کد خبر: ۶۸۹۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

«علی مطهری، حافظ و سعدی، تیم مذاکره کننده، لغو تحریم ها، متروی شیراز، تالاب ها و پالایشگاه پارس» کلید واژه های سخنرانی نیم ساعته رئیس جمهور در شاهچراغ

رئیس جمهور در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به فارس آمد.
شیرازه: بعد از روزها انتظار بالاخره 9 اردیبهشت رسید و ساعت 9:30 هواپیمای حامل دکتر حسن روحانی در فرودگاه شیراز به زمین نشست. رئیس جمهور که در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به فارس آمد با حضور در جمع مردم شیراز در حرم حضرت احمدابن موسی علیه السلام سخنرانی کرد.

رئیس جمهور: حافظ شیرازی خط سیاست داخلی و خارجی ما را ترسیم کرد
به گزارش خبرنگار شیرازه، دکتر روحانی با تبریک میلاد مسعود امام نهم به مردم شیراز سخنان خود را آغاز کرد.
رئیس جمهور با اشاره به فرهنگ و ادب و دینداری مردم از آثار تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد به عنوان مهد تمدن ایران زمین یاد کرد.
روحانی با خواندن این مصرع حافظ شیرازی: «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» گفت: خط سیاست داخلی و خارجی ایران همین شعر حافظ است.

شیراز شهید مطهری را دوست دارد
رئیس دولت یازدهم گفت: اگر چند نفر در گوشه ای از شیراز کاری انجام دادند آنها شیرازی نبودند. شیراز شهر مهمان نوازی و محبت است. شیراز معلم بزرگ استاد مطهری را دوست دارد. وی افزود: شیراز به شهید بهشتی و شهید دستغیب و بزرگان معنویت عشق می ورزد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سانتریفیوژ مهمتر قدرت تیم مذاکره کننده ماست. وی گفت: تیم مذاکره کننده با صدای رسا از حقوق شما مردم دفاع می کند و با قدرت و منطق تمام قطعنامه ها را لغو می کنیم.

دولت اعتدال را از حافظ و سعدی آموخته است

رئیس دولت اعتدال با اشاره به این که درس اعتدال و سیاست خارجه را از حافظ آموختیم گفت: محبت را از سعدی آموختیم که گفت «بنی آدم اعضای یک پیکرند» و ما همان راه را ادامه خواهیم داد. روحانی همچنین یادآور شد: حافظ به ما یاد داد که دین با ریا جفت نمی شود و سعدی به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان با ظلم جفت نمی شود که ما همان راه را ادامه خواهیم داد.


اشاره به زیر پوشش رفتن 8.5 میلیون نفر در سال گذشته و فراهم آمدن زمینه‌های رشد اقتصادی دیگر مواردی بود که روحانی به آن اشاره و اضافه کرد: این استان آمادگی زیادی برای بخش کشاورزی دارد، اما با مشکل آب مواجه است که در سال 94 و 95، به حدود 369 روستا آبرسانی شده و چند سد شروع شده به پایان خواهد رسید.

وی تأکید کرد: برای احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های خشک شده باید مردم، دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد دست به دست هم بدهند و در این راستا دولت گام‌های لازم را برخواهد داشت.

درصد پایین 46 درصدی گازرسانی در فارس دیگر موردی بود که رئیس جمهور به آن اشاره کرد و یادآور شد: تا سال 95 مابقی روستاهای فارس گازرسانی می‌شوند.

450 میلیون دلار فاینانس خط دو مترو شیراز

روحانی از اختصاص تسهیلات برای تکمیل 16 واحد اقامتی و هتل‌های فارس در راستای رونق گردشگری این استان خبر داد و بیان داشت: فاینانس به مبلغ 450 میلیون دلار برای خط دو مترو شیراز و پالایشگاه دوم پارس با ظرفیت 120 هزار بشکه پیگیری و مسائل زیست محیطی آن حل و فصل شده و بزرگترین طرح آلومینیوم در صنعت این استان با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده و در سال 96 به افتتاح می‌رسد.

وی عنوان داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی با 550 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و 5 هزار کیلومتر از مساحت معادن بهرام گور در قدم نخست برای اکتشاف آزاد شده است.

92 طرخح و پروژه ارمغان دولت یازدهم برای فارس
رئیس جمهور توضیح داد: با هماهنگی با بانک مرکزی 4 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش این استان در نظر گرفته شده و تسهیلات بانکی برای دیگر بخش‌ها مهیا می‌شود.

روحانی در پایان عنوان کرد: در مجموع 92 طرح و پروژه برای فارس با اعتبار 950 میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم که تمام این طرح‌ها در سال 94 و 95 تکمیل به افتتاح می‌رسد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
معین
United States of America
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
مرحبا حامی واقعی بی ادعای مردم !
شیشه گر
United States of America
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
92 طرخح و پروژه ارمغان دولت یازدهم برای فارس

؟؟

طرخح
طرخح
طرخح