کد خبر: ۶۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
راننده تاکسی علی مطهری:

حدود 200 نفر جلوی فرودگاه بودند/ گفتند خسارت ماشینت را از مهاجمان بگیر

سعید باغبانی، راننده تاکسی فرودگاه شیراز است که براساس نوبت دهی تاکسیرانی، قرعه رساندن مطهری به مقصد، به نام وی افتاد.
راننده تاکسی شیرازی علی مطهری سکوتش را شکست/ تاکسی هنوز در تعمیرگاه استشیرازه: به گزارش روزنامه ایران؛ تا امروز که نزدیک به دو ماه از حادثه حمله به علی مطهری می‌گذرد، هنوز تاکسی حامل وی به تعمیر نیاز دارد، آن هم خودرو صفر کیلومتر که تنها سه روز برای راننده‌اش کار کرده بود. روایت راننده علی مطهری از حادثه را می‌خوانید.

چه ساعتی مطهری را سوار کردید؟
حدوداً ساعت چهار عصر بود که آقای مطهری را سوار کردم. در فرودگاه، وقتی نوبت ما می‌شود، هر جا که می‌گویند باید برویم و کاری ندارند که مسیر خوب است یا بد. شانس ما هم این بنده خدا بود. من حتی از قبل هم شناخت چندانی از ایشان نداشتم.

تجمع‌کنندگان علیه مطهری در فرودگاه چند نفر بودند؟
جلو در ترمینال فرودگاه شلوغ بود و نزدیک به 100 تا 200 نفر تجمع کرده بودند. البته در آن وضعیت نمی‌توانستم دقیق بشمارم. چماق نداشتند، فقط موتور سنگین داشتند و سنگ و آجر هم با خودشان آورده بودند. در فرودگاه خبری نبود. وقتی به در اصلی فرودگاه رسیدیم، شعار دادن‌ها شروع شد و به ما حمله کردند، شیشه‌های ماشین را شکستند و گاز اسپری به صورت ما پاشیدند. مجبور بودیم، فرار کنیم. اگر می‌ایستادیم، تکه پاره مان می‌کردند.

تعقیب و گریز چقدر طول کشید؟
حدود 20 دقیقه در حال فرار بودیم و مهاجمان هم ما را تعقیب می‌کردند. در دو جا، راه ما را بستند که یک مورد آن، همان جلو در اصلی فرودگاه بود. در طول مسیر از اسپری فلفل استفاده می‌کردند.

به کدام کلانتری رفتید؟
رفتیم کلانتری 20 گلسرخ. چون از قبل با پلیس 110 هماهنگ کرده بودیم، تا رسیدیم، در پاسگاه را بازکردند و ما رفتیم داخل. ساعت 5 و نیم یا 6 به پاسگاه رسیدیم و تا بعد از ساعت 8 در پاسگاه بودیم.

وضعیت مهاجمان بیرون کلانتری چگونه بود؟
حدود سه ساعت در پاسگاه بودیم. در این مدت، آن افراد هم مقابل ساختمان پاسگاه بودند و شعار می‌دادند. من داخل کلانتری بودم و خیلی از بیرون خبر نداشتم. نشنیدم چه توهین‌هایی به آقای مطهری کردند.

مسئولان استانی که به کلانتری آمدند، با شما هم صحبت کردند؟
در کمتر از نیم ساعت اول ورودمان به پاسگاه، مسئولان استانی هم آمدند. از جمله آنان، معاون آقای استاندار - آقای احمدی‌زاده – بود که به من قول داد خسارت تاکسی را پرداخت می‌کنند و آسیب‌های وارد شده به خودرو را جبران می‌کنند.

برآورد خسارت چقدر بود؟
نزدیک به سه میلیون تومان خسارت وارد شد، این غیر از افت قیمت خودرو است. چون من این تاکسی را صفر تحویل گرفتم.

پیگیری کرده‌اید؟
همه روزنامه‌ها هم نوشتند که خسارت راننده تاکسی پرداخت شد، اما به وعده‌های خود عمل نکردند. می‌گویند برو از مهاجمان شکایت کن؛ بعد از حکم، خسارت را از همان مهاجمان بگیر.

الان می‌توانید از تاکسی استفاده کنید؟
تاکسی در تعمیرگاه است.
نظرات بینندگان