کد خبر: ۶۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

کشف قرآن ۴۰۰ ساله از قاچاقچیان عتیقه

رییس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: ۵ سوداگر میراث فرهنگی که قصد داشتند کتاب قرآن با قدمت تاریخی ۴۰۰ ساله را به قیمت بیش از ۱۵ میلیارد ریال به فروش برسانند، دستگیر شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سید حسین اصلحی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان عتیقه و میراث فرهنگی قصد فروش یک جلد قرآن کریم دارای نسخ قدیمی و یک عدد مروارید قدیمی را دارند، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده، بررسی صحت و سقم موضوع و با بکارگیری شگردهای پلیسی، ۵ متهم را در این زمینه حین انجام معامله شناسایی و دستگیر کردند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از متهمان یک جلد قرآن قدیمی و یک عدد مروارید قاچاق کشف شد، که پس از بررسی و اظهارات متهمان مشخص شد ارزش قرآن بیش از ۱۵ میلیارد ریال و قدمت آن بیش از چهار صد سال است.

اصلحی با  تاکید بر اینکه متهمان دستگیر شده به صورت باندی در سطح کشور و  برون مرزی نیز فعالیت می کردند، اعلام کرد: در این زمینه ۲ دستگاه خودرو توقیف و تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.
نظرات بینندگان