کد خبر: ۶۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

محبوب ترین بازیکن فوتبال ایران معرفی شد

برنامه نود هفتم اردیبهشت دوشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۲ با محوریت بررسی هفته بیست و هفتم لیگ برتر از شبکه سه سیما آغاز شد.
به گزارش شیرازه به نقمحبوب ترین بازیکن فوتبال ایران معرفی شدل از وبسایت 90، در ابتدای برنامه سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران پخش شد: ۱-خداداد عزیزی ۲- علی کریمی ۳- فرهاد مجیدی

 پس از پخش سوال مسابقه پیام کوتاه قرعه کشی برنامه هفته گذشته با حضور خداداد افشاریان کارشناس داوری برنامه انجام شد و برندگان به شرح زیر مشخص شدند.

افشاریان کارشناس داوری برنامه در این لحظه از عادل فردوسی پور خواست تعداد دفعات شرکت خودش در مسابقه پیامکی برنامه را اعلام کند که بعد از بررسی مشخص شد فردوسی پور از ۳۶۰ مسابقه برگزار شده در ۲۳۷ برنامه شرکت کرده است!

 با مشخص شدن تکلیف سرمربی تیم ملی و باقی ماندن کارلوس کی روش آنالیزی درخصوص لزوم جوان گرایی و تغییر در ترکیب بازیکنان تیم ملی و همچنین تاثیر حضور بایکنان سرباز در ترکیب تیم پخش شد.

 رفتار زشت خانزاده مدافع پرسپولیس با یک هوادار در جریان سفر این تیم به قطر سوژه گزارش بعدی نود بود که در آن به مقایسه رفتار بازیکنان با هوادار در فوتبال ایران و خارج از کشور پرداخته شد.

سپس خلاصه مسابقات نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

نکات آماری و برنامه و جدول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ادامه بررسی شد.

ساعت ۲۳ برای اولین بار آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی پخش شد که در کمتر از ۳۰ دقیقه از شروع برنامه ۸۸۰ هزار نفر شرکت کرده بودند.

 
هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس رادیو

تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته جاری بخش بعدی برنامه بود. از جمله اتفاقات مهم این هفته هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس رادیو در ۴ اردیبهشت، مسابقه جنجالی پرسپولیس و صبا در جام حذفی سال ۸۸، خداحافظی روماریوی برزیلی از فوتبال، سالروز قهرمانی های استقلال در سال ۸۵ و سال ۸۸ ، ۶ اردیبهشت تولد مجتبی محرمی و همچنین تولد یوهان کرایف بود.

پس از پخش تقویم عادل فردوسی پور درگذشت عزیز اصلی دروازه بان پیشکسوت پرسپولیس و حجت اله خطیب سرپرست سابق فدراسیون کشتی و مدیرعامل پرسپولیس را تسلیت گفت.

 مسابقه تیم های سپاهان و راه آهن به عنوان اولین بازی هفته بیست و هفتم لیگ پخش شد.

بعد از آن بازی پیکان و تراکتورسازی به پخش رسید.

نتایج و نکات آماری هفته بیست و هفتم لیگ برتر بررسی شد. بررسی احتمالی قهرمانی تیم های مدعی نیز انجام شد.

 ۵۰ دقیقه بعد از آغاز برنامه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظرسنجی شرکت کردند.


۹۰ درجه و مرور طنزآمیز مسابقات هفته قبل لیگ بخش بعدی بود.

مسابقه استقلال و پدیده همراه با حواشی بازی بعد از آن روی آنتن رفت.

 

داوری استقلال - پدیده بدون ایراد

داوری سه مسابقه پخش شده تا اینجا مورد بررسی قرار گرفت که طبق نظر خداداد افشاریان در مسابقه بین تیم های سپاهان و راه آهن تکل مدافع سپاهان روی پای بهادر عبدی خطا نبود و پنالتی اتفاق نیفتاد.

افشاریان درباره مسابقه میان پیکان و تراکتورسازی گفت: خطای هند مدافع تراکتورسازی به درستی اعلام شد و پنالتی بود. وی به شوخی اعلام کرد البته اگر آقای فغانی برای اعتراض روی خط نیاید! همچنین خطای پنالتی پیکان روی ادینیو نیز به درستی اعلام شد و مدافع روی وی خراب شد.

در مسابقه استقلال برابر پدیده سرنگونی بهادر نسیم اف که اعتقاد داشت داور باید پنالتی و اخراج اعلام کند خطا نبود و ادامه بازی توسط داور صحیح بود.

 به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رادیو گزارشی از برنامه های ورزشی رادیو ورزش پخش شد(ویدئو) و سپس مهمان ویژه برنامه مسعود اسکویی گوینده قدیمی رادیو به استودیو برنامه نود آمد.

اسکویی از  خاطرات ۵۰ سال فعالیت رادیویی خود گفت و بعد از پخش عکس زیر گفت: این عکس را من همراه با آقای اینانلو گوینده و گلبن تهیه کننده رادیو جوان گرفتم به خاطر اینکه خیلی ها ما را اشتباه می گرفتند این عکس را گرفتیم و دوستانه در صفحه اجتماعی خودشان گذاشتند و زیر آن اسامی مان را معرفی کردند!

 بعد از صحبت های اولیه از ۹۰ تا ۹۰ و مرور حواشی یک هفته اخیر فوتبال ایران پخش شد

 در بازگشت به استودیو قبل از ادامه صحبت ها سایت برنامه و بخش های مختلف آن بررسی شد.

سپس بازی تیم های فولاد و ذوب آهن پخش شد.

 ساعت ۰۰:۱۱ برای اولین بار آمار نتایج نظرسنجی پخش شد که با شرکت دو میلیون نفر علی کریمی با ۵۲ درصد آرا اول بود و فرهاد مجیدی با ۳۳ و خداداد عزیزی با ۱۵ درصد دوم و سوم بودند.

ایران ۹۰ پس از چند ماه دوباره به نود برگشت و این بار به یزد سفر کرده بود.

کلیپی درباره زندگی ورزشی و هنری عزیز اصلی دروازه بان درگذشته تیم ملی و پرسپولیس پخش شد و عادل فردوسی پور اعلام کرد مراسم ترحیم وی پنجشنبه ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در مسجد فخریه خیابان ولیعصر برگزار خواهد شد.

 مسابقه پرحاشیه و جنجالی سایپا و پرسپولیس در کرج بازی بعدی بود که پخش شد.

گزارشی درباره مرحوم حجت اله خطیب مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس پخش شد که هفته گذشته به دلیل بیماری سرطان از دنیا رفت. عادل فردوسی پور از اینکه بازیکنان پرسپولیس بازوبند مشکی به خاطر درگذشت عزیز اصلی و حجت اله خطیب نبستند انتقاد کرد که باشگاه پرسپولیس پاسخ داد کسی که قرار بود بازوبند ها را بیاورد فراموش کرده!

 
پنالتی سایپا درست بود؛ گل پرسپولیس مردود

خداداد افشاریان درخصوص داوری پراعتراض مسابقه پرسپولیس و سایپا گفت: گل محمد نوری کاملا مشخص و واضح است که از دستش استفاده میکنه و مردود هست و داور می توانست به او  اخطار بده. همچنین خطای پنالتی که نوری روی بازیکن سایپا انجام داد مشخص بود و درست اعلام شد. در برخورد ایوبی با مهدی طارمی چون فاصله خیلی زیاد بود اخطار کافی بود و اخراج نیازی نداشت. همچنین تکل سوشا مکانی در آخرین لحظات بازی پنالتی نبود چون توپ از زمین خارج شده بود. گل سوم سایپا به خاطر بازی خطرناک مردود اعلام شد هرچند من اعتقاد دارم اگر گل می گرفت قشنگ تر بود. البته با زاویه جدیدی که گل پخش شد مشخص است که مهاجم سایپا در  آفساید بود.

پس از آن خوش نظر سرپرست تیم سایپا روی خط تلفنی آمد و گفت اگر اشتباهات داوری نبود سایپا مدعی قهرمانی این فصل بود.

گزارشی درباره افتتاح استادیوم مجهز ۱۵ هزار نفری یاسوج پخش شد.

آنالیزی درباره مدعیان قهرمانی لیگ برتر و شانس قهرمانی آنها پخش شد.

سه مسابقه از لیگ برتر در ادامه پخش شد که بازی تیم های نفت تهران - ملوان ، گسترش فولاد - صبا(ویدئو) و نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان(ویدئو) بود.

 روزنامه های فردا از روی سایت برنامه مرور شد.

پس از آن ارتباط تلفنی با ژاله بهمنی سرپرست تیم بانوان نونهالان ایران برقرار شده و او توضحیاتی درباره زلزله مرگبار نپال با چندین کشته ارائه کرد که بازیکنان کشورمان همزمان با این زلزله در نپال بودند و به لطف خدا خارج از هتل بوده و جان سالم به در بردند. بهمنی در بخشی از صحبت‌های خود گفت پزشک همراه تیم ملی دختران در فرودگاه جان یک نفر را نجات داد که این موضوع باعث استقبال و تشویق تیم ملی دختران ایران شد.

داوری دو مسابقه پخش شده بررسی شد که افشاریان اعتقاد داشت داور یک پنالتی برای نفت مسجدسلیمان برابر استقلال خوزستان را اعلام نکرد در حالی که مدافع نفت پیراهن مهاجم را کشید و باید کارت زرد هم می گرفت. در دقایق پایانی داور یک پنالتی هم برای استقلال خوزستان روی سیدصالحی اعلام نکرد در حالی که مدافع نفت باید کارت قرمز هم می گرفت.

در مسابقه گسترش فولاد و صبا سرنگونی مهاجم گسترش پنالتی نبود ، البته اخطار به او به دلیل شبیه سازی هم صحیح نبود.

 بخش دوم ایران۹۰ با گشت و گذار در ورزشگاه های فوتبال شهر یزد پخش شد.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در هفته گذشته پخش شد.

گزارشی درباره اعتراض بانوان فوتسالیست پرسپولیس نسبت به پرداخت نشدن طلب هایشان از سال های گذشته پخش شد.

مسابقات هفته گذشته لیگ یک مرور شد.

 علی لطیفی سرمربی پیشین تیم فوتبال راه آهن روی خط تلفنی برنامه آمد و به اتهاماتی که هفته گذشته برخی افراد به او درخصوص حضور دو بازیکن بی کیفیت در راه آهن نسبت دادند پاسخ داد.

در آخرین دقایق برنامه صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران پشت خط آمد و درخصوص نتایج مشکوک مس کرمان در لیگ یک ادعا کرد و گفت احتمال این همه اتفاق به نفع یک تیم در یک لیگ در هیچ کجای جهان از نظر ریاضی امکان پذیر نیست و بازی های این تیم باید بررسی شود.

 نتیجه کلی نظرسنجی چهار برنامه: علی کریمی محبوب ترین بازیکن

با مصاحبه تلفنی درودگر و پخش آمار مسابقه پیام کوتاه برای  آخرین بار برنامه این هفته ساعت ۱:۵۴ دقیقه بامداد به پایان رسید. با شرکت دو میلیون و ۷۷۷ هزار در نظرسنجی این هفته علی کریمی به عنوان محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران از نگاه مخاطبان نود انتخاب شد. سه نظرسنجی در برنامه های گذشته انجام گرفته بود که علی کریمی از بین پرسپولیسی ها، فرهاد مجیدی از بین استقلالی ها و خداداد عزیزی از بین سایر بازیکنان اول شده و به این نظرسنجی راه پیدا کرده بودند.


نظرات بینندگان