کد خبر: ۶۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

«کوه‌گرم» جهرم منطقه حفاظت شده می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان فارس از تبدیل منطقه شکار ممنوع کوه‌گرم جهرم و دره‌باغ بوانات به منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: این امر در مراحل نهایی است که پس از تصویب در شورای عالی سازمان محیط زیست این مناطق به منطقه حفاظت شده تبدیل می‌شود.
به گزارش شیرازه به نق«کوه‌گرم» جهرم منطقه حفاظت شده می‌شودل از تسنیم، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع "‌کوه‌گرم"‌ جهرم، "‌دره‌باغ" بوانات و منطقه "‌فیروزبرم" سپیدان به منطقه حفاظت شده تبدیل می‌شود، مراحل تبدیل این مناطق در دست بررسی است و پس از تصویب و تأیید در شورای عالی سازمان محیط زیست به مناطق حفاظت شده تبدیل می‌شوند.

وی گفت: هر منطقه زیستی که ظرفیت تبدیل به منطقه حفاظت شده را داشته باشد، پس از ظرفیت‌سنجی و کسب مجوزهای لازم استانی برای تأیید نهایی به شورای عالی سازمان محیط زیست فرستاده می‌شود و پس از تائید نهایی به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین می‌شود.

ابراهیمی کارنامی افزود: برای تبدیل شدن به منطقه حفاظت شده نیاز نیست که منطقه شکار ممنوع باشد، به طور مثال منطقه "فیروزبرم" سپیدان منطقه شکار ممنوع نیست اما به دلیل ظرفیت ویژه تبدیل به منطقه حفاظت شده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان فارس به دلیل مشکلات کم آبی و خشکسالی تامین آب و علوفه برای حیات وحش با مشکل روبه‌رو است و محیط زیست اقدام به ساخت منابع ذخیره آب کرده است.

وی با بیان این‌که در برخی مناطق کویری مانند یزد از آب‌انبار برای نگه‌داشت آب استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اگر وضعیت خشکسالی در استان فارس به همین شکل باشد احتمال اینکه این شیوه در استان فارس اجرا شود، زیاد است.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: در سایت میانکتل و منطقه بهرام گور مشکل تامین علوفه وجود دارد و به همین دلیل برای این مناطق علوفه ذخیره شده است و در فواصل زمانی معین در منطقه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان