کد خبر: ۶۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

ارائه تکنولوژی بسیار پیشرفته به ایران با اجرای نیروگاه لامرد

مدیر خاورمیانه شرکت شانگهای الکتریک چین گفت:‌ امیدواریم با اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد در کلاس F تکنولوژی بسیار بالایی را به کشور ایران و مردم لامرد ارائه کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از لامرود،  ژان کو هی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پیشرفته ترین نیروگاه کشور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: اجرای این طرح کمک خواهد کرد تا ما به اهدافی که شرکت برای خود ترسیم نموده دست یابیم و همچنین به دنبال حضور بیشتر در این صنعت در کشور ایران هستیم.

 مدیر خاورمیانه شرکت شانگهای الکتریک در این مراسم با ابراز خوشنودی از حضور در جمع صمیمی مسئولین و مردم لامرد گفت: تاسیس این نیروگاه در ادامه اهداف شانگهای الکتریک برای فعالیت در سطح خاورمیانه است. 

همچنین مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد نیز در این مراسم اظهار داشت: تمام شرایط اجرای نیروگاه لامرد مهیا گردیده و هیچ مانعی برای اجرایی شدن این نیروگاه وجود ندارد.



مهندس همتی افزود: این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی و از کلاس اِف است که برای اولین بار در کشور ساخته می شود و راندمان کاری نیروگاه نیز رقم 58 درصد است که در کشور ایران بالاترین راندمان را داراست.

وی با بیان اینکه قدرت تولید نیروگاه 930 مگاوات برق خواهد بود، گفت:‌ این میزان برق علاوه بر تامین مصرف مورد نیاز فاز اول مجتمع تولید آلومینیوم جنوب، جهت مصارف دیگری همچون تامین برق صنایع دیگر منطقه ویژه اقتصادی لامرد از جمله جی تی ال و کارخانه منیزیوم و همچنین تزریق به شبکه توزیع برق منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: پیمانکار این نیروگاه، شرکت شانگهای الکتریک کشور چین است که از بزرگترین و معتبرترین سازندگان نیروگاه در کشور چین و جهان به شمار می رود. 

همتی یادآور شد: در زمان ساخت نیروگاه 400 نفر به کار گرفته خواهند شد و این طرح در زمان بهره برداری نیز 200 نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

شایان ذکر است طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اولین واحد تولید برق این نیروگاه از اوایل سال 96 کار خود را آغاز خواهد کرد و واحد بخار آن نیز از تابستان سال 97 وارد مدار خواهد شد.

 


نظرات بینندگان