کد خبر: ۶۸۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

مردم کدام شهر فارس روی نفت خوابیده اند؟/ لزوم توجه دولت به این ظرفیت

وجود 12 حلقه چاه نفت فعال، دارا بودن بزرگترین مخزن طبیعی گاز جهان و همچنین موقعیت استراتژیک سروستان به عنوان دالان انرژی استان ظرفیتی است که نباید از آن غفلت کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، در آستانه سفر ریاست محترم جمهوری و اعضای هیئت دولت یازدهم به استان ولایت مدار و بصیر فارس و به دنبال آن تشکیل جلسات متعدد استانی و شهرستانی در جهت توسعه روزافزون این استان که سهم بسزایی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن نقش اساسی مردم این خطه ایران اسلامی در بحث تولید انبوه محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم در طول بیش از سه دهه گذشته،به نظر می رسد نگاه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به این دیار همیشه سرافراز، باید نگاهی دقیق و عمیق و به نوعی خاص باشد.

به گزارش سرو آنلاین، در کنار مسائلی همچون صنعت کشاورزی و دامپروری و دیگر صنایع موفق و پیشرفته، بویژه  صنعت نفت که با آغاز بهره برداری از چاه های نفت شهرستان سروستان، پس از سال ها انتظار بالاخره استان فارس نیز به عنوان یکی از استان های نفت خیز، آن هم با مرغوبیتی منحصر به فرد در سطح کشور معرفی شد، امکان رشد و توسعه بیش از پیش استان فارس فراهم شده است.

این رویداد تاریخی در کنار سایر زیر ساخت های لازم در راستای توسعه روز افزون استان فارس، موجبات معرفی این استان به عنوان یک منطقه مهم اقتصادی در زمینه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه جنوب کشور فراهم آورده است.

به عقیده برخی کارشناسان، شهرستان سروستان به عنوان یکی از مناطق بکر اقتصادی با ویژگی های منحصر به فرد در استان فارس می تواند به عنوان منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی معرفی شود.

وجود 12 حلقه چاه نفت فعال، دارا بودن بزرگترین مخزن طبیعی گاز جهان (این مهم در سفر استاندار فارس به این شهرستان اعلام شد) و همچنین موقعیت استراتژیک سروستان به عنوان دالان انرژی استان و در نهایت عبور شاهراه ترانزیت شمال - جنوب و شرق به غرب کشور از این شهرستان و داشتن کمترین فاصله با مرکز استان و دسترسی سریع به فرودگاه، ایستگاه قطار و... از جمله ویژگی های ممتاز این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان فارس جهت معرفی به عنوان مرکز منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی که مورد توجه کارشناسان این حوزه قرار گرفته است.

حال با توجه به مطالب فوق و با عنایت به شعار تدبیر و امید دولت محترم دکتر روحانی، اجرایی شدن این پروژه بزرگ ملی در این نقطه از ایران اسلامی دور از ذهن نیست و عزم جدی دولتمردان و همچنین نمایندگان پر تلاش استان فارس برای دستیابی به این امر خطیر را می طلبد.

قطعا بررسی این خواسته بحق و اساسی، نیازمند نگاه موشکافانه و کارشناسانه اهالی فن و تجربه به دور از هر گونه نگاه محلی، قومی و قبیله ای بوده و امیدواریم مسئولین ارشد استانی بتوانند فضای لازم را جهت بررسی دقیق اجرایی شدن این پروژه بزرگ ملی را در سفر هیئت دولت یازدهم به استان فارس را فراهم نمایند.

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
"دارا بودن بزرگترین مخزن طبیعی گاز جهان"!!!

عزیزم مخزن ذخیره گاز نه مخزنی که الان گاز توشه!