کد خبر: ۶۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

جشنواره گل و گلاب در میمند فیروزآباد برگزار شد

جشنواره گل و گلاب ، پنجشنبه در شهر میمند برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنجشنواره گل و گلاب در میمند فیروزآباد برگزار شدا، در این جشنواره، تولیدات گلابگیران و عرقیاتی های این بخش در معرض دید مردم قرار گرفت.

در آیین افتتاحیه این جشنواره، ابراهیم استوار میمندی فرماندار شهرستان فیروزآباد لزوم احداث کارخانه و صنایع تبدیلی و شهرک صنعتی ویژه تولید گل و گلاب وصنایع جانبی آن را مطرح کرد.

خلیل رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس از پیشنهاد احداث شهرک صنعتی ویژه گلاب و عرقیات استقبال کرد و قول مساعد برای پیگیری موضوع و تشکیل جلسات کارشناسی در این زمینه داد.

در این آیین معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 14هزار هکتار گلستان تولید گل درکشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن در استان فارس و میمند است .

طهماسبی افزود: داشتن آیتم های استاندارد ملی و بین المللی شرط اصلی بازارهای هدف اروپا و آمریکا برای محصولات است و از تولید کنندگان عطر وگلاب و عرقیات میمند می خواهیم در عرضه تولید محصولات خود استاندارد را در تولید و بسته بندی و صادرات رعایت کنند.

وی ادامه داد: طرح تجمیع چاه های کشاورزی طرحی مفید در صرفه جویی مصرف آب است و با اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور صرفه جویی مناسبی در استفاده از آب کشاورزی صورت گرفته است.

این مقام افزود : در موسسه تحقیقات و جنگل وزارت جهاد کشاورزی دو رقم گل محمدی جدید تولید شده که هم نیاز کمتری به آب داردذ و هم گل دهی بیشتری دارد.

بازدید از کارگاه سنتی تولید شیشه و صنایع مورد نیاز این صنعت و باغ ها و گلستان های تولید گل و گیاهان دارویی و کارگاه های سنتی و صنعتی تولید گلاب و عرقیات از برنامه های جشنواره گل و گلاب میمند بود.






نظرات بینندگان