کد خبر: ۶۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

ساخت شهر عمودی در قلب بیابان+تصاویر

ارتفاع این شهر عمودی به 450 متر یا نصف برج خلیفه در دبی می‌رسد و مساحت 78 هکتار را در برمی‌گیرد.
به گزارش شیرازه، مدآنلاین نوشت: یک شرکت معماری در پاریس به نام OXO Architectes به‌تازگی از طرحی پیشنهادی برای ساخت نوعی برج یا شهر عمودی رونمایی کرده که نویدبخش زندگی پرتراکم پایدار در قلب بیابان و صحراست. انرژی موردنیاز برای برج مفهومی City Sand Tower  با استفاده از منابع تجدیدپذیر شامل جمع‌آوری آب باران، انرژی خورشیدی و انرژی ژئوحرارتی تأمین می‌شود. ارتفاع این شهر عمودی به 450 متر یا نصف برج خلیفه در دبی می‌رسد و مساحت 78 هکتار را در برمی‌گیرد.

شرکت OXO Architectes قصد دارد در داخل این بنا، برج داخلی مرکزی تعبیه کند که دارای پوشش گیاهی است و به‌عنوان باغچه‌ای عمودی ساخته می‌شود که در مقابل شرایط آب‌وهوایی سخت بیابان و صحرا محافظت می‌شود .حدود 22 درصد از فضای قابل‌استفاده این برج به دفاتر کار اختصاص داده می‌شود و یک هتل و تعداد 600 واحد مسکونی نیز به ترتیب 17.5 و 15 درصد فضای آن را اشغال می‌کند.

فضای باقی‌مانده نیز به مرکز خرید، اتاق‌های کنفرانس، سالن‌های ورزشی، موزه، استخر آب گرم، کافی‌شاژ و رستوران اختصاص می‌یابد. این برج همچنین دارای رصدخانه هواشناسی است، درحالی‌که یک سایت فرود مخصوص بالگرد نیز بر فراز ساختمان قرار می‌گیرد. ساخت این پروژه پایدار بسیار بلند پروازانه است و بر اساس طرح پیشنهادی، حدود 45 هزار مترمکعب آب باران، سالانه در فضای خشک بیابان صحرا جمع‌آوری می‌شود و برای مقاصد مختلف به کار خواهد رفت.

مهم‌تر از همه، این برج حدود چهار کیلومتر در زیرزمین ساخته خواهد شد و در چنین نقطه‌ای، حرارت زمین، آب را به بخار تبدیل می‌کند. این بخار سپس به سطح کانال دهی می‌شود و در آنجا برای نیرودهی مولدی به کار می‌رود که برق تولید کرده و آب مورد نیاز برای سیستم‌های گرمایشی برج را حرارت می‌دهد.

این آب باران همچنین برای آبیاری باغچه عمودی داخلی و نیازهای سرویس‌های بهداشتی به کار می‌رود و در این میان، آب فاضلاب نیز بازیافت می‌شود. برق اضافی نیز از پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود و بخشی از دمای داخلی برج نیز با استفاده از تهویه طبیعی مدیریت می‌شود.

قرار است کار بر روی این پروژه از سال 2025 شروع شود و ساخت آن 50 سال به طول می‌انجامد.

 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان