کد خبر: ۶۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 17 اردیبهشت 94

قصه کش دار تاکسی حامل علی مطهری!/ بیشترین جرم ارتکابی در فارس چیست؟

صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع فرهنگیان تیتر یک امروز اکثر روزنامه‌های استان است.

شمالی ها به جای شیراز جشن می گیرند/ بیشترین جرم ارتکابی در فارس چیست؟به گزارش شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی شیرازه به بررسی روزنامه‌های امروز استان پرداخته است که به علاقه‌مندان تقدیم می‌شود؛

شمالی ها به جای شیراز جشن می گیرند/ بیشترین جرم ارتکابی در فارس چیست؟ وفات حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی را به عنوان تیتر یک خود برگزیده است. ایشان از اعضای جامعه روحانیت شیراز و از فعالان در عرصه‌های مختلف در شیراز بودند. ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب از پیشتازان عرصه های مختلف دینی و فرهنگی در سطح شیراز بودند. ایشان در سال 1308 در شیراز به دنیا آمدند. روحشان قرین رحمت الهی

سفر وزیر گردشگری کرواسی به شیراز دیگر عنوان این صفحه است. وی در جریان سفر یک روزه خود گفته: «شیراز مقصد جدید گردشگران کرواسی می‌شود». اما همین قدر که در این روزها مسئولان در تلاش‌اند که توریست جذب کنند، همان قدر از داشته‌های استان غافل‌اند تا آنجا که قرار است جشنواره بهارنارنج را شمالی‌ها برگزار کنند آن‌هم بعد از ماجرای ثبت فالوده‌ی شیرازی به نام کرمانی‌ها. این خبر با واکنش‌های متعددی مواجه شده و خیلی‌ها شورای شهر را در این زمینه مسئول می‌دانند و معتقدند شورا کُند است و چابکی لازم را ندارد. این مطلب هم در صفحه اول تیتر شده است.

رییس کل دادگستری فارس گفته: «بیشترین جرایم ارتکابی در شیراز مربوط به مواد مخدر است». به گفته القاصی‌مهر، بعد از قاچاق مواد، قتل و ضرب‌وشتم از جرایمی است که بیشترین سهم را در فارس به خود اختصاص داده است. این خبر در کنار خبری با تیتر «بخشش قاتل پای چوبه دار» در صفحه اول چاپ شده است. بررسی صفحه حواث این روزنامه هم موید صحبت‌های القاصی‌مهر است. این صفحه پرشده از خبر کشف مواد، قتل، طلاق و...

«درد حرف نیست، درد نام دیگر من است» عنوان گزارش مفصل این روزنامه به مناسبت 18 اردیبهشت روز بیماری‌های خاص است. در این گزارش نویسنده به صورت موردی به سراغ افرادی رفته که هر کدام از بیماری خاصی رنج می‌برند و پای درد دلشان نشسته و مشکلاتشان را بازگو کرده است. امیدواریم این درددل‌ها به گوش مسئولین برسد.

شمالی ها به جای شیراز جشن می گیرند/ بیشترین جرم ارتکابی در فارس چیست؟ بیانات دیروز رهبر انقلاب را تیتر یک خود کرده و آورده: «موافق مذاکره زیر شبح تهدید نیستیم». صحبت‌هایی که رهبر انقلاب در دیدار خود با مسئولان آموزش و پرورش و معلمان ایراد کرده‌اند و حاوی مطالبی بسیار مهم خطاب به تیم مذاکره کننده است.

«اختصاص 10 میلیون مترمکعب آب به احیای دریاچه پریشان» در کنار عکسی از زمان حیات این دریاچه در صفحه اول چاپ شده. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان این خبر گفته: از آب سد نرگسی برای احیای این دریاچه استفاده خواهیم کرد.

دیروز و امروز شاهد معرفی و بزرگداشت شخصیت‌های استان در صفحه اول این روزنامه هستیم. این مطلب و بسیاری از مطالب داخلی کپی برداری از تعدادی سایت خبری محدود است که از پرداختن به این مطالب می‌گذریم.

شمالی ها به جای شیراز جشن می گیرند/ بیشترین جرم ارتکابی در فارس چیست؟ هم بیانات رهبر انقلاب را تیتر یک خود کرده اما تیتری متفاوت نسبت به سایر روزنامه ها برای خود انتخاب کرده: «مذاکره کنندگان از عظمت ملت ایران دفاع کنند». برگزاری جشنواره بهارنارنج در شمال و سفر وزیر گردشگری کرواسی به شیراز هم از دیگر تیترهای افسانه در صفحه نخست است.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری فارس طی گفت‌وگویی با این روزنامه گفته «خودروی حامل مطهری تعمیر شده است». احمدی زاده ضمن اعلام پرداخت خسارت 30 میلیون ریالی به راننده اظهارات وی را تکذیب کرده است. مصاحبه‌ی راننده‌ی علی مطهری دو روز پیش در همین روزنامه منتشر شد که در آن راننده ادعا کرده بود هنوز ماشین در تعمیرگاه است و هیچ خسارتی دریافت نکرده است.

پروژه چند ساله کمربندی شیراز کماکان در انتظار اعتبارات برای تکمیل است. معاون فرماندار ضمن اعلام نیاز این پروژه به اعتبار 150 میلیارد تومانی گفته تکمیل این پروژه می‌تواند تصادفات را به میزان چشم‌گیری کاهش دهد. گفتنی است این جاده عملا تبدیل به یک خیابان شهری شده چرا که اطراف آن را شهرک‌ها احاطه کرده‌اند.

شمالی ها به جای شیراز جشن می گیرند/ بیشترین جرم ارتکابی در فارس چیست؟ از میان بیانات رهبر انقلاب تیتر زده: «موافق مذاکره زیر شبح تهدید نیستیم». صحبت‌های رییس‌جمهور در جلسه هیئت دولت و سفر وزیر گردشگری کرواسی به فارس هم در صفحه اول تیتر شده است.

«صنعت، خسته از حلوا حلوا گفتن های همیشگی» که تیتر صفحه اول است به بررسی وضعیت صنعت و میزان اشتغالزایی این بخش در کشور پرداخته است. بررسی معضلات این بخش مهم از کشور از دیگر سرفصل‌های این یادداشت است. همچنین از مسئولین و وعده‌های آنها  گلایه کرده و خواستار توجه ویژه به بخش صنعت شده است.

شمالی ها به جای شیراز جشن می گیرند/ بیشترین جرم ارتکابی در فارس چیست؟ که طبق معمول با تیترهای کشوری صفحه اول خود را پر کرده صحبت‌های رهبر انقلاب را تیتر کرده و عکسی هم از ایشان در صفحه اول خود به چاپ رسانده است.

«پراکنش مساجد باید مورد بازنگری قرار گیرد» را آیت الله ایمانی در مراسم تقدیر از خادمان نماز گفته که در صدر تیتر‌های استانی این روزنامه مشهود است.

در بررسی صفحات داخلی اما به تیتر «ورود 5859 گردشگر خارجی به فارس در فروردین ماه» برخوردیم که به نقل از مدیر کل گمرکات استان چاپ شده است. وی با بیان آمار و نوع واردات در اولین ماه سال میزان صادرات استان را قریب 8 میلیون دلار اعلام کرده است.

نظرات بینندگان