلم مادر رئیس‌جمهور است اما ایشان به دلیل عشق و علاقه به مردم ترجیح می‌دهند که در جمع مردم باشند و از برنامه کاری خود عقب نیفتند، گفت: حضور در جلسه شورای اداری استان فارس که در آن برنامه‌ها و مصوبات یک‌ماه اخیر استان اعلام می‌شود و برگزاری نشست خبری رئیس‌جمهور پایان‌بخش برنامه‌های سفر دو روزه هیئت دولت به استان فارس خواهد بود.

به گفته وی، طی این دور روز رئیس‌جمهور در مرکز استان حضور دارند و معاونین و وزرا در شهرستان‌ها حضور می‌یابند.

رویکرد دولت، تلاش برای تحقق وعده‌های داده شده است

استاندار فارس با بیان اینکه ۳۹درصد مصوبات سفرهای دولت نهم و دهم به فارس عملیاتی شده است، گفت: مهم‌ترین رویکرد دولت تدبیر و امید، تحقق وعدههای داده شده است و تلاش می‌کنیم اگر چیزی را اعلام کردیم و مکتوب شد، عملیاتی هم شود بنابراین روی پروژه‌هایی که محرک توسعه استان است و در دولت یازدهم به اتمام می‌رسد، تمرکز کردیم و تلاش خواهیم کرد با تأمین اعتبارات مصوب زمینه بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا سال ۹۵ را فراهم کنیم.

احمدی با اشاره به تشکیل ۴جلسه استانی و سه جلسه در تهران برای تعیین مصوبات سفر هیئت دولت به فارس، گفت: روز یکشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه در جلسه نهایی در تهران شرکت خواهم کرد و تلاش می‌شود از بین این جلسات فقط پروژه‌هایی بیرون آید که کسی روی آن «انقلت» نگذارد و مطمئن باشیم که ظرف دو سال بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد که پس از سفر هیئت دولت به استان‌ها، معاونت اجرایی نهاد ریاست‌جمهوری از استانداران مطالبه می‌کنند که گزارش ماهانه عملکرد و پیشرفت پروژه‌های مصوب هیئت دولت را ارائه دهند.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه برای تصویب پروژه‌ها نگاه ما توزیع شهرستانی نبود، در عین حال گفت: مطالبات و مهم‌ترین دغدغه‌های شهرستان‌ها جمع‌آوری شده و پروژه‌ها در ۲۹شهرستان توزیع شده است.

احمدی با بیان اینکه تاکنون مبلغ ریالی مصوبات استان فارس بیش از سایر استان‌ها بوده است، گفت: در سفر هئیت دولت به استان فارس بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام و یا اجرای پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت.

الحاق فارس به دریا شاه‌بیت مطالبات فارسی‌هاست

مقام ارشد دولت در استان فارس الحاق فارس به دریا را شاه‌بیت کارهای استان فارسی‌ها و یکی از مطالبات اصلی عنوان و تاکید کرد: موضوع الحاق فارس به دریا پیگیری و تا تحقق کامل دنبال می‌شود. همچنین پروژه انتقال آب از خلیج فارس به جنوب و شرق استان از طرحهای مهمی است که در این سفر دنبال می‌شود.

احمدی ضمن بیان اینکه قبل از انقلاب دانشجوی دانشگاه شیراز بودم و در آن زمان دانشجویانی از اروپا و آمریکا در این دانشگاه تحصیل می‌کردند، گفت: دانشگاه شیراز توانمندی‌ بسیاری دارد که به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و حتی ارزآوری به دنبال بین‌المللی کردن این دانشگاه و تدریس اساتید به زبان انگلیسی هستیم.

وی کلنگ زنی بزرگ‌ترین کارخانه شمش آلومینیوم لامرد در منطقه ویژه اقتصادی پارس با ۱/۲میلیارد دلار اعتبار ارزی، افتتاح کارخانه بزرگ کاشی آباده، عملیاتی شدن اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان برای پنج پتروشیمی شرق استان فارس، نیروگاه گازی برق که متعلق به بخش خصوصی است و افتتاح هتل زندیه با اعتبار ۴۵میلیارد تومان در نزدیکی ارگ کریمخان زند را از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت دولت در این سفر برشمرد.

احمدی با بیان اینکه پالایشگاه شیراز نیز آماده کلنگ‌زنی است در این خصوص تصریح کرد: براساس قانون، صنایع بزرگ نباید در ۳۰کیلومتری شهر‌ها باشند که این گیر قانونی برای احداث پالایشگاه را رفع کردیم و اکنون منتظریم مشکل زیست‌محیطی این پروژه نیز برطرف شود.

استاندار فارس ساماندهی طرح‌های مترو، آزادراه شیراز- اصفهان، خط دوم آبرسانی و طرح جامع حیات‌بخشی تالاب‌ها را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که تلاش می‌شود در این سفر اعتبارات آن‌ها مصوب شود.

احمدی در خصوص آزادراه شیراز- اصفهان با بیان اینکه سهم دولت در این طرح ۵۰ درصد است و پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیاء مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد، یادآور شد: این پروژه برای اتمام به ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصدی برخوردار است و تلاش می‌کنیم با افزایش سهم دولت هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به طرح ۳۰ پروژه ورزشی در قالب یک ردیف اعتباری، اظهار کرد: تمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی با توجه به اینکه مخاطب آن قشر جوان هستند از جمله ۱۱ پروژه تفریحی ورزشی کارگران با تزریق اعتبار تا سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار فارس با بیان اینکه یک حلقه ۵۰ کیلومتری از پروژه آزادراه بندرعباس- شیراز باقی مانده است، گفت: این یکی از پروژه‌هایی است که سال‌ها روی آن کار شده اما به دلیل کمبود اعتبار تاکنون به بهره‌برداری نرسیده و به ۸۰میلیارد تومان جهت تکمیل نیاز دارد که با تزریق اعتبار تا سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد و کمربند شرقی شیراز نیز محسوب می‌شود که به کاهش بار ترافیکی شهر نیز کمک خواهد کرد.

ورزشگاه میانرود با تزریق اعتبار تا سال ۹۵بهره‌برداری می‌شود

مقام ارشد دولت در فارس همچنین از اختصاص اعتبار هفت میلیارد تومانی به ورزشگاه میانرود شیراز برای امسال خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه (استادیوم ورزشی و نه دهکده المپیک) به اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی نیاز است که از مهم‌ترین پیشنهادات استان به هیئت دولت در این دوره از سفر‌ها خواهد بود و امیدواریم با تزریق اعتبار کامل، ورزشگاه در سال ۹۵ به بهرهبرداری برسد.

استاندار فارس از طرح مجدد پروژه تالار مهر شیراز در سفر هیئت دولت و تاکید بر اجرایی و تکمیل شدن پروژه‌های فرهنگی در سفر هیئت دولت به‌عنوان یکی از اولویت‌ها یاد کرد.

از خروج بخش اپتیک صنایع الکترونیک شیراز جلوگیری می‌کنیم

وی ضمن تاکید بر قطب بودن شیراز در زمینه صنایع الکترونیک، درخصوص خروج بخش اپتیک صنایع الکترونیک شیراز به اصفهان تصریح کرد: زمانی‌که از این موضوع اطلاع پیدا کردم نامه اعتراضی خود را به تهران فرستادم و امیدوارم در این سفر بتوانیم از خروج بخش اپتیک صنایع الکترونیک و انتقال آن به اصفهان جلوگیری کنیم.

احمدی طرح موضوع ایجاد قطار سریع‌السیر شیراز- اصفهان و پیگیری مشکلات کمبود آب در روستاهای استان را از دیگر مطالباتی که در سفر هیئت دولت مطرح خواهد شد، عنوان کرد.

مقام ارشد دولت در فارس با بیان اینکه وضعیت ترمینال خارجی فرودگاه شیراز در شأن مردم این شهر نیست، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی شده که همانند ترمینال داخلی، در مساحت ۲۱ هزار متر مربع و سه طبقه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان، سالن مناسب فرودگاه پروازهای خارجی با ۳ هزار متر پارکینگ اجرایی شود.

مردم از طریق تلفن ۱۱۱ درخواست‌های خود را مطرح کنند

استاندار فارس همچنین از افتتاح سامانه سامد استان به مناسبت سفر هیئت دولت و الکترونیکی شدن پیگیری نامه‌ها و درخواست‌های مردم برای حفظ کرامت آن‌ها در این سفر خبر داد و گفت: سامانه سامد از روز دوشنبه کار خود را در جهاد دانشگاهی آغاز می‌کند که جهت اجرای این طرح ۱۲۰۰ نفر از کارمندان دولت و نیروهای داوطلب مردمی که آموزش دیده‌اند در قالب سه شیفت کاری از طریق ۴۰۰سیستم رایانه پاسخگوی مردم خواهند بود که مردم از هر نقطه استان با شماره‌گیری تلفن ۱۱۱ می‌توانند درخواست‌های خود را مطرح کنند.

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص نتایج برگزاری جلسات با هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی گفت: این سوال را تاجگردون، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس باید جواب بدهند که تا کنون ۱۲کارگروه در این خصوص به مدیریت وی برگزار شده و در جلسات بعد نتایج را اعلام خواهیم کرد.

احمدی درخصوص اظهارات کیانی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس در جمع کارکنان دولت مبنی بر فرستادن نامه‌های مردم به کارخانه خمیرسازی تصریح کرد: بنده براساس آیه شریفه «وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ» (الاسراء ۳۶) به خودم اجازه نمی‌دهم راجع به چیزی که علم ندارم، صحبت کنم و در این خصوص خود کسی که این سخن را مطرح کرده باید پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص جایگاه سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: سازه بتنی نیست بلکه پیچ‌ومهره می‌باشد و دوباره قابل استفاده است که فقط در پایه‌ها برای محکم شدن بتن ریخته شده و وظیفه ما بود که جایگاه مناسبی بسازیم چراکه اگر جایگاه سخنرانی که بر اثر ازدحام جمعیت فرو می‌ریخت برای فارس غیرقابل جبران و آبروریزی بود که استان‌های دیگر هم گفتند چیز جالبی است و درخواست کردند که به استان آن‌ها هم برده شود.

احمدی در پاسخ به سوال دیگری اظهار امیدواری کرد که دکتر ظریف، وزیر امور خارجه نیز در سفر هیئت دولت به فارس حضور داشته باشد.

همچنین در این نشست مواردی از سوی خبرنگاران از جمله لزوم دعوت از تمام رسانه‌های فعال بدون در نظر گرفتن جهت‌گیری‌های سیاسی یا شخصی، لزوم فراهم آوردن خودروی مناسب برای رفت‌وبرگشت خبرنگاران متناسب با تعداد مدعوان، ارسال به موقع پیامک‌های جزییات سفر و ساعت برگزاری جلسات به تمام خبرنگاران، ممانعت جدی از شکل‌گیری رانت اطلاعاتی و لابی‌های خبررسانی و پیگیری موارد نقص در زمینه ارائه کارت و لزوم در نظر گرفتن جایگاه برای ارسال خبر و غیره از جمله مواردی بود که در این نشست از سوی خبرنگاران در راستای پوشش مناسب‌تر سفر مطرح شد که استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم فراهم آمدن تمهیدات لازم برای پوشش خبری مناسب سفر هیئت دولت، بر رفع موانع موجود در این زمینه تأکید کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص عزل مدیران گفت: استاندار در نصب بیش از عزل نقش دارد و پیشنهادات لازم برای تغییر تعدادی از مدیران را داده‌ایم اما عزل مدیران زمان‌بر می‌برد و باید کسانی مدیر باشند که مردم و دولت را باور داشته و با سیاست‌های دولت همراهی داشته باشد و اگر کسی همراهی نکند، استان به خوبی اداره نخواهد شد.

فارس مقام اول سرمایه اجتماعی را کسب کرد

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مردم فارس در طول تاریخ، اعلام کرد: فارس در طرح سنجش سرمایه اجتماعی که سال گذشته در کشور انجام شد مقام اول اعتماد عمومی به دولت، نظام و سایر هموطنان را کسب کرده است.

به حضور و استقبال معنادار مردم نیازمندیم

احمدی ضمن اشاره به فراخوان نماینده ولی‌فقیه در فارس برای استقبال مردم از رئیس‌جمهور و با بیان اینکه مردم فارس آگاهند و به صحنه می‌آیند، اذعان کرد: ما به حضور معنادار مردم و حرکت خودجوش آن‌ها در استقبال گسترده از هیئت دولت برای اثرگذاری بین‌المللی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه تیم‌مذاکره کننده هسته‌ای با هوشمندی به جای بیانیه لوزان گفتند بیانیه سوئیس، گفت: در چند سال گذشته همیشه سایه جنگ و گزینه نظامی بر سر کشور بوده است و شادی مردم و ناراحتی اسرائیل از بیانیه سوئیس، بیانگر این است که ایران به دستاوردهای خوبی رسیده است.

گاهی در نگارش توافقات بر سر کشورها کلاه رفته است

استاندار فارس مشکل‌ترین کار تیم مذاکره کننده پس از توافق کلی را نگارش جزییات عنوان و خاطرنشان کرد: گاهی بر سر یک کلمه و حتی گذاشتن یک ویرگول به ساعت‌ها بحث نیاز است چراکه گاهی در نگارش‌ توافق‌ها بر سر کشور‌ها کلاه رفته است.

وی حضور مردم در استقبال از هیئت دولت را اثرگذار دانست و گفت: قدرت‌های بزرگ بدانند که پشت سر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که قهرمانان عرصه نرمش قهرمانانه‌اند، رهبری هوشمند و فرزانه، رئیس‌جمهوری باتدبیر و مردمی آگاه و همیشه درصحنه وجود دارد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که مومن را آیینه مومن می‌دانند، گفت: این مثال بسیار جالبی است و آینه دروغ نمی‌گوید و بزرگ‌نمایی نمی‌کند و حقایق را آنطور که هست، نشان می‌دهد و درحالی که معایب را پنهان نمی‌کند، شلوغش هم نمی‌کند و آن را فریاد نمی‌زند.

احمدی دعاکرد که همه مسئولین و خبرنگاران در برخورد با مردم و مسائل اجتماعی همانند آینه باشند و از آنان خواست تا نقش و مسئولیت خود را آنچنان که هست، عملیاتی کنند.

اگر کسی از من انتقاد کند، باید خودم را اصلاح کنم نه اینکه با منتقد برخود کنم

استاندار فارس همچنین با اشاره به بیت «آینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن آئینه شکستن خطاست» گفت: اگر کسی از من انتقاد می‌کند، باید خودم را اصلاح کنم، نه اینکه با منتقد برخود کنم و صحنه سیاست، صحنه جدال بین این دو مطلب بوده است.

وی با اذعان به اینکه در بیان و عمل ضعف داریم، خواستار ارائه پیشنهادات در راستای بهتر کار کردن شد و خاطرنشان کرد: در روز اول کاری خود به عنوان استاندار فارس اعلام کردم که اگر شما استاندار بودید، چه می‌کردید و از پیشنهادات و انتقادات استقبال می‌کنیم اما نباید مشکلات استانی، کشوری شود.

مقام ارشد دولت در فارس همچنین ضمن اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در جمع فرماندهان نظامی اظهار کرد: فقر، ریشه بسیاری از مشکلات و مفاسد در جامعه است و باید با فقر، فساد، بیکاری، ریا و ربا به عنوان مصادیق منکر در جامعه مبارزه کنیم.

مقام ارشد دولت یازدهم در استان فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری فقط بر تابوت شهید صیاد شیرازی بوسه زد و در هیچ مراسم ختمی جز مراسم مادر رئیس‌جمهور روحانی حضور نیافتند، گفت: این حضور بیانگر علاقه مقام معظم رهبری به این دولت و نشان‌دهنده این است که ایشان علاوه بر داشتن رابطه تشکیلاتی با آقای روحانی رابطه عاطفی هم دارند!

احمدی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شاگرد و یار دیرین امام خمینی (ره) و یاور امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است، گفت: ما باید سیگنال‌ها را از بالا بگیریم و در اینجا عملیاتی کنیم بنابراین امیدواریم میزبان خوبی برای هیئت دولت باشیم و خاطره خوبی از این سفر در ذهن همگان باقی بماند.

براساس این گزارش، استاندار فارس درحالی ادعا کرد که مقام معظم رهبری در هیچ مراسم ختمی جز مراسم درگذشت مادر رئیس‌جمهور روحانی حضور پیدا نکرده است که معظم‌له در ۱۲ خرداد سال ۸۵ در مراسم بزرگداشت پدر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت حضور پیدا کرده بود. تصاویر حضور معظم له را اینجا ببینید. (حضور رهبرانقلاب در مراسم ختم پدر دکتر احمدی نژاد)

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نی ریزی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
منظور استاندار محترم ختم یکی از بستگان درجه یک اصلاح طلب آقای احمد نژاد که که به دید گاههای رهبر نزدیکتر است واصولگراست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
ایشان در بخش خبری ساعت 20 هم اعلام کردند سامانه سامد 111اولین بار در این دولت بود !!!!!!