کد خبر: ۶۹۲۶۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
«ترین های فارس در 93» مهمان شیرازه:

پرکارترین نماینده فارس: مشکل فارس این است که سیاسیون ثبات رای ندارند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تنها جرم من این است که رک هستم و پشت سر و جلو رو ندارم، گفت: من چوب صداقت و یک‌رنگی‌ام را می‌خورم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دکتر جعفر قادری پرکارترین نماینده فارس در مجلس شورای اسلامی( به انتخاب مخاطبان شیرازه) روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه در دفتر سایت تحلیلی خبری شیرازه حضور یافت. او از شاخصه های نماینده طراز انقلاب اسلامی، وضعیت فعالیت نمایندگان استان در مجلس، استانی شدن انتخابات، هزینه های انتخابات، مسایل اقتصادی استان و کشور با خبرنگاران شیرازه صحبت کرد. شیرازه این گفتگوی تفصیلی را در دو بخش مباحث مربوط به مجلس و مسایل اقتصادی در دو قسمت منتشر می کند که بخش اول آن در ادامه می آید و بخش دوم آن در آینده نزدیک منتشر می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابتدای صحبت های خود را به شیرازه اختصاص داد. وی گفت: دوستان در سایت شیرازه انصافا کار ارزشمندی را انجام می‌دهند و در محورها و موضوعات مختلفی ورود پیدا کرده و بحث‌های چالشی را مطرح می‌کنند که ضمن کمک به نمایندگان و مسئولین، آن‌ها را سر خط می‌آورد. همچنین اگر غفلت‌ها، کوتاهی‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد را بی‌تعارف مطرح می‌کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

جعفر قادری با اذعان به اینکه سعی‌ام بر این است که از ظرفیت فعلی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها استفاده کنم، اظهار کرد: در روز حداقل یکی دو نوبت سایت شیرازه را رصد و مطالب مهم و کلیدی آن‌را مطالعه می‌کنم.

شیرازه در ورود به مسایل حب و بغضی ندارد

وی با بیان اینکه اولین سایتی که در بین سایت‌های استانی باز می‌کنم سایت شیرازه است، گفت: سایت شیرازه درخصوص مسائل مختلف از جنبه‌هایی که موضوعیت و جامعیت دارد بدون حب و بغض ورود پیدا کرده و مسائل را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه ضمن پاسخگویی به سوالات درخصوص شاخص‌های سنجش عملکرد نمایندگان مجلس توضیح داد: تذکراتی که نمایندگان مجلس می‌دهند و یا تعداد دفعاتی که به عنوان مخالف و یا موافق در طرح‌ها و لوایح صحبت می‌کنند از جمله شاخص‌هایی است که می‌توان به وسیله آن عملکرد نمایندگان را سنجید؛ برخی نمایندگان در طول دوره نمایندگی اصلا متقاضی نطق اضطراری 5دقیقه‌ای نمی‌شوند و یا در طرح‌ها و لوایح به عنوان موافق و مخالف نظرات خود را مطرح نمی‌کنند که این نشان‌دهنده عدم استفاده آن‌ها از ظرفیت‌ نمایندگی است.

پرکارترین نماینده فارس: شیرازه در پرداختن به مسایل حب و بغضی ندارد/ به جای استانی شدن، انتخابات مجلس عراق را پیشنهاد کردم/ مشکل فارس این است که سیاسیون ثبات رای ندارند

امضای لوایح و طرح‌ها معیار چندان دقیقی برای فعالیت یک نماینده نیست

قادری با بیان اینکه طبق آمار بیشترین امضاء طرح‌ها را دارم، گفت: شاید امضای لوایح و طرح‌ها معیار چندان دقیقی برای فعالیت یک نماینده نباشد اما به هرحال باید تفاوتی قائل شویم؛ البته گاهی برخی نمایندگان که به صورت چرخشی مسئول ارجاع طرح‌ها هستند، ممکن است برایشان رانتی ایجاد شود که زیر هر طرح یا تذکری که ارجاع می‌شود را امضاء کنند و این را نباید به حساب فعالیت نماینده گذاشت چون اگر بخواهیم به این شکل مقایسه کنیم شاید اعضای هیئت رئیسه بیشترین تعداد امضاء را داشته باشند.

وی تعداد طرح‌هایی که خود نمایندگان ارائه می‌دهند را نکته کلیدی برای مقایسه فعالیت‌ها دانست و افزود: بخش عمده فعالیت‌ نمایندگان برمی‌گردد به طرحی که خودشان تهیه کرده‌اند و معمولا امضای اول را می‌زنند که در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس موجود است.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه به طرح‌هایی که به مجلس ارائه داده اشاره و اظهار کرد: طرح حمایت از بازسازی بافت‌های فرسوده را ارائه دادم که هفته گذشته تبدیل به قانون شد؛ همچنین حدود یک سال است که درگیر طرح بازسازی بافت‌های مجموعه‌های تاریخی فرهنگی هستم که پس از تنظیم چارچوب اولیه، برای گرفتن دیدگاه‌های مختلف آن‌را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردم و سپس در مجلس سراغ افرادی که در این حوزه صاحب‌نظر هستند رفتم و همچنین جلساتی را با دستگاه‌های مربوطه داشتم که این اقدامات بسیار وقت‌گیر است و فعالیت یک نماینده را می‌طلبد درحالی که انعکاس بیرونی هم ندارد.

قادری ضمن اشاره به ارائه طرح انتقال حق بیمه بین صندوق‌های بازنشستگی توضیح داد: فردی که مدتی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح یا مجموعه نفت است و می‌خواهد صندوق بیمه را تغییر دهد با مشکلاتی مواجه می‌شود چون انتقال حق بیمه سازوکار درستی ندارد که باتوجه به این موارد دو سال قبل تبصره‌ 15 بند3 را پیشنهاد کردیم و در مجلس رأی آورد که مشکل برای سال 93 تقریبا حل شد اما اکنون پس از جلسات با وزارتخانه‌ها و مسئولین مربوطه آن‌را به یک طرح جامع تبدیل کردیم.

پرکارترین نماینده فارس: شیرازه در پرداختن به مسایل حب و بغضی ندارد/ به جای استانی شدن، انتخابات مجلس عراق را پیشنهاد کردم/ مشکل فارس این است که سیاسیون ثبات رای ندارند

به جای استانی شدن انتخابات مجلس عراق را پیشنهاد کردم

وی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: بنده با این طرح مخالفت کردم و طرح جایگزینی که مشابه انتخابات مجلس عراق است را پیشنهاد و آن را به مجلس ارائه داده‌ام که ایراد و اشکالات موجود را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ماده 8 قانون رفع موانع تولید درخصوص مطالبات بانکی است، تصریح کرد: این ماده درخصوص تعیین تکلیف 90 هزار میلیارد تومان از مطالبات سیستم بانکی است و مدلی که دولت ارائه داده بود قابل قبول نبود زیرا به بن‌بست می‌خورد و تعیین تکلیف نمی‌شد بنابراین روی این موضوع بسیار وقت گذاشتم و با مطرح کردن گزینه‌های مختلف طی جلساتی با اعضای اتاق بازرگانی فارس، مدیران عامل بانک‌های کشور و مسئولین بانک مرکزی با حدود 40بار کم و زیاد کردن کلمات این ماده توانستم قضیه را حل کنم.

قادری همچنین با اعتقاد بر اینکه لایحه خروج از رکود می‌تواند تحول اقتصادی زیادی در کشور ایجاد کند، گفت: بر اساس ماده 16 این لایحه دولت می‌تواند تمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که موجب صرفه‌جویی در هزینه، زمان و انرژی شود را به بخش غیردولتی بسپارد و از محل صرفه‌جویی پروژه را اجرا نماید که از نمونه‌های آن کاری است که وزارت نفت در گازرسانی به شهرها انجام می‌دهد که منجر به صرفه‌جویی در سوخت می‌شود و یا نصب دوربین‌هایی که نیروی انتظامی و وزارت راه در جاده‌ها قرار می‌دهند را می‌توانند به بخش غیردولتی واگذار کنند و درصدی از تعرفه‌های برگ جریمه را به آن‌ها بدهند.

وی بر رفتن نمایندگان به سمت ارائه طرح‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و انتظاراتی که از نمایندگان وجود دارد این است که در جلسات مختلفی که با مردم ارتباط دارند و مشکلات را می‌بینند به جای فشار آوردن و ریش‌ گرو گذاشتن پیش فلان مسئول که از قانون عدول و مشکلات را موردی حل کنند، سعی کرده گیرهای قانونی را اصلاح نمایند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تصریح اینکه در کل دوره‌های مجلس تعداد بسیار کمی از نمایندگان پیگیر ارائه طرح و رفع گره‌های قانونی هستند، گفت: انتظار داریم رسانه‌ها این مورد که نمایندگان بخشی از وقتشان را برای رفع گیرهای قانونی بگذارند را برجسته‌تر کنند یعنی یک نماینده باید بتواند هم ارتباطات مردمی داشته باشد و هم مشکلات مردم را دسته‌بندی و جمع‌بندی کند که اگر خلاء قانونی یا گیر اجرایی دارد، برطرف شود و در این راستا اگر مدلی جوابگو نبود، مدل‌های دیگری را پیشنهاد دهد.

متاسفانه اگر کسی در فارس کار کند سیبل می شود

قادری در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند شما نماینده لامرد هستید نه نماینده شیراز، تصریح کرد: متاسفانه فضای استان فارس به‌گونه‌ای است که اگر کسی کار کند، سیبل می‌شود و اگر کسی کار نکند دیگران به او کاری ندارند؛ برخی در فضای رسانه‌ها به دنبال این هستند به جای اینکه بگویند چرا ما رشد نکردیم می‌گویند چرا فلان نقطه رشد کرد و متاسفانه این حسادت‌ها و حساسیت‌ها وجود دارد.

لامرد برای فارس مثل عسلویه برای بوشهر است

وی ضمن طرح این سوال که چرا بوشهر نسبت به عسلویه حساس نیست، توضیح داد: اکنون تمام حیات و زندگی بوشهر وابسته به عسلویه است و نقشی که عسلویه برای بوشهر دارد، لامرد برای استان فارس ایفا می‌کند.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه چند مزیت عمده در لامرد است که در هیچکدام از شهرستان‌های فارس نیست، گفت: لامرد کمترین فاصله با دریا را دارد و از طرفی دروازه ورود به اقتصادهای بین‌المللی، حمل و نقل هوایی و زمینی نیست بلکه حمل و نقل دریایی است زیرا کمترین هزینه را دارد.

قادری به مزیت دسترسی لامرد به آب دریا اشاره و اظهار کرد: درحالی که در برخی نقاط فارس 600میلی‌متر بارندگی داریم اما ظرفیتی که برای تامین آب در لامرد وجود دارد در هیچ نقطه فارس نیست زیرا لامرد به دریا وصل است و پروژه‌های آب‌بر باید در کنار دریا باشد.

به گفته وی، لامرد هم خود بزرگ‌ترین ذخایر گاز را دارد و هم در کنار بزرگ‌ترین مخزن گازی دنیا قرار گرفته که این ویژگی‌ها لامرد و مُهر را برجسته کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اجرای برخی پروژه‌های پتروشیمی و صنایع انرژی‌بر در قسمت‌های شمالی و شرقی استان به قیمت گرفتن آب از بخش کشاورزی و خدماتی اجرا شده است، گفت: در جنوب استان فارس بین بخش کشاورزی و صنعت رقابتی بر سر آب وجود ندارد زیرا از فاصله 25کیلومتری می‌توان آب دریا را منتقل کرد و پتانسیل‌های بالقوه زیادی در این منطقه وجود دارد.

قادری با اشاره به اینکه برخی به من ایراد می‌گرفتند که اگر الحاق دریا به فارس از طریق شهرستان دیگری بود آیا بازهم دنبال این قضیه بودید، تصریح کرد: اتصال فارس به دریا از طریق بوشهر ممکن نبود زیرا تمام هستی بوشهر در عسلویه خلاصه می‌شود و یک متر از آن را هم نمی‌توان گرفت بنابراین باید از استان هرمزگان به دریا وصل شد و تنها شهری که با هرمزگان مرز مشترک دارد، لامرد است.

