کد خبر: ۶۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

اختصاص 500 میلیون تومان برای اجرای تله‌کابین در دو نقطه از شیراز

شهردار شیراز از اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح مطالعاتی تله‌کابین در این شهر خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، علیرضا پاک‌فطرت در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی تله‌کابین در شهر شیراز اختصاص یافت اظهار داشت: شهرداری شیراز باید مطالعات اجرای طرح تله‌کابین در دو منطقه گهواره دید و پارک 580 هکتاری در شیراز را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: شهرداری در مورد مطالعه دو اولویتی که شورای شهر در نظر گرفته است باید ضمن انجام مهندسی ارزشی، ظرفیت‌های بالقوه اجرای تله‌کابین را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد تا سرمایه‌گذار بتواند به این بحث ورود کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری مطالعات اولیه طرح تله‌کابین را در اختیار ندارد خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در اجرای طرح تله‌کابین شورای شهر باید مشخص کند کدام حوزه شهرداری این کار را انجام دهد.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه اجرای تله‌کابین برای شهرداری شیراز مقرون به صرفه نیست عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که به دلیل اینکه معاونت اقتصادی باید در جذب سرمایه‌گذار در این خصوص انجام وظیفه کند بهتر است طرح مطالعاتی اجرای تله‌کابین نیز توسط این معاونت انجام شود.

زین‌العابدین عرب، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، در این زمینه اظهار داشت: برای طرح تله‌کابین در سال 1392 ردیف بودجه مشخص شده و در سال 1393 به شهرداری شیراز تکلیف شده که برای اجرای آن سرمایه‌گذار جذب کند.

وی افزود: شهردار شیراز نظر مساعدی در خصوص اجرای تله‌کابین در شیراز ندارد بنابراین اجرای آن در این شهر امکان‌پذیر نیست.

بهرام پارسایی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این جلسه در مورد اجرای تله‌کابین در شیراز اظهار داشت: مجموعه فولادکف تنها تله‌کابین موجود در جنوب کشور است اما استقبال چندانی از آن نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تله‌کابین یک جاذبه گردشگری است گفت: در این زمینه باید با ارائه بسته‌های تشویقی اجرای تله‌کابین را در اختیار بخش خصوصی قرار داد چراکه اگر قرار باشد شهرداری آن را اجرا کند در مباحث مرتبط با درآمدزایی به نتیجه نمی‌‌رسد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه گردشگری در سطح کشور، استان و شهر شیراز شعار تمام مسئولان است متأسفانه یک معاونت گردشگری در شهرداری شیراز وجود ندارد.

پارسایی تصریح کرد: بنده از شهردار شیراز می‌خواهم که تشکیل و راه‌اندازی معاونت گردشگری در شهرداری این شهر را پیگیری کند.

غلامعلی ترابی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این زمینه اظهار داشت: اگر اعتقاد داریم که شهر شیراز باید به یک شهر گردشگری تبدیل شود به طور حتم باید زیرساخت‌های گردشگری آن نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه تله‌کابین یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر است افزود: تمام اعضای شورای شهرشیراز درمورد ظرفیت اجرای تله‌کابین در شهر شیراز اتفاق نظر دارند اما نکته مهم این است که در این زمینه باید حوزه‌ای که قرار است متولی اجرا و انجام مطالعات تله‌کابین باشد مشخص شود.

اجرای تله‌کابین در شهر شیراز در گذشته با اولویت‌بندی گهواره دید و پارک 580 هکتاری در شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید که در نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز بنا شد شهرداری شیراز ظرف مدت دو هفته متولی اجرای طرح مطالعاتی تله‌کابین در شیراز به صورت هم‌زمان در گهواره دید و پارک 580 هکتاری شیراز را به شورای شهر معرفی کند.

در ادامه این جلسه از پدر شهیدان اعتمادی، ملایمی و تعدادی از معلمان برگزیده شهر شیراز، پروفسور خدادوست، متخصص و جراح چشم‌پزشکی برگزیده جهان و پروفسور سید علی ملک‌‌حسینی، متخصص و جراح برگزیده پیوند کبد در جهان تجلیل شد.
نظرات بینندگان