کد خبر: ۶۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

نگرانی رهبر انقلاب از مذاکره با آمریکا + فیلم

طی گزارش ویدئویی دلایل نگرانی رهبر معظم انقلاب به مذاکرات با آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم،"من البتّه هیچ‌وقت نسبت به مذاکره‌ی با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب یک توهّم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم. نه از باب یک حالا اگر یک روزی ــ ما که در آن روز قاعدتاً نخواهیم بود ــ شماها ان‌شاءالله در جریان حوادث و جزئیّات و یادداشت‌ها و نوشته‌های این روزها قرار بگیرید، خواهید دید که این تجربه‌ ما از کجا حاصل شده؛ تجربه کردیم. لکن با وجود اینکه من خوش‌بین نبودم به مذاکره‌ی با آمریکا، با این مذاکرات موردی، مخالفت نکردم، موافقت کردم؛ از مذاکره‌کنندگان هم با همه‌ وجود حمایت کردم، الان هم حمایت می‌کنم.

از رسیدن به یک توافقی که منافع ملّت ایران را تأمین کند و عزّت ملّت ایران را حفظ کند، صددرصد من حمایت میکنم و استقبال میکنم؛ این را همه بدانند. اگر کسی بگوید که ما مثلاً با توافق یا با رسیدن به یک نقطه مخالفیم، نه، خلاف حق و خلاف واقع گفته است. اگر یک توافقی انجام بگیرد که این توافق توافقی باشد که منافع ملّت را، منافع کشور را تأمین بکند، بنده کاملاً با آن موافقت خواهم کرد.

البتّه این را هم ما گفتیم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است ــ که این حرف را آمریکایی‌ها هم میزنند ــ این فرمول، فرمول درستی است؛ توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود [بهتر است]، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی."؛ بندهای بالا فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با عدم اعتماد به آمریکا و عدم خوش‌بینی به مذاکرات با آمریکا است که در گزارش ویدئویی زیر به دلایل نگرانی رهبر معظم انقلاب به مذاکرات با آمریکا می‌پردازد.


نظرات بینندگان