کد خبر: ۶۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

پروژه هایی در فارس که رئیس جمهور از راه دور افتتاح کرد

در نشست توسعه سرمایه‌گذاری استان فارس که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نفت برگزار شد، تعدادی از پروژه ها به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، در نشست توسعه سرمایه‌گذاری استان فارس که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نفت برگزار شد، تعدادی از پروژه ها به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

شرکت کاشی و سرامیک پاسارگاد سرام آباده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است، به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد که این کارخانه سالانه ظرفیت تولید 7 میلیون متر مربع کاشی کف و دیوار را دارد با افتتاح آن مجموع تولید کاشی و سرامیک شهرستان آباده به 20 میلیون متر مربع کاشی در سال می‌رسد.

ساخت بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور نیز کلنگ‌زنی شد. این کارخانه بزرگترین مرکز آلومینیوم کشور است که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ساخته می‌شود و سالانه 300 هزار تن به ظرفیت آلومینیوم‌سازی کشور اضافه می‌کند و ظرفیت کشور را به 800 هزار تن می‌رساند.

این پروژه در جهت تحقق سند چشم‌انداز توسعه است و با اعتباری بالغ 1.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی دارد و تمام اقدامات صورت گرفته و 600 میلیارد تومان هزینه ریالی داشته است.

این پروژه در حضور پیمانکاران چینی آغاز می‌شود و پس از تکمیل و افتتاح این مرکز 110 هزار به صورت مستقیم و 3 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

همچنین عملیات اجرایی پروژه اتان پالایشگاه پارسیان به منظور استحصال اتان و هیدروکربن آغاز شد. در این مرکز سالانه 70 میلیون مترمکعب شیرین‌سازی انجام می‌شود. در این طرح 17 درصد که حدود 3.5 میلیون مترمکعب اتان است، تبدیل به پلی اتیلن می‌شود و بقیه معیانات گاز به عنوان خوراک پتروشیمی در اختیار پتروشیمی‌های زیرمجموعه استان فارس قرار می‌گیرد.

این مرکز سال گذشته به شرکت توسعه انرژی تدبیر واگذار شده و در این مدت یک کارگاه فعال در این منطقه عملیات اجرایی و مطالعاتی را انجام داده است.

در ادامه عملیات ساخت نیروگاه برق لامرد به دستور رئیس‌جمهور آغاز شد که این پروژه در منطقه ویژه انرژی‌بر لامرد در مساحتی بالغ بر 85 هکتار آغاز می‌شود. این نیروگاه توانایی برق‌رسانی به کارخانه بزرگ آلومینیوم و تمام کارخانه‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد را دارد.

این مرکز علاوه بر تغذیه تمام کارخانه‌های لامرد 200 مگاوات برق به سیستم برق‌رسانی کشور اضافه می‌کند.

طرح فرآوری 3 هزار بشکه میعانات گازی در لامرد یکی دیگر از طرح‌هایی بود که به صورت ویدئو کنفرانس‌ افتتاح شد.

طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه شیراز به صورت ویدئو کنفرانس‌ توسط رئیس‌جمهور آغاز شد.

مدت اجرای این طرح 48 ماه است و این پالایشگاه ظرفیت تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی را دارد. این طرح به صورت مستقیم برای 1500 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 3 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

با اجرای طرح بهینه‌سازی پالایشگاه شیراز در تولید فرآورده‌های گازی تحولی ایجاد می‌شود علاوه بر تامین نیاز استان نیاز دیگر مناطق کشور نیز تامین می‌شود.

به گزارش شیرازه، هتل 5 ستاره زندیه شیراز هم افتتاح شد. این هتل با 9 هزار متر مربع زیربنا در 7 طبقه با معماری سنتی متناسب با فرهنگ شیراز ساخته شده است. احداث هتل در بافت تاریخی فرهنگی شیراز سبب افزایش جذب گردشگر داخلی و خارجی می‌شود و در مجموع برای ساخت آن 42 میلیارد تومان هزینه شده است.

نظرات بینندگان