کد خبر: ۶۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

پذیرایی از وزیر امور خارجه آمریکا با پسته ایرانی + عکس

وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک درباره موضوع هسته‌ای ایران به گفت‌وگو نشستند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا دقایقی قبل در اقامتگاه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و در خصوص موضوع هسته‌ای به گفت‌وگو پرداختند.

«وندی شرمن»، «سید عباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» معاونان وزیر خارجه ایران و آمریکا و همچنین غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک نیز در این نشست حضور دارند.

  ظریف در بدو ورود به نیویورک به منظور شرکت در کنفرانس بازنگری معاهده NPT عنوان کرد: آمده‌ایم تا از طرف آمریکایی توضیح بیشتری درباره آثار توافق احتمالی بر وضع داخلی تعهدات این کشور بشنویم.

پذیرایی از وزیر امور خارجه آمریکا با پسته ایرانی + عکس

وی افزود: ما دولت آمریکا را مسئول اجرای تعهدات بین‌المللی می‌دانیم و طبق مقررات بین‌المللی مشکلات داخلی هیچ دولتی، آن دولت را از اجرای تعهدات بین‌المللی خود معاف نمی‌کند. این مبنایی است که ما بر اساس آن مذاکره می‌کنیم و البته مایلیم که توضیح بشنویم و دوستان ما شنیده‌اند و شاید در مذاکراتی هم که در این هفته خواهیم داشت، در مورد آثار وضع داخلی ایالات متحده بر اجرای تعهدات آن کشور اگر توافق حاصل شود، بیشتر توضیح بشنویم.

این سومین بار است که وزرای خارجه ایران و آمریکا طی 2 سال اخیر در شهر نیویورک با یکدیگر دیدار می‌کنند.

اولین دیدار وزرای خارجه 2 کشور در مهر ماه 1392 و در حاشیه پنجاه و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بود.

اواخر شهریور ماه نیز وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک و در حاشیه شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و همزمان با هفتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای به گفت‌وگو پرداختند.

وزرای خارجه 2 کشور در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در وین هم با یکدیگر به صورت دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند و پس از آنکه توافقنامه ژنو در سوم آذر ماه 1393 برای هفت ماه تمدید شد، چندین دور رایزنی دوجانبه داشتند که از آن جمله در ژنو، مونترو، لوزان و مونیخ بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان