کد خبر: ۶۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

کدام کودکان می‌توانند امسال به کلاس اول بروند؟ + جزئیات ثبت‌نام مدارس

متولدین نیمه دوم سال 1387 و نیز متولدین نیمه اول سال 1388 می‌توانند در پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 95ـ1394 ثبت‌نام کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بر اساس روال قانونی آن باید پس از پایان سال تحصیل دانش‌آموز و قبولی در پایه تحصیلی طی شده، صورت گیرد. 

البته این روند در طی سالیان‌ گذشته با تغییراتی مواجه شده است به گونه‌ای که در برخی مدارس پیش‌ثبت‌نام‌ها در حالی آغاز می‌شود که هنوز سال تحصیلی جاری ادامه دارد.

* دانش‌آموزان کلاس اولی

دانش‌آموزان کلاس اولی، کودکانی هستند که به سن تحصیل در مدرسه رسیده‌اند و توسط والدین به نزدیک‌ترین دبستان محل زندگی برای ثبت‌نام معرفی می‌شوند.

متولدین نیمه دوم سال 1387 و نیز متولدین نیمه اول سال 1388 و استثنائا متولدین اول مهر 1388 می‌توانند در پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 95ـ1394 ثبت‌نام کنند.

کودکان متولد نیمه دوم سال 1388 و نیز متولدین نیمه اول سال 1389 که متقاضی استفاده از کلاس‌های دوره پیش دبستانی هستند، در سال تحصیلی 95ـ1394 در دوره یک ساله آمادگی پذیرفته می‌شوند.

ثبت‌نام از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی باید با حضور اولیاء و بر اساس اصل شناسنامه و تطبیق شرایط ثبت‌نام صورت گیرد؛ این در حالی است که مدیران مدارس دولتی ملزم هستند از دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور اولیاء، در فرصت مقرر ثبت‌نام به عمل آورند.

در سال تحصیلی 95ـ1394 نیز مانند سنوات گذشته، «برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی» نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری آموزش و پرورش (مدیریت استثنایی) و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به اجرا در خواهد آمد و ارائه شناسنامه سلامت تأیید و مهر شده سنجش به عنوان شرط ثبت‌نام نوآموزان در پایه اول ابتدایی تلقی خواهد شد.

دانش‌آموزانی که از پایه ششم به هفتم می‌روند، با توجه به تعیین محدوده جغرافیایی و ضوابط موجود، ثبت‌نام خود را در مدارس متوسطه اول انجام می‌دهند و این در حالی است که ثبت‌نام برای پایه هشتم بدون نیاز به مراجعه اولیاء، توسط خود مدارس انجام می‌شود و همچنین ثبت‌نام در پایه‌های دوم و سوم متوسطه دوم نیز توسط مدرسه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان