کد خبر: ۶۸۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
همه درخواست های مردم و مسئولین فارس از دولت

یک نسخه از این گزارش را استاندار به رئیس جمهور بدهد/ کلید روحانی قفل های فارس را باز می کند؟

مسئولین شهرستان های فارس طی چند روز اخیر در تریبون های مختلف به بیان طرح ها و پروژه های نیمه تمام شهرستان های خود پرداختند.
شیرازه: «پایش و پویش استان‌ها»، این نام را نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور برای سفرهای استانی دولت یازدهم انتخاب کرد. حال هیئت دولت در نهمین روز اردیبهشت و در شانزدهمین سفر استانی به فارس سفر می کند. رئیس جمهور در این سفر در شیراز خواهد ماند و برخی وزرای کابینه ی وی  راهی شهرستان های استان می شوند.

مسئولین شهرستان های فارس به پایش و پویش دولت کمک کردند

به گفته ی نماینده ارشد دولت در فارس رویکرد «دولت در این سفر تحقق وعده های داده شده است» پیگیری مصوبات دولت قبل، بررسی پروژها و تامین اعتبار پروژهای نیمه تمام از برنامه هایی است که دولت در دستور کار دارد. بر همین اساس مسئولین شهرستان های فارس طی چند روز اخیر در تریبون های مختلف به بیان طرح ها و پروژه های نیمه تمام  شهرستان های خود پرداختند.

اتمام طرح های نیمه تمام و دو بانده شدن جاده آباده - خسروشیرین
فرماندار آباده دو بانده شدن جاده آباده - صغاد - بهمن - خسروشیرین و اتصال آن به آزاد راه اصفهان - شیراز که به واسطه آن مسیر مواصلاتی آباده حدود 70 کیلومتر به مرکز استان نزدیک تر می شود را از اولویت های پیشنهادی مسئولین آباده ای خواند.

محمدرضا زارع طرح های پیشنهادی به وزرای دولت را در دو حوزه کلان شهرستان و حوزه های خرد شهر و روستایی دسته بندی کرد و گفت: تامین ارز مورد نیاز طرح های ملی ناتمام از اولویت های درخواست ما از وزرای دولت در سفر به آباده است که امیدواریم برای طرح های نیمه تمام شهرستان، اعتبارات خوبی جذب کنیم.

هیئت دولت ساخت مجتمع اداری و تونل بالنگستان گراش را در اولویت قرار دهد

اصغر فرودی فرماندار گراش در خصوص مهمترین مطالبات شهرستان گراش اظهار داشت: طرح های متعددی را به استان منتقل کرده ایم که ساخت مجتمع اداری، تونل بالنگستان و تکمیل مجموعه ورزشی محبی از طرح های اولویت دار محسوب می شود.

سد چشمه عاشق نی ریز، تکمیل بزرگراه شیراز- نی ریز را پیگیری می کنم

محمدرضا امیری فرماندار نی ریز از جمله برنامه های فرمانداری این شهر جهت پیگیری در هیئت دولت را سد چشمه عاشق نی ریز، تکمیل بزرگراه شیراز - نی ریز - سیرجان، راه آهن شیراز - نی ریز - گل گهر در زمینه عمرانی و پیش بینی اعطای تسهیلات به پروژه های افتصادی بخش خصوصی عنوان نمود

دولت کمربندی و ورزشگاه میانرود شیراز را دریابد

شیراز در جایگاه یکی از کلان شهرهای کشور و نیز سومین حرم اهلبیت گرچه معضلات فراوانی دارد اما تکمیل ورزشگاه میانرود شیراز که محاسبه قدمت آن به قول ظریفان ماشین حساب می خواهد یکی از اولویت هاست.

وضعیت نامطلوب کمربندی شهر شیراز نیز می تواند در کنار تکمیل پروژه هایی مثل قطار شهری یکیک دیگر از نیازهای اساسی شیراز باشد که عنایت خاص دولت یازدهم را طلب می کند.

