کد خبر: ۶۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

سطح آب های فارس 7 متر دیگر افت کرد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: در ۱۱ سال گذشته میانگین افت سطح آب در دشت‌های استان بیش از ۷ متر بوده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان فارس، حسین صالح جهرمی با اشاره به افت سطح آب در دشت‌های این استان اظهار داشت: طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در حوزه معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران برای تعادل آبخوان‌ها یا سفره‌ها در میزان تغذیه و برداشت آب در قالب 15 پروژه تعریف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی تمام چاه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است، گفت: در این راستا همچنین طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی برای مدیریت مصرف منابع موجود انجام و فعالیت گروه‌های گشت و بازرسی برای جلوگیری از تخلفات آبی همچون حفر چاه‌های جدید و تقلیل منصوبات نیز اجرا می‌شود.

صالح جهرمی با اشاره به پلمپ چاه‌های غیرمجاز که دارای احکام قضایی هستند، خاطرنشان کرد: در استان فارس حدود 70 هزار حلقه چاه پروانه‌دار و 20 هزار‌حلقه چاه غیرمجاز در حال بهره‌برداری است که در مجموع حدود  90 هزار حلقه چاه با برداشت بالغ بر هفت میلیارد مترمکعب آب در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون تعداد 11 هزار حلقه چاه به کنتورهای حجمی هوشمند تجهیز و حدود یک‌هزارحلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شده است بیان کرد: بارش‌های نامناسب در سال گذشته و استمرار خشکسالی‌ها در سال‌های اخیر سبب خشکیدن کامل آبخوان و از بین رفتن آب سفره‌های زیرزمینی شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان