کد خبر: ۶۸۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

اقدام غیرحرفه‌ایِ حرفه‌ای ترین روزنامه فارس!

خبرجنوب در شماره امروز خود دو خبر از سایت های شهرستانی فارس کار کرده اما هیچ اشاره‌ای به منبع آن نکرده است!

اقدام غیرحرفه‌ایِ حرفه‌ای ترین روزنامه فارس!به گزارش شیرازه؛ در دنیای خبر و خبرنویسی کپی اخبار و تولیدات دیگر رسانه‌ها کاری متداول است که می‌بایست با ذکر منبع خبر همراه باشد که اگر نباشد می‌تواند رسانه‌ی تولیدکننده‌ی خبر را زیر سوال برده و اعتماد مخاطبان را خدشه‌دار کند. لذا ذکر منبع خبر از جمله اصول ابتدایی در خبرنویسی محسوب می‌شود. حال اگر این اقدام توسط رسانه‌ای حرفه‌ای انجام پذیرد، می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را در بعد مخاطبان این رسانه به جای بگذارد. سایت شیرازه در وب‌گردی امروز خود به چنین موردی در یکی از روزنامه‌های معتبر فارس برخورد کرد که در زیر به آن می‌پردازیم.

روزنامه خبرجنوب در صفحه اول خود تیتر زده: «مردم کدام شهر فارس روی نفت خوابیده اند؟» که طی آن با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سروستان از نظر نفت و گاز و... خواستار توجه بیش از پیش دولت به این ظرفیت‌ها شده است. گفتنی است این خبر از تولیدات سایت سروآنلاین است. این خبر را می توانید اینجا ببینید.

اقدام غیرحرفه‌ایِ حرفه‌ای ترین روزنامه فارس!

مورد دوم خبری است با عنوان «ریواس، گیاهی جذاب که این روزها مشتری زیاد دارد» که این خبر در صفحات داخلی این روزنامه به چاپ رسیده است. این خبر هم عینا از سایت نبض نی‌ریز کپی شده و این بار هم بدون ذکر منبع خبر. این خبر را هم می توانید اینجا ببینید.


اقدام غیرحرفه‌ایِ حرفه‌ای ترین روزنامه فارس!
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
روزنامه ها بار اواشون نیست. حتی بعضی اوقات برا پر کردن صفحه روزنامه مطالب تکراری مربوط به چن ماه یا یک سال پیش رو مجددا چاپ می کنن!
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
روزنامه خبرکه کلا کپی هست فقط کافیه یک روز قبل سایتهای خبری را ببینید و بعد روزنامه را بخونید