کد خبر: ۶۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی در خطبهه های نماز جمعه:

آمریکا بی آبروتر از همیشه محتاج مذاکره با ماست/ تیم مذاکره کننده مراقب باشد هیبت ایران اسلامی لگدکوب نشود

خطیب جمعه شیراز گفت: آمریکا بی‌آبروتر از همیشه و محتاج‌تر از ما به مذاکره است و تیم مذاکره کننده باید بداند که آمریکا نیاز به مذاکره دارد.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز در خطبه‌های این هفته با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران و معلمان گفت: توجه به اشتغال، تولید و نگاه به درون کشور، سرمایه ایرانیان، بازوان پرتوان ایرانی و دانش فنی ایرانیان راه نجات کشور است.

وی افزود: نگاه به بیرون و کمک‌رسانی کسانی که هر لحظه برای دنیای اسلام خواب تازه‌ای می‌بینند، نادرست است. چرا که آنها هیچ‌گاه به سود ما قدمی بر نمی‌دارند و اقدامی انجام نمی‌دهند و باید خودمان به فکر خودمان باشیم.

خطیب جمعه شیراز، با اشاره به تأکیدات رهبرانقلاب برای توجه به معیشت فرهنگیان با وجود همه تنگناهایی که دولت با آنها مواجه است، گفت: ‌مسئولین اجازه ندهند که این قشر عظیم و زحمتکش که عمدتا با تمام مردم ایران در ارتباط هستند، دچار مشکلات معیشیتی باشند که البته این سخن مقام معظم رهبری مورد توجه مسئولان هست.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به مباحث هسته ای گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکرات هسته‌ای لازم است و ایشان اجازه داده‌اند اما مذاکرات زیر سایه تهدید چه معنا دارد.

ایمانی افزود: تیم مذاکره کننده باید توجه داشته باشد که هیبت ایران اسلامی لگدکوب نشود؛ تهدید، تحقیر و تحمیل در مذاکرات بی معناست و نباید تیم مذاکره کننده تحقیر، تهدید، تحریم و عبور از خط قرمزها را پذیرا باشد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بی‌آبروتر از همیشه و محتاج‌تر از ما به مذاکره است و تیم مذاکره کننده باید بداند که آمریکا نیاز به مذاکره دارد و نباید به کشوری که به این مذاکرات محتاج است، باج بدهد.

امام جمعه شیراز به چراغ سبز آمریکا به حمله آل سعود به یمن اشاره و خاطرنشان کرد: آل سعود به یمن تجاوز می‌کند، زن‌ها و بچه‌ها را می‌کشد و بیمارستان‌ها را هدف می‌گیرد و مدارس، بازارها و زیرساخت‌های یمن را مورد هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد و آمریکا از چنین حکومتی دفاع می‌کند و این بی‌آبرویی است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و اسرائیل بار دیگر نقشه‌ای را دنبال می‌کنند که برای دولت عثمانی به وجود آوردند و قصد دارند سوریه، عراق، یمن، مصر، ترکیه و لیبی را تجزیه کنند.

وی با بیان اینکه باید در مقابل دشمن بیدار و هوشیار بود، بیان کرد: اگر دشمن را نشناسید قطعا مشکلات افزون‌تر می‌شود و امروز برای ملت یمن باید دعا کرد که این‌گونه مردانه مقابل بمباران آل سعود که خائن به حرمین شریفین است، ایستادگی می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی افزود: آل سعود بدون هیچ مجوزی به کشور مستقلی حمله کرده است و تمام کشورهای عربی ناظر هستند و حتی غیرت عربی ندارند و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند چرا که همه چیزشان در پناه آمریکا و انگلیس از دست داده‌اند
نظرات بینندگان