کد خبر: ۶۹۰۳۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
شیرازه گزارش می دهد:

نگاهی به وضعیت 4 عامل تاثیرگذار بر فجر شهید سپاسی

تیم فجر سپاسی علی رغم هدف گذاری ابتدای فصل، نتوانست به مسابقات لیگ برتر صعود نماید.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، تیم فجر شهید سپاسی که در ابتدای فصل مسابقات لیگ یک، مبنای سیاست گذاری خود را صعود به لیگ برتر فوتبال کشور اعلام کرده بود، در نهایت به عدم سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال کشور بسنده کرد.

باشگاه فجر شهید سپاسی با حمایت سپاه فجر استان روانه مسابقات لیگ یک کشور شد و در همان ابتدا سردار غلامحسین غیب پرور گفت: تیم فجر هرچه سریع تر باید به لیگ برتر برگردد.

سخنان وی در جمع بازیکنان و کادر فنی، نشان از یک عزم جدی بود برای صعود. سپاه فارس تمام هزینه را تقبل کرد، حقوق بازیکنان پرداخت شد، تیم از ابتدا تا انتهای فصل مورد حمایت همه جانبه رسانه های ورزشی استان و تماشاگران فهیم شیرازی قرار گرفت و بدون کوچکترین حاشیه ای در مسابقات حضور پیدا کرد. گویی همه چیز آماده و مهیا بود.

ولی به راستی چه اتفاقی افتاد که تیم فجر در نهایت به جای صعود به لیگ برتر، در هفته های پایانی تمام فکر و ذکرش معطوف شد به فرار از سقوط به لیگ دو؟!


«بازیکنان»

در ابتدای فصل کلانتری سرمربی تیم اعلام کرد که تمام بازیکنان مورد نظرش جذب شده اند و در تعطیلات نیم فصل نیز بازیکنان دیگری طبق نظر سرمربی در جهت رفع نقاط ضعف به تیم فجر اضافه شده اند.

تیم فجر از لحاظ بازیکن و مهره فنی جز بهترین تیم های لیگ یک به شمار می رفت. داشتن بازیکنان جوان و در عین حال باتجربه ای مانند حمید جوکار، شهرام گودرزی، آرمان رمضانی، رامتین سلیمان زاده، فرشید اسماعیلی، مهرداد کریمیان، صالح خلیل آزاد و ... که همگی سابقه حضور در لیگ برتر را نیز دارند، آرزوی هر تیم لیگ یکی بود.


«کادر فنی»

به نظر می رسید کادر فنی تیم فجر با حضور کلانتری - سرمربی و بهرام شفیعی - کمک مربی، دارای وزن ایده آلی برای هدایت تیم به سمت لیگ برتر نبود. کلانتری همیشه بعنوان یک تمرین دهنده خوب، شناخته می شود و سابقه وی نشان داده که به عنوان کمک مربی بسیار تاثیرگذار است ولی به عنوان سرمربی گاه در مدیریت و ارنج تیم با مشکل مواجه است. از طرفی بهرام شفیعی تجربه چندانی در مربیگری و حضور در مسابقات برتر کشور نداشت و در روزهای سخت نتوانست کمک زیادی به کادر فنی کند. متاسفانه این اشکالات باعث شد تا  کادر فنی فجر که از لحاظ بازیکن و مهره بسیار غنی بود، نتواند از پتانسیل بالای بازیکنان لیگ برتری خود نهایت استفاده را ببرد.


«مدیریت باشگاه»

مسئله مهم دیگری که در طول مسابقات لیگ دسته یک، دغدغه خاطر تمامی کارشناسان و اصحاب رسانه در استان فارس بود و همیشه از آن انتقاد می شد، عدم حضور مدیر عامل باشگاه فجر شهید سپاسی در مجموعه باشگاه بود. در واقع سرهنگ سهراب قنبری همان طور که در کنفرانس های مطبوعاتی نیز اشاره کرده بود، علاوه بر باشگاه فجر دارای مسئولیت مهم دیگری نیز بود که همین موضوع وی را از مجموعه باشگاه دور می ساخت.

در حالی که برای صعود به لیگ برتر باید شبانه روز کار کرد، وقت گذاشت و ساماندهی کرد. نمی توان از مدیری که غالبا در ماموریت به سر می برد و در مجموعه باشگاه حضور فیزیکی ندارد، توقع داشت تا شرایط را به گونه ای فراهم سازد تا تیم بدون دغدغه بتواند به لیگ برتر صعود کند.


«مسئولان استانی»

گلایه های هفتگی عوامل باشگاه اعم از مدیر عامل یا سرمربی از عدم همکاری و پشتیبانی مسئولین استان از این باشگاه عادتی تلخ بود. کار به جایی رسید که در برخی اخبار از لحظه شماری برخی مدیران برای سقوط فجر نیز منتشر شد و این به قولی «نوبر» بود!

این که حال و روز استان فارس برای حمایت از یک تیم ورزشی این چنین است قصه هفتاد من کاغذی است که غصه آن زمانی بیشتر می شود که به وضعیت تیم داری سایر کلان شهرهای کشور نگاه می کنیم. وقتی باشگاهی به نام یک شهر و استان شناخته می شود همه مردم و مسئولین پای کار هستند تا بتوانند برای آن سنگ تمام بگذراند، اما در فارس...


امسال چه باید کرد؟

با این اوصاف به نظر می رسد که بهترین فرصت برای بازگشت تیم فجر سپاسی به لیگ برتر از دست رفت، به گونه ای که فجر می توانست با 22 بازی به لیگ برتر صعود کند، اما حال و با توجه به شرایط جدید لیگ یک در سال آینده، هر تیم باید 38 بازی انجام دهد! یعنی سختی کار دو چندان شده است.

با این شرایط، می توان آینده درخشانی را برای تیم فجر متصور بود؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فوتبالدوست شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
بنظر میرسه دوعامل اصلی نتیجه نگرفتن تیم فجر برمیگرده به مدیریت و کادرفنی باشگاه
وگرنه از لحاظ بازیکن هیچ مشکل وجود نداشت و مشکل عدم حمایت از طرف مسؤلین استانی, چیز تازه ای نیست
کادر فنی وقتی نمیتونه با این همه بازیکن لیگ برتری نتیجه بگیره, دیگه چه بهانه ای داره
مدیریت باشگاه هم که هیچ وقت حضور نداشت
مدیرعامل های دیگه رو ببینیدکه واسه تیمشون چه کارایی که میکنن. اما مدیر ما که اصلا حضور نداشت تا بتونه کاری کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
بنظر شما امسال چه باید کرد؟
اصلا میشه کاری کرد؟
با این مربی و مدیر هیچ کاری نمیشه کرد!
از سردار غیب پرور که همیشه به تیم فجر لطف داشته تقاضا داریم فکری بحال این وضعیت تیم فجر بکنه
واقعا ارزش فجرسپاسی اینه که واسه نرفتن ب لیگ ۲ تلاش کنه؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
بنظر شما امسال چه باید کرد؟
اصلا میشه کاری کرد؟
با این مربی و مدیر هیچ کاری نمیشه کرد!
از سردار غیب پرور که همیشه به تیم فجر لطف داشته تقاضا داریم فکری بحال این وضعیت تیم فجر بکنه
واقعا ارزش فجرسپاسی اینه که واسه نرفتن ب لیگ ۲ تلاش کنه؟؟
فجر
بله میشه کاری کرد، خوب هم میشه، فقط باید از همین الان شروع کرد. کادر فنی قوی روی تیم گذاشت و با مدیریت قوی کار رو شروع کرد
ورزشگاه میانرود
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
از دوستان سایت شیرازه ممنونم که به مشکلات تیم شهرمون میپردازن، ایشالا که فجر امسال با کادر فنی قویتر به لیگ صعود کنه، استان فارس با این عظمت زشته که یه تیم تو لیگ برتر نداره!
اما در این کامنت میخوام از عزیزان سایت شیرازه و سایر خبرنگاران ورزشی تقاضا کنم که پیگیر مشکلات ساخت ورزشگاه میانرود شیراز باشن. من جوون 18ساله بخدا حسرت یه ورزشگاه خوب رو تو شیراز دارم. الان 20ساله هنوز این استادیوم ساخته نشده! برای شیراز زشته که ورزشگاه قدیمی حافظیه بار فوتبال یه استان بزرگ رو بدوش بکشه! سالی که بازیهای فجر تو زمین دستغیب برگزار شد بخدا آبروی شیراز و فوتبالش بالا و پایین میشد. الان اصفهانیا انقدر پیگیری کردن که نقش جهانو دادن شرکت سپاهان تا براشون تکمیل کنه و همین امسال به بهره برداری میرسه. اما ما شیرازیا متاسفانه پیگیر نیستیم... بخدا هفته ای نبود که تو برنامه نود گزارشی در مورد ورزشگاه نقش جهان اصفهان پخش نشه.ما چیمون از اصفهانیا کمتره؟؟؟ خواهشا ورزشگاه میانرود رو پیگیری کنید شاید یه فرجی بشه... ممنون از سایت خوبتون
مدیر سایت
مدیر سایت
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام
موضوع راه اندازی ورزشگاه میانرود در قالب مصاحبه، خبر و گزارش بارها در دستور کار شیرازه قرار گرفته است.
به آرشیو سایت مراجعه کنید.
چه فرقی داره
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سلام واقعا متاسفم که شما بعنوان یک عضو رسانه اطلاعاتی به مخاطب میدهید که کاملا اشتباه است فقط اینو بگم که به یکی از بازیکنان فجر تماس بگیرید وبپرسید که چند در صد از قراردادشان را تا الان گرفته اند .شما پیش خدا مسئولید