کد خبر: ۶۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

آغاز طرح توسعه حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع)

مدیر فرهنگی امام‌زاده علی‌بن‌حمزه(ع) از آغاز اجرای طرح توسعه حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) در شهر شیراز با اعتبار اولیه ۳۰میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن ذوالانوارآغاز طرح توسعه حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) در حاشیه افتتاح مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به آغاز طرح توسعه حرم مطهر علی‌‌بن حمزه(ع) اظهار داشت: مراحل اجرای مقدماتی این طرح با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه سه شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجهیز کارگاه صورت گرفته است، افزود: در این طرح اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز مشارکت می‌کند و بر اساس طرح آن، خیابان ضلع جنوبی حرم مطهر به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

مدیر فرهنگی امام‌زاده علی‌بن حمزه(ع) با اعلام اینکه با تبدیل خیابان ضلع جنوبی حرم مطهر و ضلع شمالی پل علی‌بن حمزه(ع) به پیاده‌راه این مکان به یک مجتمع کامل زیارتی با امکانات رفاهی مناسب تبدیل می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی شهرداری شیراز برای تکمیل این طرح و ایجاد خیابان جایگزین در ضلع جنوبی حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) در مدت سه سال است.

وی با اشاره به ساخت مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) در مجاورت این حرم مطهر توسط نیک‌اندیش استهباناتی مقیم شیراز مرحوم خوبیار شاهسونی گفت: این مسجد با اعتباری افزون بر یک‌میلیارد ریال توسط وارثان این نیک‌اندیش تکمیل و افتتاح شده است.

حجت‌الاسلام ذو‌الانوار وجود مساجد نسبت به جمعیت مناطق در بافت قدیمی شیراز را مناسب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: امروز مشکل شهر شیراز کمبود مساجد در بافت جدید است که در شهرسازی‌ها باید به این موضوع توجه ویژه شده و ساخت مساجد در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: دولت نیز باید با برنامه‌ریزی شرایط مناسب و تسهیلات لازم را برای مشارکت نیک‌اندیشان در ساخت مساجد فراهم آورد تا با توجه به جمعیت ساکن در بافت‌های جدید مساجد نیز ساخته شود.

امام جماعت امام‌زاده علی‌بن حمزه(ع) مسجد ساختن را از برکات دانست و خاطرنشان کرد: براساس آیه قرآن مسجدی که پایه و اساس آن بر تقوا باشد مردان مطهر و پاک را پروش می‌دهد که در جامعه پاک بودن را اشاعه می‌دهند.

به گزارش تسنیم، آرامگاه علی‌بن حمزه‌بن موسی الکاظم(ع) یکی از بناهای تاریخی و مذهبی شهر شیراز است که در خیابان حافظ و نزدیک رودخانه خشک قرار گرفته است. آرامگاه علی‌بن حمزه(ع) در دورهٔ دیلمیان و به‌دست امیر عضدالدوله دیلمی ساخته شده و در دوره تیموریان بخش‌هایی از آن مرمت شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان