کد خبر: ۶۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

باغ های خصوصی در شیراز خریداری می شود

شهرداری شیراز تاکنون 250 هکتار از باغ‌های اختصاصی مردم را برای تولید هوای پاک شهری خریداری کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رمضان امینی معاون اجرایی شهردار شیراز دیشب در آیین پایانی نخستین جشنواره برترین فضای سبز خانگی  هوای پاک شهریکلان‌شهر شیراز اظهار داشت: گسترش شهر به‌صورت طولی، آلودگی‌های ناشی از سوخت کارخانه‌ها و خودروها و بروز پدیده ریزگردها ما را ناگزیر می‌کند که برای مقابله با این تهدیدهای زیست‌محیطی فضای سبز خود را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث زمین محدودیت داریم، خاطرنشان کرد: افزون‌بر تلاش‌های شهرداری، گسترش فضای سبز در محیط‌های خانگی شیراز یکی از راه‌های مهم مقابله با آلودگی هواست.

امینی ادامه داد: این جشنواره نشان داد که بسیاری از خلاقیت‌های شهروندان برای ما ناشناخته است؛ به‌گونه‌ای که جوان‌ترین شرکت‌کننده این برنامه توانسته است در کمترین فضای خانگی بیشترین سبزینگی را ایجاد کند.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز نیز در این آیین با اشاره به شمار حاضران، اظهار کرد: این حضور نشان از توجه شهروندان شیرازی به فضای سبز شهری دارد و مشارکت شهروندان در این مقوله یک نیاز و ضرورت است.

مجتبی معطری افزود: اعتقاد ما بر این است که بدون همراهی شهروندان ایجاد، حفظ و گسترش فضای سبز میسر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اهداف این جشنواره که پی‌گیری و برگزاری آن 9 ماه به طول انجامید، بر سه محور اصلی ارتقای انگیزه شهروندان، شناسایی افراد خلاق و تشویق آن‌ها و ایجاد بستر مشارکت شهروندان در مدیریت فضای سبز شهری استوار بوده است.

معطریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حاشیه شهر تاکنون 2 هزار و 650 هکتار کمربند سبز احداث و با توجه به وضعیت اقلیمی به علوفه‌های خشک تبدیل‌شده که با کوچک‌ترین جرقه دچار آتش‌سوزی می‌شود و از شهروندان درخواست داریم با رعایت مسائل ایمنی در زمان حضور در کمربند سبز و نیز حفاظت از آن، این سرمایه را بهتر از پیش، به نسل بعد تحویل دهند.

دبیر این جشنواره نیز بیان کرد: نخستین جشنواره برترین فضای سبز خانگی کلان‌شهر شیراز در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

محمدقاسم اوجی یادآور شد: 97 نفر با 126 طرح در این جشنواره شرکت کردند و 26 نفر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان