کد خبر: ۶۹۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

نشست 2 روزه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کشور در شیراز

چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری، اجلاسیه بزرگ شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، غلام‌مهدی حقدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این اجلاس تاکنون نزدیک به پنجاه دوره برگزارشده و شورای اسلامی و شهرداری شیراز تاکنون در جلسات آن حضور جدی داشته اما برگزاری آن به میزبانی شیراز برای نخستین بار رخ می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد همکاری تعدادی از مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکسیرانی شیراز، افزود: به‌طور کل شهرداری و شورا با نیروی انتظامی در دوره فرماندهی فعلی همکاری تنگاتنگی دارند اما این به معنای آن نیست که نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی زیر نظر شهرداری و شورا فعالیت کند چراکه عملکرد این نیرو زیر نظر فرماندهی مستقل انتظامی است.

حقدل ادامه داد: شورا و شهرداری به جز یک مقطع، همکاری نزدیکی در بحث تأمین امنیت، مسائل ترافیکی و سایر موارد داشته‌اند اما این فعالیت مشترک به معنای آن نیست که پلیس زیر نظر شورا و شهرداری بیاید و این هم‌افزایی نباید با آنچه در کشورهای اروپایی وجود دارد اشتباه گرفته شود.

وی در ادامه مطرح‌شدن اصلاحیه در مورد بودجه را پیش تصویب و پس از تصویب متفاوت ذکر و اضافه کرد: در حال حاضر متمم بودجه 93 شهرداری شیراز مورد تائید قرارگرفته است.

حقدل خاطرنشان کرد: بودجه 94 نیز آخرین مراحل تصویب نهایی را می‌گذراند و تنها برخی ایرادات شکلی فرمانداری به آن در حال رفع است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز برخی انتقادات مطرح‌شده در مورد کمبود تندیس‌ها و المان‌هایی از مشاهیر و بزرگان شهر شیراز را صحیح ندانست و گفت: در حال حاضر سردیس شهید دستغیب، ملاصدرا و تعدادی از دیگر مشاهیر شیراز در نقاط مختلف شهر نصب‌شده و البته در مورد نصب و استقرار مجسمه کامل به سبب حرمتی که توسط برخی علما اعلام‌شده، ملاحظاتی وجود دارد.

وی بیان کرد: شورا از طراحی و نصب سردیس، تندیس و المان‌های واجد مفاهیم مرتبط با شخصیت و زندگی مشاهیر در چارچوب شرعی آن استقبال می‌کند و در این زمینه نصب سردیس دکتر خدادوست را در دستور کارداریم.

به گزارش فارس، همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور سال گذشته اردیبهشت ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار شد و همچنین نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلانشهرهای کشور آذرماه سال گذشته در اصفهان و اجلاس شهرداران کلانشهرهای کشور، مهرماه همان سال در خرمشهر برگزار شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
دستاورد این جلسات چیست؟