پرکارترین نماینده فارس: شیرازه در پرداختن به مسایل حب و بغضی ندارد/ به جای استانی شدن، انتخابات مجلس عراق را پیشنهاد کردم/ مشکل فارس این است که سیاسیون ثبات رای ندارند

در سال 68 کتاب مزایای دسترسی فارس به خلیج فارس را نوشتم

وی با یادآوری اینکه ایده الحاق فارس به دریا مربوط به سال 1368 است و در آن زمان نماینده نبودم و مسئولیتی هم در استان نداشتم، گفت: در سال 68 که کتاب مزایای دسترسی فارس به خلیج فارس را نوشتم هنوز معادن گاز و نفت عسلویه شناخته شده نبود و بر این باور بودم که اگر فارس می‌خواهد اقتصاد فعالی داشته باشد، باید بخش عمده‌ای از ظرفیت‌هایش را از طریق دریا فراهم کند و بحث حمل و نقل ارزان دریایی را مطرح کردم که پس از کشف گاز، این مزیت هم به مزیت‌های قبلی اضافه شد.

نمی‌خواهم از رانت نمایندگی برای لامرد استفاده کنم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم از رانت نمایندگی برای لامرد استفاده کنم، تصریح کرد: مطمئن باشید اگر تعلق خاطری هم به لامرد نداشتم به عنوان کسی که رشته تخصصی‌اش اقتصاد است بحث الحاق فارس به دریا را دنبال می‌کردم.

قادری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نمایندگان فارس و حتی نمایندگان اصولگرا درخصوص مسائل گوناگون نمی‌توانند تصمیم واحد بگیرند و با هم متحد باشند، گفت: دلیل این اختلاف به تفاوت دیدگاه‌ها برمی‌گردد؛ برخی نمایندگان مسئولیت و رسالت خود را در این می‌بینند که در مدت نمایندگی خود فشار بیاورند افراد و مدیران کلی که با آن‌ها هماهنگ نیستند را تغییر دهند و نیروهای هماهنگ و همراه خود را بگذارند؛ در شهرستان‌هایی که دارای فقط یک نماینده است، در این خصوص نماینده دومی وجود ندارد که بخواهد رقیبش باشد اما در شهری که 4نماینده است و یا درمورد مدیران کل استان 18 نماینده خود را به‌حق می‌دانند و این طبیعی است که اختلاف ایجاد می‌کند.

در انتخاب احمدزاده برای فارس به احمدی نژاد حق می دهم

وی به تجربه‌های دوره‌های گذشته اشاره کرد و با طرح این سوال که چرا باید برای استان فارس یک استاندار کم‌تجربه می‌فرستادند، یادآور شد: در دوره قبل ستادهای انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، نمایندگان مجلس، روحانیون و مجموعه‌های دیگر هرکدام نظری داشتند و وقتی در استانی 20 تا 30 گزینه برای تصدی سمت استاندار معرفی می‌شود، هر گزینه‌ای که انتخاب گردد مجموعه‌ای راضی و بقیه ناراضی می‌شدند بنابراین شاید هرکس دیگری هم جای احمدی‌نژاد بود کسی را از بیرون می‌آورد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه تجربه‌های گذشته نشان داد که باید یک محوریتی را قائل شویم، گفت: دیدگاه نمایندگان مجلس، روحانیون، ستادهای انتخاباتی و مجموعه‌های دیگر محترم است و همه باید نظرشان را اعلام کنند اما همه باید محوریت آیت‌الله ایمانی را به عنوان یک مرجع مورد قبول همه در استان بپذیرند و ایشان حرف آخر را بزنند که اگر به این شکل عمل کردیم دیگر اختلاف و تفرقی نخواهیم داشت.

