کد خبر: ۶۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سرو مجدد سالاد مطبوعاتی شیرازه به مناسبت روز شیراز؛

سنگ تمام روزنامه ها به امید تدبیر «دولت»

صفحات روزنامه ها پر از مطالبی است که به سفر روحانی به شیراز مربوط می شود از درخواست ها و مطالبات مردم و مسئولین از دولت گرفته تا دعوت از مردم برای استقبال و پیام های خوش آمدگویی به دولت.

به گزارش شیرازه؛ «سالاد مطبوعاتی» ستون پرطرفداری بود که به صورت روزانه به بازخوانی روزنامه های استان می پردازد. چند ماهی است که این ستون در شیرازه تعطیل بود.

بعد از دریافت نظرات متعدد مخاطبان درباره راه اندازی مجدد این بخش، تصمیم بر آن شد که در آستانه روز شیراز و همزمانی آن با ورود رئیس جمهور گرامی جمهوری اسلامی ایران و هیئت محترم وزیران به استان فارس این ویژه نامه مجددا منتشر شود.

آنچه می خوانید گزیده خوانی شیرازه از روزنامه های امروز شهر شیراز است:

سالاد    تقریبا تمام صفحه اول خود را به سفر رییس‌جمهور به فارس اختصاص داده است. «مرهم شیخ» تیتر امروز این روزنامه است که به موضوع پروژه‌هایی مربوط است که قرار است طی سفر روحانی به شیراز مطرح شود. براساس این خبر، ظاهرا قرار است 70 سرمایه‌گذار خارج نشین هم همراه رییس جمهور به شیراز بیایند که می‌تواند فرصت خوبی را برای استان به همراه داشته باشد. خبر دوم این روزنامه به سروستان پرداخته و با برشمردن موقعیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان خواستار توجه بیشتر دولت به این شهرستان شده است. «مردم کدام شهر فارس روی نفت خوابیده اند؟» تیتر این موضوع است. خبر دیگر این صفحه مربوط به اتاق بازرگانی شیراز است که روز گذشته هیات رییسه خود را انتخاب کرده و فرقانی رییس سابق همچنان ماندگار است. صفحات داخلی هم پر از مطالبی است که به سفر روحانی به شیراز مربوط می‌شود از درخواست‌ها و مطالبات مردم و مسئولین از دولت گرفته تا دعوت از مردم برای استقبال و پیام‌های خوش آمدگویی به دولت.

سالاد    صحبت‌های استاندار در خصوص سفر روحانی را تیتر یک خود کرده و آورده: «مصوبات رییس جمهور به فارس ظرف دو ساله عملیاتی می شود». احمدی سفر رییس جمهوری کشورمان به این استان را منشأ برکات بسیار برای فارس دانست و گفته: «اعتبارات مصوبات این سفر به سرعت جذب می شود و تمام آنها ظرف دو سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد». سردبیر عصرمردم در یادداشتی با عنوان «مردم فارس از رئیس جمهور چه می‌خواهند؟» به بررسی سفراستانی و انتظارات و درخواست‌ها از دولت پرداخته است. نویسنده در این یادداشت موضوعات مختلفی از قبیل کشاورزی، کار، صنعت و... را در فارس بررسی کرده و به مطالبات از دولت در آن زمینه‌ها پرداخته است. «گفت و گوی مردم با رئیس جمهور» دیگر تیتر این روزنامه است که به گزارش میدانی این روزنامه در این رابطه مربوط می‌شود. این خبر را می‌توانید در صفحه سوم این روزنامه ببینید. دیگر مطالب صفحات داخلی هم که حول محور سفر رییس جمهور می‌گردند.

سالاد   هم تقریبا تمام صفحه اول خود را به موضوع سفر دولت به فارس اختصاص داده و با رنگ بنفش خود به استقبال روحانی رفته است. در این میان «ورود سرمایه گذاران فارسی به شیراز» هم در روزنامه افسانه تیتر شده که مربوط به 70 سرمایه گذاری است که دولت را در این سفر همراهی می‌کنند. به گفته افسانه این گروه از سرمایه‌گذاران فارسی تشکیل شده است که مقیم خارج از کشور هستند. عکس امروز هم به ملاقات روحانی با اصحاب فرهنگ و هنر فارس اختصاص یافته است. افتتاح ساختمان جدید شورای شهر شیراز که به گفته حق دل در سفر روحانی به شیراز رسما افتتاح می‌شود از جمله مطالب داخلی این روزنامه است.

سالاد   اما با تیتر «راه پولدار شدن زد و بند نیست» کار خود را شروع کرده است. این را جهانگیری، معاون روحانی گفته که در ستون کناری صفحه آخر این روزنامه به چاپ رسیده است. «شهر راز میزبان دولت تدبیر و امید» هم در صفحه اول تیتر شده که به بررسی این سفر از جنبه‌های مختلف پرداخته است. در بررسی صفحات داخلی این روزنامه اما مطلب چندان دل چسبی به چشم نمی خورد.


نظرات بینندگان