کد خبر: ۶۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سیاه‌کُشی:

عکس: عادت پلیس آمریکا

خیابانهای بالتیمور عرصه درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان معترض به قتل یک نوجوان سیاه پوست است. گارد ملی آمریکا نیز برای کنترل اوضاع این شهر فراخوانده شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، گسترش اعتراض های ضد نژاد پرستی در بالتیمور و درگیری شدید پلیس با معترضان ، این شهر را به میدان جنگ تبدیل کرده است. درگیری خیابانی پلیس با معترضان بعد از مراسم تدفین یک جوان سیاه پوست  که در بازداشت پلیس جان باخته بود، آغاز شد.
نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی کردند معترضان را  متفرق کنند.  نیروهای پلیس همچنین از ماشین های زره پوش و بالگرد برای مقابله با معترضان استفاده کردند .
در این درگیری چند خودروی گشت پلیس و چند مرکز تجاری به آتش کشیده  شد و پانزده  پلیس زخمی  شدند. پلیس 27 معترض را هم باز داشت کرد.
با تشدید در گیری ها در بالتیمور فرماندار ایالت مریلند در این شهر اعلام وضعیت اضطراری کرد و گارد ملی آمریکا را برای کنترل اوضاع فراخواند.
دفتر  هوگان فرماندار مریلند با صدور بیانیه ای اعلام کرد : نیروهای گارد ملی در حال آماده باش هستند و به آنها دستور داده شده با ناآرامی ها برخورد کنند.
«فردی گری» جوان 25 ساله سیاهپوست ، سی ام فروردین پس از یک هفته بازداشت ، به علت خشونت پلیس دچار ضایعه نخاعی شد و درگذشت.



نظرات بینندگان