قادری به یکی دیگر از دلایل اختلاف مجمع نمایندگان اشاره و اظهار کرد: برخی از طیف اصولگرایان اکنون اعتقاد ندارند که مجمع اصولگرایان باید نظرشان هماهنگ باشد اما چنین چیزی درصورتی درست بود که 18 نماینده به صورت مستقل وارد شده بودند اما وقتی به یک طیف فکری وابسته باشند، باید پذیرفت که در قالب آن طیف باید کارها را پیش برد.

وی عدم حضور برخی نمایندگان در جلسات مجمع را عامل دیگر اختلاف بین نمایندگان برشمرد و افزود: برخی نمایندگان در همه جلسات مجمع را حضور دارند اما برخی هم در هیچ جلسه‌ای شرکت نمی‌کنند و تنها بر اساس خبرهای متفرقه‌ای که می‌شنوند، مصاحبه انجام می‌دهند و در جامعه طوری وانمود می‌کنند که همه کارها را آن‌ها انجام داده‌اند و در برخی مسائل نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه مشکل هم ایجاد می‌کنند!

پرکارترین نماینده فارس: شیرازه در پرداختن به مسایل حب و بغضی ندارد/ به جای استانی شدن، انتخابات مجلس عراق را پیشنهاد کردم/ مشکل فارس این است که سیاسیون ثبات رای ندارند

برخی نماینده های فارس خود را نماینده تر می دانند

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه نباید برخی از 18 نماینده فارس خودشان را نماینده‌تر از دیگران بدانند و با طرح این سوال که مگر من از روز اول نمی‌توانستم بروم در هیئت رئیسه یا جاهای دیگر، گفت: جمع‌بندی دوستان این بود که چون بر اساس آیین‌نامه عضو هیئت رئیسه نمی‌تواند عضو کمیسیون برنامه و بودجه باشد، بنده در کمیسیون برنامه و بودجه عضو شوم.

قادری ضمن طرح این انتقاد که مگر یک نماینده چه کمبودی دارد که بخواهد از این شاخه به آن شاخه بپرد و با آمدن و رفتن جناح‌ها و جریان‌ها تغییر رنگ دهد، تاکید کرد: اقتدار یک نماینده به این است که ثبات رأی داشته باشد در این صورت دیگر مهم نیست که دولت نظرش با وی هم‌نظر است یا نه زیرا او را به ثبات رأی می‌شناسند و مردی است که اگر جایی نقطه ضعفی هم دید بدون تعارف آن‌را بازگو می‌کند درحالی که اگر نماینده‌ای هم‌خط دولت باشد اما ثبات رأی نداشته باشد حتی دولت هم روی او حساب باز نمی‌کند.

من ترجیح می‌دهم نیروی چپ رأی بیاورد ولی ثبات رأی داشته باشد

وی یکی از دلایل اینکه تا کنون فارس در مملکت جایگاهی نداشته است را عدم ثبات رأی سیاسیون دانست و گفت: مهم این است که نماینده ثبات رأی داشته باشد و مهم چپ و راست بودنش نیست؛ من ترجیح می‌دهم نیروی چپ رأی بیاورد ولی ثبات رأی داشته باشد، چراکه اگر دولت اصولگرا هم رأی آورد روی این نیروی چپ حساب باز می‌کند و یکی از مشکلات ما این است که در هیچ دولت چپ یا راستی در سطح ملی جایگاه نداریم زیرا ثبات رأی در بین نمایندگان سیاسی وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه باید در دیدگاه خود ثابت قدم باشیم و از آن دفاع کنیم ولو اینکه یک دور هم رأی نیاوریم، گفت: در مجلس کسانی را داریم که ثبات رأی دارند و همه آن‌ها را می‌شناسند و بی‌دلیل امروز در دامن کسی و فردا به دامن دیگران نمی‌روند.

قادری به دورانی که شهردار شیراز بود گریزی زد و یادآور شد: برخی دوستان اصولگرا به من می‌گفتند که با برخی آقایان کوتاه بیایم و قولی به آن‌ها بدهم و بعد هم عمل نکنم و می‌گفتند برای اینکه به عنوان شهردار شیراز انتخاب شوم نیاز به 6 رای دارم ولی برای استیضاح به 8 رای نیاز است که از 11 عضو شورا که 4نفر اصولگرا بودند هیچگاه رای به استیضاح نمی‌دهند اما من قبول نکردم و گفتم چیزی که اعتقاد ندارم را انجام نمی‌دهم چرا که خلاف اصولگرایی است و روی نظر و رأی خودم ثابت بودم و حتی با برخی درگیر شدم و گفتم من نیازی به مسئولیت ندارم که در بحث مجلس هم اینگونه است.

پرکارترین نماینده فارس: شیرازه در پرداختن به مسایل حب و بغضی ندارد/ به جای استانی شدن، انتخابات مجلس عراق را پیشنهاد کردم/ مشکل فارس این است که سیاسیون ثبات رای ندارند

هیچگاه اهل سوءاستفاده از عنوان شغلی نبوده‌ام/ زندگی من عشایری است

وی با بیان اینکه هیچگاه اهل سوءاستفاده از عنوان شغلی نبوده‌ام، گفت: زندگی من عشایری است و چند روز در هفته تهران و چند روز شیراز می‌باشم و از اول صبح تا آخر وقت پیگیر امور کاری هستم و خانواده نمی‌توانند روی من حساب باز کنند.

به برخی از دوستان نماینده گفتم شما باید برای استان نقش پدری ایفا کنید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: به برخی از دوستان نماینده گفتم شما باید برای استان نقش پدری ایفا کنید و بخاطر مشکلی که با من دارید در قضیه کلیدی استان فارس نظر هرمزگان را تایید نکنید و منافع استان را در نظر بگیرید.

قادری با بیان اینکه من در انتخاب استاندار فعلی هیچ نقشی نداشتم، گفت: اگر بنا بود بحث شهرستانی و محلی را دنبال می‌کردم، باید سردمدار انتخاب آقای احمدی می‌شدم اما به هرحال من پایبند به چارچوبی هستم و به اعتبار اصولگرا بودنم رأی آوردم که طبیعتا باید نظر اصولگرایان را دنبال می‌کردم.

وی تصریح کرد: این اقدام زشتی است که هر نماینده‌ای همشهری خود را پیدا کند و بگوید برای فلان اداره کل مناسب است و بعد چند نماینده دیگر هم با رودربایستی امضاء کنند و از طرف دیگر هم نماینده دیگری همین کار را کند و در نهایت برای یک اداره کل چند لیست به وزارتخانه برود که تصور بدی از وضعیت استان در ذهن مسئولین وزارتخانه شکل می‌گیرد بنابراین باید در پست‌ها و بحث‌های کلیدی در مجمع نمایندگان همه گزینه‌ها مطرح شود و نقاط مثبت و منفی بیان گردد سپس رأی‌گیری شود و هر کس بیشترین رأی را آورد تمام اعضای مجمع همان گزینه را دنبال کنند.

من چوب صداقت و یک‌رنگی‌ام را می‌خورم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تنها جرم من این است که رک هستم و پشت سر و جلو رو ندارم، گفت: من چوب صداقت و یک‌رنگی‌ام را می‌خورم.

قادری با بیان اینکه در مجمع نمایندگان همه اعضایی که با دلسوزی برای مسائل استان وقت می‌گذارند جایگاه دارند، ابراز کرد: اما اگر بنا باشد عده‌ای کار کنند و اعتبارش برای دیگران باشد و یا برخی خودشان را نماینده‌تر بدانند، این قابل قبول نیست و اختلاف ایجاد می‌کند.

وی یکی از اشکالات نظام انتخاباتی فعلی را حزبی و ائتلافی نبودن آن عنوان و اظهار کرد: نداشتن حزب و ائتلاف باعث می‌شود افرادی که در قالب شورا یا مجلس رأی می‌آورند درحقیقت از جاهای مختلف سعی می‌کنند رأی بگیرند و در عین حال به هیچ جا هم پایبند نیستند و همین باعث می‌شود که تلون سیاسی داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: می‌گویند مجلس نهم، مجلسی اصولگرا است اما ببینید واقعا چند درصد نمایندگان مجلس پایبند به اصولگرایی هستند که یکی از دلایلش هم این است که ممکن است بخشی از آراء آن‌ها از مجموعه‌های دیگر باشد و یا عده‌ای هم تصور می‌کنند چون دولت تغییر کرده است این‌ها هم باید تغییر موضع بدهند درصورتی که اگر در قالب نظام ائتلافی بود خودشان را متعهد می‌دانستند.

قادری با بیان اینکه آقایانی که از لیست اصولگرایان رأی آورده‌اند نسبت به اصولگرایی تعهد داده‌اند، گفت: اگر فردی مستقل مطرح شد و رأی آورد می‌تواند بگوید به هیچ کس متعهد نیستم اما وقتی در لیست اصولگرایان وارد و به عنوان نیروی کلیدی آن‌ها معرفی می‌شود دیگر نمی‌تواند بگوید که کاری به نظر اصولگرایان ندارم چراکه رأی عمده خود را از آن‌ها گرفته است.

وی با اشاره به این ادعا که از 18 نماینده کنونی فارس 15 نماینده اصولگراست اما در حقیقت هرکس کار خودش را می‌کند، پیشنهاد داد: جریان‌های سیاسی اگر واقعا افراد قرص و محکمی که پایبند به اصول باشند را پیدا نمی‌کنند، ضرورتی ندارد که برای فارس 18 نماینده معرفی کنند بلکه 9 نماینده انتخاب کنند که پاسخگو هم باشند.

این نماینده دور هشتم و نهم مجلس ضمن اظهار تاسف از اینکه نظام حزبی و ائتلافی نداریم، گفت: جوانان ما اگر بخواهند در قالب تشکل‌های سنتی کار کنند که انتظاراتشان را برآورده نمی‌کند و جذابیت ندارد از طرفی تشکل‌ها و ساختارهای جدید تعریف شده هم نداریم که بتواند جوانان را جذب کند بنابراین خلائی وجود دارد که باعث شده مجموعه‌های مرجع در انتخابات، مجموعه‌های صرفا سیاسی نباشند بلکه گرایشات سیاسی هم داشته باشند یعنی مجموعه‌های حرفه‌ای، تخصصی و محلی هستند که حتی ممکن است نگاه سیاسی نداشته باشند و این موضوع که افراد رای خود را از مجموعه‌های صرفا سیاسی نمی‌گیرند هم باعث شده که آن‌ها تلون سیاسی داشته باشند.

در اصفهان شورای عالی مشورتی وجود دارد اما در فارس نه

قادری در پاسخ به سوالی که چرا مجمع نمایندگان استان‌های دیگر مانند اصفهان در مسائل مختلف باهم اتحاد دارند اما این اتحاد در مجمع نمایندگان فارس دیده نمی‌شود، تصریح کرد: اختلافات در همه مجامع وجود دارد اما استان‌های دیگر مزیت‌هایی دارند که فارس ندارد. در اصفهان مجموعه‌های اثرگذار بر روی مجمع نمایندگان زیاد است و مجامع مرجعی دارند که در مواقع بحرانی دخالت می‌کنند و اختلافات شدید نمی‌شود؛ در اصفهان درحقیقت نمایندگان خیلی اثر گذار نیستند و مجموعه‌های اثرگذارتری وجود دارد که مسیرها را کاملا مشخص کرده‌اند بنابراین خیلی فرقی نمی‌کند که چه کسی نماینده یا استاندار باشد به عنوان مثال در شورای عالی مشورتی اصفهان بین 30تا 40نفر حضور دارند که استاندار در رأس آن است اما از حضور نمایندگان قبلی و فعلی مجلس، افراد اثرگذار و کلیدی جامعه مانند امام جمعه و مدیران کل ادارات نیز استفاده می‌کنند و در آنجا بحث‌های کلان استان را مطرح کرده و اگر بر روی چیزی توافق کردند همه باید از آن تبعیت و اطاعت کنند بنابراین اتاق فکر آن‌ها از ظرفیت‌های دولت متناسب با طبع افراد استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه اصفهان در همه دوره‌ها 4یا 5وزیر دارند که مواقع بروز اختلاف بین نمایندگان دخالت و مشکل را حل می‌کنند، گفت: شهرهای اصفهان، یزد، کرمان، مازندران و ترک‌ها در طیف چپ و راست آدم‌های قرص و محکمی دارند که حتی اگر مجمع نمایندگان به وزرای کلیدی روحانی رأی نمی‌داد آن‌ها رأی می‌آوردند بنابراین نکته کلیدی ثبات رأی و شفافیت و محکم بودن در مواضع است.

پیش بینی نتیجه انتخابات فارس سخت است

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید نمایندگان مجلس دهم از چه طیفی باشند، اظهار کرد: چهره‌های شاخصی که طیف اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند اگر شورای نگهبان روی فتنه88 حساسیت نشان دهد، نمی‌توانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و در این طیف چهره شاخصی که اثرگذار بوده و بتواند ارتباطات مردمی برقرار کند و حرفی برای گفتن داشته باشد، ندیدم.

قادری پیش‌بینی نتیجه انتخابات را سخت توصیف و خاطرنشان کرد: فضای استان فارس و شیراز متأثر از مجموعه‌های مختلف است و رأی روستاها، قومیت‌ها و مجموعه‌های مرجع تعیین کننده می‌باشد.

وی پیش‌بینی کرد: مردم جدای از نگاه‌های سیاسی به سمت نیروهای تخصصی که بتوانند با مردم نیز به‌راحتی ارتباط برقرار کنند گرایش پیدا می‌کنند.

بدون جبهه متحد اصولگرایان وارد انتخابات مجلس دهم نمی‌شوم

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: من بدون جبهه متحد اصولگرایان وارد انتخابات مجلس دهم نمی‌شوم و اگر جبهه گزینه دیگری را انتخاب کرد، اصراری به آمدن ندارم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سلام
شیرازه برو خجالت بکش خودتون طرفدار این ادم ناسیونالیست لامردی هستید که اسما نماینده شیراز هست ولی عملا نماینده لامرد هست و فقط نظرات موافق این نماینده (که فقط به فکر خودش و اطرافیانش هست و کاری به مردم نداره و مردمی که به دفترش مراجعه میکنند همه را با برخورد نامناسب دست رد به سینشون میزنه) را منتشر میکنی بعد میگی پرکارترین از نظر مخاطبین خجالت و خنده داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
قادری همچنان خستگی ناپذیر و بی ادعا
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
اگه فقط خودتون بگین که پر کاره - صرفا جهت اطلاع بگم که علی لاریجانی تعداد طرح های امضاء شدش یه دونه هست
http://rc.majlis.ir/fa/parliament_member/show/701758
سیدمحمدحسن ابوترابی فرد 13 طرح
http://rc.majlis.ir/fa/parliament_member/show/701753
حمید رسایی 36 طرح
http://rc.majlis.ir/fa/parliament_member/show/701834
حالا هی برین بکنین تو بوق و کرنا که قادری 120 تا طرح امضاء کرده
که چی ؟
میخاین چیو ثابت کنین ؟
هرچند نظر من تایید نمیشه ولی سردبیر محترم حرف حق تلخه
كازروني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
احمد آقا :
اي كاش سري به دفتر دكتر قادري ميزدي تا برخورد خوب و پيگيري هاي موثر ايشان را مي ديدي...
اي كاش نظرات كارشناسي ايشان را در تريبون مجلس و رسانه ها دنبال مي كردي تا متوجه صاحب نظر بودن و دلسوزي ايشان براي شيراز و فارس و تمام مردم ايران مي شدي...
ضمنا بدان كه همه ما ناسيوناليست هستيم اما نسبت به جمهوري اسلامي ايران و اين مايه افتخاره
فارسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
لامردازه شما هرچه تعریف قادری باشه می نویسید چرا انتقادهارانمی نویسید تنش زا ترین نماینده قادری است
مهدی
-
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
انصافا شیراز تا کنون چنین نماینده ای نداشته فعال بوده، به شیراز هم رسیده فقط انشا الله نمایندگان فارس رو به یه اجماع برسونه که فارس بودجه هاش کامل برسه ودر این زمینه نیز پیگیر ی بیشتری انجام بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
درود بر كانديداي اصولگراي شيراز