اجرای پروژه جاده خاوران - سعادتشهر از مهمترین مطالبات مردم است

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه نیز با اشاره به سفر رییس جمهور به فارس در نهم و دهم اردیبهشت ماه اظهار داشت: سرعت بخشیدن به اجرای پروژه جاده خاوران، سروستان، خرامه، ارسنجان، سعادتشهر یکی از مطالبات مردم است، این جاده مسیر بندرعباس به اصفهان را 140 کیلومتر کاهش می دهد و به عنوان کمربندی بزرگ شیراز خواهد بود.

تکمیل طرح ملی پسآب تصفیه شده شیراز به سروستان

سلیمان کرمی، فرماندار شهرستان سروستان نیز با اشاره به عناوین اصلی درخواست های مردم این شهرستان از ریاست جمهوری گفت: تکمیل طرح ملی پسآب تصفیه شده شیراز به سروستان، پروژه GTL) نفت و گاز) و حل مشکلات مجتمع پتروشیمی سروستان به عنوان سه خواسته اصلی و مهم مردم شهرستان سروستان از دولت دکتر روحانی است.


  
پیگیری پالایشگاه هالگان قیر و کارزین

اشکان کاظمی فرماندار شهرستان قیروکارزین با اشاره به طرح های اولویت دار پیشنهادی شهرستان به هیئت دولت گفت: اصلی ترین خواسته ما که قرار است از طرف استاندار فارس در جلسه هیئت دولت مطرح شود بحث پالایشگاه هالگان است که امیدواریم به تصویب نهایی برسد.

بهداشت و راه سازی دو مشکل اصلی خنج

شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت به مشکلات شهرستان خنج نیز اشاره نمود و عنوان کرد: مشکلات شهرستان خنج بیشتر در زمینه های بهداشت و راه سازی است که از نماینده هیئت دولت که به خنج سفر می کند تقاضا داریم در این زمینه ها توجه نماید. وی افزود: ما در بحث راه، جاده ای که به جهرم می رود برایمان مهم است و در زمینه بهداشت و درمان نیز، ارتقاء بیمارستان، موضوعی است که به آن احتیاج داریم.

جاده مواصلاتي بوانات به خرمبيد

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات با اشاره به مصوبه هیئت دولت و قرار گرفتن طرح جاده بوانات - صفاشهر در طرح های ملی ، پیگیری و محقق شدن این مهم را خواسته مردم دانست.

سد میرزای شیرازی، بیمارستان و کارخانه ذوب آهن از اولویت های شهرستان کوار

داریوش دهقان فرماندار شهرستان کوار، سد میرزای شیرازی، بیمارستان و کارخانه ذوب آهن را از جمله اولویت های شهرستان دانست و گفت در سال گذشته 15 جلسه در تهران با وزیر، معاونین وزیر و پیمانکار داشته ایم و استاندار محترم نیز با بازدیدی که از محل سد داشت و با مشاهده دغدغه اصلی مردم شهرستان در خصوص سد، معاون عمرانی خود را چندین سفر به تهران اعزام نمود و اکنون مسئله سد کوار به یک دغدغه استانی تبدیل شده است.

اتصال به خلیج فارس، مهم ترین خواسته مردم لامرد

حجت السلام محمد امین غفاری امام جمعه لامرد اظهار کرد: مصوبات الحاق استان فارس به آب های نیلگون خلیج فارس هنوز برای مردم این استان، شفافیت کامل را ندارد و انتظار می رود مسئولان شهرستانی، استانی و استاندار فارس در راستای فرمایشات نماینده ولی فقیه در این استان، موضوع الحاق را به جد پیگیری کنند.

ساخت راه های روستایی، تامین آب شرب و انتقال آب دریا مطالبات شهرستان مهر

فرماندار مهر در یک مصاحبه ی مطبوعاتی بیان داشت: ساماندهی نخیلات شهرستان، ساخت راه های روستایی مهر، تکمیل جاده مهر به مرکز استان، تامین آب شرب و آب مصرفی کشاورزی روستاها و انتقال آب از دریا از مطالبات این شهرستان است.

احیاء دریاچه بختگان مهمترین مطالبه مردم استهبان

شرفی فرماندار شهرستان استهبان  بابیان اینکه عواملی نظیر خشکسالی های مداوم، عدم مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و وجود چاه های غیر مجاز کشاورزی دریاچه بختگان  را به خشکی کشانده، گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم برای احیاء این دریاچه تدابیری اتخاذ کنند تا عمران وآبادانی به منطقه باز گردد. وی افزود: توجه به مباحث آب، فاضلاب، شبکه های فرسوده، آب رسانی به روستاها اولویت های اصلی  این شهرستان هستند وانتظار داریم در بخش تامین اعتبارات، استهبان جزو شهرستانهای محروم قرار گیرد.

دولت سپیدان را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کند


فرماندار سپیدان گفت: یکی از مطالبات این شهرستان طی سفر هیئت دولت تصویت انتخاب سپیدان به عنوان منطقه ویژه گردشگری است. عبدالحسن صمد نژاد با بیان اینکه سپیدان با توجه به وضعیت اقلیمی مناسب خود دارای قابلیت های گردشگری بالایی است، اظهار داشت: با نگاه و مدیریتی که نسبت به سپیدان به عنوان یک شهرستان وجود دارد و با توجه به محرومیت های زیاد آن، اگر بخواهد به شکل فعلی روند توسعه شهرستان دنبال شود، زمان زیادی طول خواهد کشید. وی محرومیت زدایی از روستاهای سپیدان، تکمیل سالن ورزشی بیضا، تجهیز بیمارستان بیضا، و مناسب سازی راه سپیدان – اقلید را از دیگر مطالبات این شهرستان ذکر کرد.

لارستان منتظر شروع طرح مطالعاتی انتقال آب خلیج فارس

فرماندار لارستان گفت: دریافت مجوز طرح مطالعاتی و اجرای انتقال آب خلیج فارس به فارس از سمت لارستان از اولویت های این شهرستان در سفر هیئت دولت است. وی با بیان اینکه دیگر اولویت این شهرستان طی سفر هیئت دولت بحث راه های ارتباطی است، عنوان کرد: جاده لار – بندرعباس – شیراز یکی از مسیرهای پرتردد و پرترافیک استان است که اگر دوبانده و بزرگراه شدن آن دنبال شود بر اقتصاد فارس نیز تاثیر خواهد داشت. همچنین راه های ارتباطی بین بخشی این شهرستان نیز به ویژه در بخش بیرم با مشکلاتی رو به رو است که اگر این مسیرها تسهیل شوند به مردم کمک خواهد شد.

دریاچه پریشان کازرون چشم انتظار انتقال آب سد نرگسی

فرماندار کازرون با اشاره به سفر هیئت دولت به استان فارس اظهار داشت: پروژه انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان، پروژه آزاد راه شیراز – بوشهر، توجه به مباحث آب، فاضلاب، شبکه های فرسوده، آب رسانی به روستاها، راه آهن، منطقه ویژه اقتصادی عام کازرون، تصفیه خانه بزرگ کازرون، تکمیل بیمارستان ها و توسعه راه های شهرستان، و توجه به محیط زیست و میراث فرهنگی در حوزه گردشگری از جمله مواردی است که طی سفر هیئت دولت بر آن تاکید می شود.

پرداخت یارانه نکاشت به زارعین و حمایت از صنایع راکد از اولویت های مرودشت

حسینی فرماندار مرودشت در خصوص نیازهای این شهرستان با توجه به سفر هیئت دولت به فارس گفت: با توجه به خشکسالی ها و کمبود آب بهتر است با پرداخت یارانه نکاشت به زارعین این شهرستان، از کشت جلوگیری و آب برای سال های آتی ذخیره شود. وی افزود: همچنین به دنبال این هستیم که از ظرفیت آب سد درودزن برای آبرسانی به روستاهای مرودشت استفاده شود.همچنین در شهرستان مرودست صنایع راکد و تعطیل شده وجود دارد که لازم است از طریق حمایت های دولتی و تزریق سرمایه دوباره بتوانند فعال شوند. حسینی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری مرودشت و استقرار آثار تاریخی چون تخت جمشید در این شهرستان باید توسعه گردشگری آن مورد توجه قرار بگیرد.

تكميل بيمارستان ۲۰۰ تختخوابی تخصصی جهرم مطالبه مردم شهرستان از دولت

فرماندار جهرم با اشاره به مطالبات و نیازهای مردم از رئیس جمهور در جریان سفر هیئت دولت به فارس، گفت: تكميل بيمارستان ۲۰۰ تختخوابی تخصصی جهرم در جهت خدمات دهی به بيماران مورد توجه قرار گیرد. رضایی
ابراز داشت: سرعت بخشیدن به روند تكمیل و اتمام محور جهرم ـ شیراز، راه اندازی مجدد پرواز از فرودگاه جهرم باتوجه به قدمت ۴۰ ساله آن، تسریع در تأمین آب آشامیدنی جهرم از طریق سد سلمان و اختصاص اعتبار جهت تأمین آب شرب ۴۰ روستا، از سرگیری مجدد پروژه خط راه آهن شیراز ـ جهرم ـ بندرعباس، تكمیل مجتمع پتروشیمی جهرم، تسریع در عملیات اجرایی و زیر ساختی منطقه ویژه اقتصادی جهرم، صدور مجوز ایجاد زمینه استقرار پایگاه امداد هلال احمر در جنوب کشور باتوجه به وجود زمین و امکانات زیر بنایی توسط هلال احمر، افزایش طول دوره محاسبه تعرفه برق گرمسیری شهرستان، تکمیل طرح توسعه دانشگاه جهرم و تأمین اعتبار جهت احداث شبکه آب شرب دانشگاه، از دیگر مطالبات جهرم طی سفر هیئت دولت است.

بازبینی میزان توسعه یافتگی شهرستان پاسارگاد

فرماندار پاسارگاد گفت: قرار گرفتن نام این شهرستان در میان شهرستان های برخوردار موجب کم شدن اعتبارات تخصیصی پاسارگارد شده بنابراین نیاز است در مورد میزان توسعه یافتگی شهرستان بازبینی انجام شود. مرتضی وصالی اظهار داشت: با توجه به حضور آثار جهانی و ملی در پاسارگاد، می طلبد در راستای توسعه مطلوب صنعت گردشگری در شهرستان گام برداشته شود. حمایت های جدی دولت در قالب بسته های حمایتی بخش کشاورزی، بهسازی روستاهای شهرستان توجه به توسعه صنعتی و گردشگری پاسارگاد از دیگر مطالبات مهم این شهرستان است.

طرح های اولویت دار در داراب

تصفیه خانه سد رودبال و خط انتقال آب شرب و کشاورزی به داراب و زرین دشت، بزرگراه فسا - داراب، جاده قدیم فسا - داراب، بزرگراه داراب- جنت شهر تعیین تکلیف واگذاری مسکن مهر داراب، تکمیل بیمارستان امام حسن مجتبی و افتتاح فاز توسعه آن، تکمیل درمانگاه فرگ، ترمینال مسافربری، ورزشگاه شماره 2، ساختمان آتش نشانی شماره 2 و کتابخانه شماره 2 داراب از جمله پروژه هایی است که سالهاست مردم در انتظار افتتاح و بهره برداری آنها هستند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
صفاشهری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
خرمبید فرماندار وامام جمعه ندارد که خواسته ای داشته باشند یا اینکه همین بیت بس که
شهر ما مشکل ندارد مشکلش بی مشکلی است
هر کس از زشتی بنالد درد ما از خوشکلی است

ایهالناس بیایید وبببینید اینجا همه بیکار وندار و رقصان
معدن تعطیل و بی رونق کجا همه دارا وندار بی درمان