کد خبر: ۶۸۹۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

انتقاد امام جمعه کازرون از تشریفات بیش از حد هیئت دولت در سفر به فارس

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: تشریفات و تبلیغات سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به فارس بیش از سایر استان‌ها بود.
انتقاد امام جمعه کازرون از تشریفات بیش از حد هیئت دولت در سفر به فارس
شیرازه: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با گرامی‌داشت میلاد مسعود امیرالمؤمنین امام علی (ع) و آغاز اعتکاف در سخنانی اظهار داشت: روزهای 13،14 و 15 ماه مبارک رجب ایام‌البیض و اعتکاف مؤمنان در مکانی محدود و بهترین فرصت برای تفکر و عبادت و تمرین تسلیم نشدن در برابر هوای نفس است.

وی گفت: اعتکاف به معنای انزوا و گوشه‌گیری و بریده شدن از جامعه نیست بلکه یک کناره‌گیری و تاکتیکی محسوب می‌شود که در این سه روز به تفکر و عبادت می‌نشینند تا بتوانند با قوای هرچه‌تمام‌تر از گردنه‌های پرپیچ‌وخم عبور کنند.

به گزارش کازرون خبر خرسند با گرامی‌داشت روز جهانی کارگر به نقش ارزنده کارگر در استقلال و توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: امروزه ستون اصلی تولید، کار و استقلال اقتصادی، کارگران زحمت‌کش هستند که باید دولت و مجلس به مشکلات معیشتی و امنیت شغلی این قشر توجه بیشتری کند.

خرسند بابیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور فقط با کار و اهمیت دادن به تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی حل می‌شود تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم به عرصه تولید کمک کنیم باید به مصرف کالاهای داخلی روی آوریم و کمتر به سراغ کالاهای خارجی برویم.

وی ادامه داد: با دیده تحقیر نگاه کردن به تولیدات داخلی سوغات رژیم گذشته بوده که نباید این روند ادامه یابد چراکه ضربه به تولید و اشتغال است.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: با خرید کالاهای خارجی چند کارگر را بیکار و کارخانه‌های داخلی را رو به تعطیلی می‌کشانیم که این همان خواسته استکبار است.

خرسند 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله مطهری و روز معلم را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهید مطهری حق بزرگی در انقلاب اسلامی دارد و یکی از عالمان برجسته و ارادتمندان و شاگردان خاص‌ حضرت امام (ره) بود.

وی بابیان اینکه جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به آثار گران‌بهای شهید مطهری نیازمند است تصریح کرد: امام (ره) آثار آیت‌الله مطهری را بدون استثنا مفید و سازنده اعلام کردند که هیچ‌گاه کهنگی ندارد.

امام‌جمعه کازرون به جایگاه و منزلت و نقش ارزنده معلمان در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: معلمان سازندگان و هدایت‌گران و روشن‌کنندگان دل انسان‌ها هستند.

وی استاد مطهری را به‌حق نمونه یک معلم حقیقی توصیف کرد و افزود: معلم هم تعلیم می‌دهد و هم چگونه تفکر کردن را می‌آموزد بنابراین جایگاه این قشر باارزش جامعه باید بیش از پیش ترفیع داده شود.

خرسند از دولت و مجلس خواست به مشکلات معیشتی معلمان که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند توجه ویژه‌ای داشته باشند و منزلت معلمان را در جامعه حفظ کنند.

امام‌جمعه کازرون گفت: شغل معلم تربیتی و انسان‌سازی است بنابراین نباید مشکلات اقتصادی داشته باشند و به شغل دوم روی بیاورند و ذهنشان پر از دغدغه معیشتی باشد.

وی تصریح کرد: چرا به‌گونه‌ای باشد معلمی که انسان‌ساز است با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم کند و به فلان وزارتخانه و شرکت مانند نفت و گاز این‌همه امتیاز داده می‌شود.

امام‌جمعه کازرون از دولت و مسئولان کشور خواست آموزش‌وپرورش را با دید یک وزارتخانه تولیدی ببینند نه به‌عنوان یک وزارتخانه مصرف‌کننده به آن نگاه کنند.

خرسند از سفر هیئت دولت و ریاست جمهوری به استان فارس تقدیر و اظهار امیدواری کرد مصوبات 92 طرح و پروژه‌ای که در این سفر منعقد شده در وقت مقرر اجرایی شود.

وی بیان داشت: با سفر وزرای راه و شهرسازی و نیرو به کازرون، مشکلات پیش روی این شهرستان ازجمله در حوزه‌های راه و شهرسازی، مسکن مهر، تونل محرم، راه‌های مواصلاتی، احداث سد نرگسی و احیای دریاچه پریشان به‌صورت کتبی ارائه شد که امیدواریم به وعده‌های داده‌شده در این راستا هرچه زودتر عمل کنند.

امام‌جمعه کازرون از تبلیغات و تشریفات بیش‌ازاندازه سفر رئیس‌جمهوری به فارس انتقاد کرد و افزود: به نظر رسید این تبلیغات و تشریفات نسبت به سایر استان‌ها بیش‌ازاندازه بود که چنین هزینه‌هایی در این برهه زمانی که دولت با مشکل مالی روبه‌رو است سازگار نیست.

خرسند در پایان به تحولات یمن و ادامه جنایات رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: رژیم آل سعود صهیونیستی است و همان کارهایی را که اسرائیل در غزه انجام داده بود شاهزاده‌های آل سعود در یمن انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: دوران عمر خاندان آل سعود به پایان رسیده و حمله به یمن آغاز شکست و نابودی این خاندان پلید است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دل نگران
-
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
اگه به فکرجوانای بیکار بودن فقط با پول بنر هایی که توشیراز شهرستانا زدند میتونستن یه کارخونه بزنن صدها نفر مشغول بشه خدا ازشون نگذره
دل نگران
-
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
اگه به فکرجوانای بیکار بودن فقط با پول بنر هایی که توشیراز شهرستانا زدند میتونستن یه کارخونه بزنن صدها نفر مشغول بشه
خدا ازشون میگذره ؟
ياسر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
خيلي متاسفم براي كساني كه چشم بصيرت ندارند قران را برداريد به مجريات سفرهاي استاني دولت گذشته و اين دولت قسم بدين چقدر خرج شده و از كجا . جوانان مال امروز تنها كه نيستم تو همين دوسال جوان شدندند و بيكار . پاي جنسن بنجل چيني كي باز كرد كارخانه ها و شركت ها از كي تعطيل شدند . نفت روزانه 4ميليون بشكه كه به 1200هراز بشكه رسيد بفرمائيد درآمد دولت كجا هست كه خرج نكرده