کد خبر: ۶۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

کف‌گرگی در شیراز!

ضرب و شتم دانشجویان شیرازی توسط همراهان رییس جمهور، از موضوعات بحث‌برانگیز این روزها در رسانه‌ها است. در این میان روزنامه وطن امروز از زاویه جدیدی به موضوع پرداخته است.
به گزارش شیرازه؛ روزنامه وطن امروز در یادداشت امروز خود نوشت: با انتشار اخبار، تصاویر و فیلم‌های جدید از ماجرای استقبال و نیز ضرب و جرح برخی دانشجویان توسط همراهان رئیس‌جمهور در سفر استانی به شیراز، این موضوع به یکی از مسائل مهم و بحث‌برانگیز در فضای افکار عمومی تبدیل شده است. دقایقی قبل از آنکه حسن روحانی در جمع استقبال‌کنندگان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بگوید سیاست داخلی و خارجی را از حافظ و سعدی آموخته؛ در مسیر استقبال او اتفاق ناگواری افتاد. تعدادی از همراهان کاروان رئیس‌جمهور به تعدادی از دانشجویان که پلاکاردهایی با مضمون ضرورت انتشار فکت‌شیت ایرانی در دست داشتند؛ حمله برده، دست‌نوشته‌های آنان را پاره و دانشجویان را نیز مضروب کردند! به گزارش «وطن امروز»، نیروهای امنیتی 4 نفر از این دانشجویان به نام‌های محمدحسین عظیمی، سیدمصطفی ابوالقاسمی، وحید زارع و سعید شجاع را به مدت یک روز بازداشت کردند. عکس‌های منتشر شده توسط رسانه‌های محلی و نیز تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد حمله به دانشجویان از قبل برنامه‌ریزی شده بود. یکی از این دانشجویان در این‌باره گفت: «روز گذشته (پنجشنبه) در راستای همدلی و همزبانی که رهبری فرمودند به استقبال رئیس‌جمهور رفتیم و در مسیر استقبال درخواست‌های خودمان را به وسیله پلاکارد‌هایی مبنی بر اینکه فکت‌شیت ایرانی را منتشر کنید دستمان گرفتیم اما نیروهای لباس شخصی پلاکارد‌ها را پاره و ما را مورد ضرب و جرح قرار دادند. وی افزود: در حالی که ما بدون هیچ خللی در مسیر رئیس‌جمهور به وسیله پلاکارد از ایشان درخواست می‌کردیم، لباس شخصی‌ها ابتدا پلاکاردها را پاره کردند و بعد از آن چند لباس شخصی ما را مورد ضرب و جرح قرار دادند».
انتقام!

کف‌گرگی در شیراز!

اما اقدامی که برخی همراهان روحانی در مسیر استقبال از رئیس‌جمهور در سفر استانی فارس انجام دادند، تنها یک پیشامد ساده و اتفاقی نیست. به گزارش «وطن‌امروز»، برخی معتقدند این اقدام می‌تواند به ماجرای درگیری چندی پیش علی مطهری با تعدادی از دانشجویان شیرازی مرتبط باشد. در واقع شیراز طی چند ماه اخیر شاهد 2 نوع زد و خورد سیاسی بوده است. اولین زد و خورد مربوط به درگیری دانشجویان و علی مطهری است. مطهری نماینده‌ای است که طی سال‌های اخیر درگیری‌های فیزیکی و توهین‌های لفظی او به نمایندگان زبانزد شده است. چندی پیش وقتی از او پرسیده شد چرا با یکی از نمایندگان برخورد فیزیکی کرده است، جواب داد: «گاهی کف‌گرگی لازم است».  واکنش حسن روحانی و دولت او به ماجرای درگیری مطهری و تعدادی دانشجو قابل تامل بود. یک تیم ویژه برای بررسی موضوع در وزارت کشور تشکیل و حسن روحانی نیز طی دستوری به وزیر خواستار رسیدگی قاطع و جدی به این ماجرا شد. روحانی در این دستور دانشجویان را «اوباش» نامید. اما در اتفاق دوم، حسن روحانی نقش پررنگ‌تری داشت. به گونه‌ای که این بار این دانشجویان شیرازی بودند که از سوی همراهان کاروان رئیس‌جمهور مورد ضرب و جرح قرار گرفتند! شاید به همین دلیل باشد که برخی معتقدند آنچه روز پنجشنبه گذشته در مسیر استقبال حسن روحانی اتفاق افتاد، به نوعی انتقام آن نماینده باشد. البته این گمانه‌زنی که طی 2 روز گذشته بشدت تقویت و گسترده شده زمانی می‌تواند رنگ غیرواقعی به خود گیرد که آقای رئیس‌جمهور، همانند ماجرای درگیری آن نماینده، این بار نیز دستور تشکیل کمیته ویژه برای بررسی حمله اراذل و اوباش به دانشجویان شیرازی را صادر کند!
نظرات بینندگان