کد خبر: ۶۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
انتظار حقدل برای یک افتتاح آبرومند؛

اسباب کشی شورای شهر به ساختمان جدید در آستانه روز شوراها

نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز در ساختمان جدید شورا برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز در ساختمان جدید شورای شهر شیراز برگزار شد که در محدوده بافت تاریخی و حدفاصل دو حرم شریف حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلا‌الدین حسین(ع) در محلی موسوم به بین‌الحرمین قرار دارد.

رئیس شورای شهر شیراز در صحن علنی شورا از افتتاح ساختمان جدید شورای شهر شیراز به صورت رسمی در سفر هیئت دولت به استان فارس خبر داد.

اسباب کشی شورای شهر به ساختمان جدید در آستانه روز شوراها

غلام‌مهدی حقدل اظهار کرد: شیراز اکنون صاحب یک ساختمان آبرومند برای پارلمان محلی شده است و پیشنهاد دادیم که افتتاح رسمی این ساختمان در سفر هیئت دولت به استان فارس توسط رئیس‌جمهور یا معاونین و یا حداقل یکی از وزار افتتاح شود و نمی‌پذیریم که از طریق ویدئو کنفرانس افراد دست‌چندم محل پارلمان دائمی کلانشهر شیراز را افتتاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان جدید شورای شهر شیراز در فاز دوم پروژه بین‌الحرمین این شهر قرار دارد که دارای ۱۲ هزار متر زیربنا و ۱۱ هزار متر پارکینگ می‌باشد و با مشارکت بخش خصوصی ساخته و راه‌اندازی شده است.

حقدل با اشاره به سهم شهرداری شیراز در این پروژه تأکید کرد: شهرداری زمین لازم برای احداث این ساختمان را در اختیار قرار داده و صدور مجوزهای لازم برای ساخت این مجموعه را تسهیل کرده و سرمایه‌گذار نیز ساخت پروژه را بر عهده داشته است.

رئیس شورای شهر شیراز ضمن اشاره به تلاش 18ماهه شورا و شهرداری برای تبدیل فضای تجاری به فضای اداری تصریح کرد: دیهیمی، طالبان، محمدیان و اصنافی از اعضای شورا بر تغییر کاربری تجاری به اداری ساختمان و آماده‌سازی آن نظارت داشته‌اند.

به گفته وی، بیشترین سهم شهرداری شیراز در اختیار ساختمان اداری و فرهنگی شورای این شهر قرار گرفته است.

حقدل بیان کرد: سالن اصلی صحن شورای شهر شیراز در ۱۰ روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود و علاوه بر آن دو سالن برای کمیسیون‌ها و فضاهای اداری برای بخش‌های مختلف اداری نیز در این ساختمان پیش‌بینی شده است.

جایزه خوش حسابی ۶۲ درصد افزایش درآمد برای شهرداری به دنبال داشت

در ادامه جلسه شورا معاون مالی اداری شهرداری شیراز نیز گفت: شهرداری مکلف شده بود جایزه خوش حسابی راجع به پرداخت عوارض نوسازی و عوارض خودرو برگزار کند.

اسدی با اعلام اینکه 11 اردیبهشت‌ماه جاری که یکی از روزهای هفته شیراز است مراسم جایزه خوش حسابی را در تالار احسان برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تکلیف شورا و سعی شهرداری برای برگزاری این برنامه باعث شد که از این کد ۶۲ درصد افزایش درآمد داشته باشیم.

وی اظهار کرد: جا دارد با هدف فرهنگ سازی این برنامه هر ساله تکرار شود که مردم تشویق شوند به موقع برای پرداخت عوارض نوسازی و خودرو اقدام کنند.

بنابراین گزارش زمان اجرای جشنواره مهر خدمت کارکنان شهرداری نیز طبق مصوبه شورای شهر و پیشنهاد شهردار از بهمن ماه به مهرماه تغییر کرد.

همچنین اصلاح در ارکان اساسنامه سازمان حمل و نقل مسافر با قید یک فوریت به کمیسیون حمل و نقل ترافیک رفت تا بررسی‌های بیشتر درباره آن انجام شود.

در ادامه شورای شهر شیراز مصوب کرد که با رعایت شرایط مزایده و قیمت کار‌شناسی ۵ دستگاه اتوبوس مستعمل به شهرداری بیضاء واگذار شود که شهردار شیراز در این خصوص گفت: هر نوع واگذاری املاک شهرداری به غیر به صورت طرح تشریفات مزایده باید از صحن شورا عبور کند.

در صحن علنی نود و چهارمین جلسه شورای شهر از راننده امانت داری که در تعطیلات نوروزی چند میلیون ارز پیدا کرده و به صاحب آن بازگردانده بود و همچنین از دو تن از کارگران نمونه شهرداری تقدیر شد.
نظرات بینندگان